Ik gebruikte het zadel maar 1x in de 2 weken dus dat zou jaren gaan duren dan en als ik een nieuw zadel koop wil ik graag dat het goed zit.
Ik hoop dat je het eruit kan rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
millennium schreef:xXLianneXx schreef:De freemax die ik gehad heb en gezien heb hebben juist erg weinig ruimte voor de schoft. Zeker voor een paard met spieratrofie zou ik daar zelf een ander zadel voor zoeken. Barefoot heeft een veel betere schoftvrijheid en trekker ook, misschien daar eens naar kijken? Heb je een foto van je paard waar de schoft goed op te zien is? misschien valt het wel mee
een barefoot of een trekker komt dus meer in de buurt voor mijn paardje met een enorme schoft en spieratrofie rondom de schoft? Richting welk type barefoot of trekker moet ik dan gaan kijken?
pmarena schreef:Hoe oud is dat zadel?
Vroeger kwam het wel eens voor, meestal bij nieuwe zadels en je reed het er dan uit bij het soepel rijden van het zadel. Ook bij de eerste verplaatsbare beugelophangingen hoorden we wel mensen die dat niet fijn vonden zitten, daarom zijn die nog iets soepeler gemaakt.
Atent schreef:@pmarena ik heb een freeform classic, heb jij enig idee wat voor pad/inlages ik daar het beste voor kan gebruiken? Het is een heerlijk zadel, ik hoor hier zoveel over inlages dat ik benieuwd ben wat jij me adviseerd! alvast bedankt!
horsii schreef:laueef, op de foto voor het rijden vind ik m goed liggen, na het rijden inderdaad te ver naar voren.
set_elkol schreef:LauEef, volgens mij ligt het zadel wel goed hoor op de foto van voor het rijden!
pmarena schreef:De Action Horse zadels waren toch wel heel erg anders dan de Barefoots hoor, veel driehoekiger
De Cheyennes hebben verschillende kleuren fleece gehad, van heel geel tot wit, en verschillende crème-gelige kleuren daar tussenin
En er waren inderdaad wat zadels in 1 of 2 leveringen waarbij de zwarte kleur heel snel vervaagde, heel apart was dat! Dat was ten tijde van het zoeken naar milieuvriendelijkere lederverf. Leek allemaal perfect maar dan ineens binnen een paar weken werd het viezig bruin.... Sommige daarna nog een hele mooie kleur bruin ook
Heb wel meegemaakt in de maanden / jaren daarna dat mensen informeerden naar net zo'n mooi bruin zadel als van een stalgenoot die zo'n miskleun had en er zelf ook erg blij mee was
Duhelo schreef:jep die is nodig (zowel voor de rug van je paard, als voor je zadel te beschermen tegen zweet en viezigheid)
Duhelo schreef:je zadel kun je niet in de wasmachine stoppen hédus het is zonde als het bont aan de onderkant vies wordt
pads kun je vaak ook tweedehands kopen.