[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:07

Kwetal schreef:
Azmay schreef:
Klopt, maar dan moet ik mijn oude zitting ook los verkopen en denk dat een heel zadel makkelijker verkoopt. Kan op de buitenzinnig site trouwens niet vinden wat het ding moet kosten met of zonder basis.

Je kunt die zitting er toch naast houden? Het is zo verwisseld.....

Hier staan de prijzen. losse zittingen helemaal onderaan:
http://www.ghostsaddle.com/Ghost_Saddle ... RICES.html

Heb er geen geld voor om er twee te houden -O-

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:20

daar kan ik niet over oordelen, maar ze eten niks ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:25

Kwetal schreef:
daar kan ik niet over oordelen, maar ze eten niks ;)

Dat klopt, maar heb echt geen honderden euros in de la liggen voor een extratje als een zitting :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:05

Kwetal schreef:
De Ghost seat saver...past op elke Ghost ;)

Bedankt. Maar er waren toch meerderen die erop pasten?
Of ik ben abuis

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:23

Dat zal best - volgens mij die van Kiffra ook??? Alleen is die van Ghost voor Ghost gemaakt :P

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:44

Vandaag weer eens mijn ghost quilty gebruikt na een best lange tijd !!!
Was vergeten dat dat ding zo fijn zat ...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:59

Ik moet de barokko inderdaad nog op de site zetten, goed dat je mij er aan herinnerd.

De kifra pasta na wat knipwerk geloof ik op de Ghost, verder weet ik het ook niet precies. Iemand had er een zaldi zalea omheen, maar deze paste ook niet perfect

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:48

Is er nog iemand op zoek naar een zeer nette zwarte barefoot lexington maat 1? Incl. Haf pad.
Een klant van mij verkoopt deze, ze zit zelf niet op bokt

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:55

Ben super tevreden met mijn cherokee classic, hij zit echt heerlijk <3

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:11

Ik zag net dat de RWC Dressage niet meer gemaakt gaat worden, waarom is dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:22

Bazin van Barefoot wil er toch een andere draai aan geven, vandaar.

Ze zijn ook ontzettend terughoudend ermee vanwege de andere opbouw, de flexibiliteit is toch altijd wat minder en ze wil ook niet dat mensen de RWC proberen en denken dat de rest van de zadels hetzelfde principe hebben.

Daarom dat het een beetje een achterdeur-zadel is zeg maar :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:24

Fijn Joyce dat hij goed bevalt +:)+ Fotootje toevallig? Altijd leuk om te zien :)

Verder nieuws is trouwens dus dat de FUR zadels ein-de-lijk binnen zijn!

Teteltee ontvangt als het goed is vandaag een doos vol nieuwe artikelen, zal zo nog even een berichtje op Facebook zetten wat er allemaal in zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:28

Jammer van de RWC dressage! Op mijn pony lag hij super en ik zat behoorlijk te overwegen om hem te kopen, maar voorlopig is daar het geld helaas nog niet voor.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:11

Dat dacht ik idd ook Olina. Heb het nog niet kunnen proberen maar aangezien het voor nu toch te duur is. Gelukkig zijn er nog de andere dressuur varianten van Barefoot.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:14

pmarena schreef:
Bazin van Barefoot wil er toch een andere draai aan geven, vandaar.

Ze zijn ook ontzettend terughoudend ermee vanwege de andere opbouw, de flexibiliteit is toch altijd wat minder en ze wil ook niet dat mensen de RWC proberen en denken dat de rest van de zadels hetzelfde principe hebben.

Daarom dat het een beetje een achterdeur-zadel is zeg maar :)

Wat jammer! Ik vind juist de RWC dressage het mooiste zadel uit de collectie.
Ze gaan toevallig niet met korting weg? O:)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:20

Dat vind ik ook jammer. Ik was wel benieuwd naar dit zadel, alleen vanwege de prijs nog niet verder mee bezig geweest.

Voor de mensen die dit zadel hebben of getest hebben. Hoe bevalt het op een wat rondgeribt paard? en de maat 1, valt dit gelijk als de maat 1 van een gewone barefoot of valt dit kleiner?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:31

Ja wel met een korting, 900 euro i.p.v. 998 euro, omdat ze voor dat bedrag na een paar proefrondjes via de zadelpasservice overgenomen mogen worden.

Testzadel verkocht = ik zorg voor een nieuw zadel dat dan weer als testzadel kan dienen. Enz. totdat ze alle 3 verkocht zijn.

Maar wie weet koopt 1 van de andere importeurs wereldwijd ze wel en dan zijn ze ineens op... dat weet je toch nooit. Deze laatste 3 liggen in Duitsland in het algemene magazijn en ik heb ze niet gereserveerd ofzo :)

Maat van de zitting is moeilijk vergelijken met normale Barefoots....

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:48

pmarena schreef:
Fijn Joyce dat hij goed bevalt +:)+ Fotootje toevallig? Altijd leuk om te zien :)

Verder nieuws is trouwens dus dat de FUR zadels ein-de-lijk binnen zijn!

