bliksemflits schreef:Oh nee ik vind hem hier veel meer oranje-achtig, thanks!
Scheelt weer voor m'n portemonnee
Klopt. Beetje roest/oranje. Hij is wel prachtig. 1 van mn favo kleuren maar in combinatie met cognac niet passend denk ik.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Iemand die ervaring heeft met de Lemieux bontonderleggers? Ik heb een Mattes bontje en vroeg me af of de kwaliteit hetzelfde is, of dat ik beter een tweede Mattes erbij kan kopen.
Ohh die Mustard is wel gaaf.. Iemand die daar bestelt en er eentje extra kan bestellen?
Pallatin schreef:Weet iemand of er ook zadelvormige dekjes van lemieux bestaan in dressuur?
meiske1577 schreef:Ik heb beide onderleggers en heb wel mijn voorkeur voor Mattes, maar ik gebruik dan ook liever een iets dikkere onderlegger zonder ruguitsparing. De Lemieux is wat dunner en heeft wel een ruguitsparing, maar is ook van goede kwaliteit.
De "gaatjes" de de Lemieux onderlegger heeft, zodat je de klittenbandjes van je dekje nog kan gebruiken, kan je tegenwoordig ook bij Mattes krijgen. In de Mattes configurator kan je je onderlegger helemaal zelf samenstellen namelijk.
NinaCharlie schreef:Pallatin schreef:Weet iemand of er ook zadelvormige dekjes van lemieux bestaan in dressuur?
Deze? https://www.horsehealth.co.uk/saddle-pa ... mnah-black
Myour schreef:meiske1577 schreef:Ik heb beide onderleggers en heb wel mijn voorkeur voor Mattes, maar ik gebruik dan ook liever een iets dikkere onderlegger zonder ruguitsparing. De Lemieux is wat dunner en heeft wel een ruguitsparing, maar is ook van goede kwaliteit.
De "gaatjes" de de Lemieux onderlegger heeft, zodat je de klittenbandjes van je dekje nog kan gebruiken, kan je tegenwoordig ook bij Mattes krijgen. In de Mattes configurator kan je je onderlegger helemaal zelf samenstellen namelijk.
Bedankt voor de ervaringen. Meiske weet je ook een betrouwbare website waar je een Mattes kunt configureren/bestellen?
Citaat:Ja die bedoel ik, thanks! Zo te zien alleen in zwart verkrijgbaar. Ik loop tegen een klein probleempje aan, nu ik echt lange ritten maak buiten merk ik dat de vacht van m’n paard ‘slijt’ op de plekken waar de randjes van het dekje lopen. Nu met zomervacht gaat het helemaal snel...ik hoopte dat misschien zo’n zadelvormig dekje zou helpen, maar misschien kan ik beter naar de sensitive kijken? Heeft iemand daar ervaring mee? En is de mulberry kleur daarvan ergens in Nederland te koop dat iemand weet?
[ [url=m/papQtL.png]Afbeelding[/url] ]
nnicolex schreef:Citaat:Ja die bedoel ik, thanks! Zo te zien alleen in zwart verkrijgbaar. Ik loop tegen een klein probleempje aan, nu ik echt lange ritten maak buiten merk ik dat de vacht van m’n paard ‘slijt’ op de plekken waar de randjes van het dekje lopen. Nu met zomervacht gaat het helemaal snel...ik hoopte dat misschien zo’n zadelvormig dekje zou helpen, maar misschien kan ik beter naar de sensitive kijken? Heeft iemand daar ervaring mee? En is de mulberry kleur daarvan ergens in Nederland te koop dat iemand weet?
[ [url=m/papQtL.png]Afbeelding[/url] ]
Mijn paard heeft precies hetzelfde probleem, ik heb vanalles geprobeerd en uiteindelijk ook bij de lemieux sensitive uitgekomen. Hele fijne dekjes, geen schuurplekken meer. Wel het bont na elke rit uitborstelen en regelmatig wassen met speciaal wasmiddel. De mulberry ben ik nog niet tegengekomen in Nederland. Misschien bij hypostore?
Pallatin schreef:Meiske, lemieux heeft toch ook dekjes met bontvoering? Voor mijn paard is dat niet nodig, het is echt alleen op de randen van het dekje waar z’n haren slijten en dan alleen achter, vooral op z’n ruggengraat....De rit van gister was ook wel lang voor mijn doen, meestal is 1,5 uur wel de Max...