Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:30

Vandaag het Hooks hoofdstel gepast. Twijfel over de maat.... valt best klein qua kopstuk, neusriem wel goed. Bakstukken ongeveer een cm korter dan m'n andere hoofdstel.
Bij een maat groter zal de neusriem waarsch erg veel leer overhouden.

Hoofdstel is trouwens best vettig. Heb ik nog nooit gezien bij een nieuwe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:32

Afbeelding
Ik heb ook een zwart zadel met de bruine micklem multi!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:13

yvetjes schreef:
Vandaag het Hooks hoofdstel gepast. Twijfel over de maat.... valt best klein qua kopstuk, neusriem wel goed. Bakstukken ongeveer een cm korter dan m'n andere hoofdstel.

[ [url=m/SF4APz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q9Sroz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pkaH8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou toch een maat groter bestellen als ik jou was. Of hopen dat het nog uitrekt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:27

yvetjes schreef:

Lijkt idd wel wat klein! Ziet er allemaal wat strak uit zo op de foto's Neusriem kan wel denk ik een gat lager, misschien oogt het dan al minder strak.

xLiez

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:36

Ik heb gister de rambo micklem multi besteld! Nu wachten tot hij komt. Ben zo benieuwd! Hoop dat hij past

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:41

Zou de neusriem van de Hooks ook wat omlaag doen, 1 of 2 gaatjes. Staat wel tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:27

Ik zie hier veel hooks en micklem voorbijkomen, maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij een goed advies kan geven?
Ik wil graag een hoofdstel die echt ultiem zacht is op het nekstuk en ruimte geeft rond om de oren.. Ik merk dat daar nu teveel druk en duwpunten opzitten, wat mogelijk zorgt voor wat ongemak. Ik kan sowieso erg moeilijk een goed passend hoofdstel vinden voor haar, omdat ik vaak een full kopstuk nodig heb en cob neusriem. Ik zie door de bomen echt het bos niet meer.

Wat of welk hoofdstel zouden jullie aanraden?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:43

Euforie schreef:
Ik zie hier veel hooks en micklem voorbijkomen, maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij een goed advies kan geven?
Ik wil graag een hoofdstel die echt ultiem zacht is op het nekstuk en ruimte geeft rond om de oren.. Ik merk dat daar nu teveel druk en duwpunten opzitten, wat mogelijk zorgt voor wat ongemak. Ik kan sowieso erg moeilijk een goed passend hoofdstel vinden voor haar, omdat ik vaak een full kopstuk nodig heb en cob neusriem. Ik zie door de bomen echt het bos niet meer.
Wat of welk hoofdstel zouden jullie aanraden?

Ik heb voor mijn beide paarden een Passier Apollo omdat ik dat kopstuk zo fijn vindt maar dat kopstuk is wel gewoon recht en niet uitgesneden bij de oren.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:53

Dyon heeft toch een speciaal hoofdstel met het kopstuk verder naar achteren???

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:19

Intressant hoofdstel. Maar jeetje wat een prijskaartje zit daaraan. Weet iemand of je die ergens kan testen voor je koop?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:37

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:34

Euforie schreef:
Intressant hoofdstel. Maar jeetje wat een prijskaartje zit daaraan. Weet iemand of je die ergens kan testen voor je koop?

Kom net dit hoofdstel tegen op facebook. Zwart maat full. Wel een brede neusriem

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:26

wortelsussie schreef:
Euforie schreef:

Kom net dit hoofdstel tegen op facebook. Zwart maat full. Wel een brede neusriem

jaa voor 150 euro

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:00

Indestal schreef:
lotje5lotje schreef:

Deze lijkt mij veel te ver naar achteren, gaat nu druk op de halswervels geven..lijkt mij niet de bedoeling..geeft dwang wat je niet wil.

Dat vond ik op deze foto ook maar op andere fotos, met dit model, viel me dat weer heel erg mee.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:32

yvetjes schreef:

[ [url=m/SF4APz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q9Sroz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pkaH8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap het niet zo goed. Het is nu een rage van alsmaar meer vervormde kopstukken onder de naam 'anatomisch voorgevormd' en dit beter zou zijn dan een gewone riem, maar bijna alle anatomische kopstukken worden tijdens het rijden tegen de oren geduwd omdat ze niet op maat zijn , confectie zeg maar en simpelweg niet voor alle paarden passend zijn. Deze foto vind ik er een mooi voorbeeld van. Nog beter een goed liggende gewone riem dan een veel te breed kopstuk die tegen de oren duwt.
Ik heb de indruk dat het vooral een rage is en het eerder tussen de oren van de ruiter zit dat een paard perse een anatomisch hoofdkussen moet hebben.....een modegrilletje waar het paard weer onder gebukt gaat....Als je dan perse anatomisch wil gaan, doe het dan goed.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:32

Afbeelding

Mijn micklem multi is binnen maar ik twijfel over de maat. Dit is een full. Als ik alles aansnoer moet hij bijna op het laatste gaatje. Mystery heeft ook een kort mondje dus hij valt wat vreemd vind ik. Het bruine staat hem wel erg mooi!! Wat vinden jullie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:18

Ik zou de neusriem nog een gaatje hoger doen en Bakstukken iets proberen laten zakken (dus keelriem iets strakker)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:30

Ik zou de kaakriem strakker doen en dan een andere frontriem erop met meer ruimte, zodat het jukbeen vrijer ligt.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:24

Ik zou de neusriem ook een gaatje hoger doen en dan een andere frontriem. Dan gaat hij mooier vallen aan het jukbeen. Lost ook het probleem van het korte mondje op. Eventueel kan je dan nog de kaakriem strakker doen om er voor te zorgen dat er genoeg ruimte is achter de oren en dat het niet op het jukbeen gaat liggen.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:53

Thanks ga het morgen even proberen! Ik denk zelf dat een maat cob niet mooi valt en te strak is op de neus. Zal er dan ook even een bit aan hangen

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:41

Heb 'm ook gekocht :) paard liep er gelijk fijn mee! Had een maat cob gekocht, full hadden ze niet meer. Kon het proberen! Het paste prima! Heel blij mee :) alleen de frontriem was veel te klein.

Denk wel dat ik de neusriem nog een gaatje hoger moet doen. Vind wel dat het hoofdstel nog enorm moet vormen.. toen ik hem om deed dacht ik eerst dat hij veel te klein was, maar toen ik 'm op een betere lengte had kon ik de gespen makkelijk sluiten. :) hij staat nog wel helemaal bol bij de neus, sluit nog niet aan.. mijn paard heeft overigens normaal ook maat cob. Dit is de competition deluxe, donkerbruin. :)

Afbeelding

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:56

Staat heel gaaf! :))

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:33

frontriem is bij de Micklems zo wie zo aan de kleine kant, vind ik persoonlijk erg jammer, want ik hou wel van de eenvoud (dus als iemand nog een full heeft liggen, of xful... in zwart)