Teteltee ontvangt als het goed is vandaag een doos vol nieuwe artikelen, zal zo nog even een berichtje op Facebook zetten wat er allemaal in zit :)

Zadel
Afbeelding

En afdruk na het rijden rechts
Afbeelding

Links
Afbeelding

Volgens mij ligt die wat te ver naar voren, kont door haar dikke buik zit een anatomische singel aan. Als ik aansingel zijn de stoten ook naar voren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:58

Staat wel netjes hoor, lekker ingereden zadel ook +:)+

Ligt de pad er wel recht onder bij het opzadelen?
Voor het mooie een stukje naar achteren, maar zo is het ook geen ramp verder vind ik hoor :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:10

pmarena schreef:
Staat wel netjes hoor, lekker ingereden zadel ook +:)+

Ligt de pad er wel recht onder bij het opzadelen?
Voor het mooie een stukje naar achteren, maar zo is het ook geen ramp verder vind ik hoor :)

Heb hem 2de hands gekocht.
Ja volgens mij ligt die indd wat scheef.
Zal volgende keer een stukje naar achteren doen.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:11

hee ik ben nieuw in dit topic! ik ga binnenkort een foto van mn nieuwe barefoot Cheyenne plaatsen hij is namelijk onderweg :D!!!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:41

car0linee schreef:
Dat vind ik ook jammer. Ik was wel benieuwd naar dit zadel, alleen vanwege de prijs nog niet verder mee bezig geweest.

Voor de mensen die dit zadel hebben of getest hebben. Hoe bevalt het op een wat rondgeribt paard? en de maat 1, valt dit gelijk als de maat 1 van een gewone barefoot of valt dit kleiner?

Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik een rondgeribt paard heb :D

Afbeelding
Tijdens een horseball training

Ik had hiervoor een barefoot cherokee en ik kreeg wat last van mijn bekken. De RWC heeft wat meer een A-zit, dat merk ik goed. Ik vind het een fijn zadel :) Wel vond ik het lastig om het lekker passend te krijgen. Stop ik er een breed kopijzer in (wat mijn pony nu ook wel echt nodig heeft), dan komt het zadel te dicht op de schoft. Ik heb dit opgelost door een pad met inlages te gebruiken en dat gaat prima. Het blijft wel iets schuifgevoelig, nadeel van een erg rondgeribt paard ben ik bang.. Mijne heeft nu ook wel een lekkere gras/hooibuik erbij:o

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:57

Omdat ik door de boom(loze zadels) het bos niet meer zie, hoop ik hier wat advies in te kunnen winnen.
Mijn paard is wegens een knie blessure met vervroegd pensioen. Maar het gezegde rust roest gaat in dit geval ook op. Dus moeten we in beweging blijven wanneer dit kan. Mijn paard schommelt nogal in gewicht doordat de blessure de ene keer opspeelt en de andere keer gaat het maanden achtereen goed. (Daarbij ben ik zelf ook net een half jaar uit de running geweest). Om een lang verhaal kort te maken is een zadel met boom voor ons niet meer te doen. Daar moet iedere maand een zadelmaker aan te pas komen om de boel weer aan te passen. Dus wil ik de overstap maken naar boomloos. Ik heb hier zelf geen enkele ervaring mee.
Uiteraard heb ik mij als een ware sherlock op internet gestort om informatie in te winnen. Maar dat is zoveel dat het niet te filteren is voor een leek als ik. Mij leek het dan verstandig om een onafhankelijke zadelpasser te laten komen, nou heb ik teteltee gevonden. Maar daar loop ik tegen 2 dingen aan. Ze komt vanuit de andere kant van het land & ik kan niet garanderen dat mijn paard goed loopt op het moment van de afspraak. Dus kunnen jullie mij adviseren of er wellicht een zadelpasser in de buurt van de achterhoek is? Of dan toch een afspraak maken bij bv barefoot of een passervice die zich op 1 merk richt? Ik hoop op wat tips. Alvast bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:07

Misschien eerst even voor jezelf wat snoeien in het aanbod? :)

Zoek je bvb. western of Engels? Met of zonder knop? Met of zonder kniewrongen of ander extra steun gebeuren? Wil je leer, kunstleer of schaap? Wat wil je er mee doen?

Wil je liefst zo flexibel mogelijk, of liever wat steviger? En qua uiterlijk, wat spreekt je aan?
Beetje massief of juist erg compact? Met fenders, brede of smalle beugelriemen? Engelse of western singelstoten?

Zadel met lange of korte zweetbladen? Wil je een zitting die verstelbaar is qua zitruimte?

Kortom eerst even op een rijtje zetten wat je wel of juist niet zoekt, dan wordt het misschien al wat overzichtelijker :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:09

Het mooie is, Lilianne (teteltee) rijdt door heel het land! Ze kan vaak aanvragen combineren zodat de reiskosten gedeeld kunnen worden.

Bij punt 2 heb je hetzelfde, als je iemand van bv. Ghost of Barefoot (ofwel 1 merk), dan kan het ook zijn dat je paard niet helemaal goed loopt als ik jou verhaal zo hoor.