[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:25

Oef...je lies? Das echt heel pijnlijk.... beterschap.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:36

Weet er eentje die ook helaas heel pijnlijk is en dan ook nog met hoefijzer. :=

Vol op je poedersuiker dus.

Gelukkig heel lang geleden, omdat die fjord van mij zijn neus niet bij zich kon houden. 8)7

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:37

Auwwww... das niet fijn.

Ik heb vandaag het cedar hoofdstel binnen gekregen en gelijk gebruikt! Setje is nu compleet.
Maatje koudbloed besteld. Maar de bakstukken hadden niet korter moeten wezen! Wel erg blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:39

Kijk maar uit dat je geen gebroken schaambeen hebt. Als het pijn blijft doen zou ik even een r-foto laten maken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:54

Oei wat lijkt me dat pijnlijk. Heel veel sterkte.

Ik ben ook super fan van de Cedar !

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:11

Ik vind de cedar zelf echt niet mooi, maar de teugels geweldig <3 Die wil ik nog graag hebben :j Ik vind het nut hoofdstel heel gaaf, maar "helaas" heb ik bijna volledig de overstap gemaakt naar bitloos, daarom rijd ik nu met de micklem multi bridle. Al loopt ze met en zonder bit eigenlijk precies hetzelfde :P

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:16

maralyn schreef:
Snif snif...

Het ging zo lekker.
Een dagje goede training op stage.
Paard liep echt lekker!!

Krijg ik vandaag niet een trap in mijn lies van een ander paard?
Ik liep aan de hand met mijn eigen, en iets te dicht op een ander.
Paard heeft me met een volgestrekt been geraakt, dus ik zakte in als een pudding van de pijn.
Ik kan het rijden wel even vergeten ben ik bang... Zwaar gekneusd.
Blauwe plek? Je bedoeld vast zwart?

Zadel zit nogsteeds (tenminste, gisteren) goddelijk.
Mijn instructrice vind m in stap geweldig (voor op buitenritten) maar draven vond ze een hell.

Hihi "Zoveel mensen, zoveel wensen"

Even een kleine tip voor het blauw zwarte... Haal arnica (smurfensnot noemen wij het hier). Helpt geweldig voor kneuzingen en blauwe plekken. Heel veel sterkte en beterschap!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:31

Nut is ook mooi.. Maar alleen 1 maat. Als de speciale koudbloed maat al nauwelijks past... Dan is een one size niet het proberen waard denk ik.
De clips voor het bit heb ik trouwens met geweld om de bitringen heen gekregen. Groot paard.. grote mond.. flinke dikke trens.. :)*

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:37

Maralyn beterschap! Erg pijnlijk zo'n trap, ik hoop dat het snel een beetje weg trekt. De tip van Susanne is erg goed, ik gebruik voor dit soort dingen ook altijd arnica, helpt geweldig!
(Helaas ervaring, ben vorig jaar ook getrapt op mijn bovenbeen, die was blauw van knie tot heup... nog steeds niet over, zenuwbeschadiging opgelopen, en dat ik er met een val een tijdje terug weer een klap op heb gehad waardoor het weer net zo blauw was helpt ook niet erg mee :P)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:03

Aii maralyn dat klinkt pijnlijk! :(:) Hopen dat de pijn snel minder wordt. Over de Arnica heb ik ook al veel goede verhalen gehoord.

Afgelopen woensdag is de L-pommel binnengekomen en meteen weer even uit moeten proberen. Dat ging al een heel stuk beter alleen paardlief wilde toch niet helemaal ontspannen maar ik denk dat het komt door het enorme gekraak van het zadel :+ Is dit bij de lederen varianten ook zo erg?

Hieronder nog een paar foto's van na het rijden en de zweetafdruk. Vorige keer had ik de Londonpad er onder met betere inlages en dat is ook wel te zien aan de afdruk.
Het zadel ligt aan de achterkant omhoog omdat in de pad die erbij zit achterin de inlages dubbel zijn gevouwen en dus dubbel er in zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Hier de zweetafdruk. Met de stevigere inlages was het naar mijn idee beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:11

Er zijn RI foto's gemaakt hoor, en er is niets aan de hand, alles is gewoon zwaar gekneusd.
Ik heb wel enorm mazzel gehad op de plek, want 1 cm naar beneden, en daar zat mijn slagader.
Hoogste punt 5 cm op zei, en ik had geen kinderwens meer kunnen hebben vanuit mijzelf.

Gelukkig had ik een grote engel op mijn schouder, en het was volgens de artsen van geluk spreken dat er niets gebroken was. Want zo zwartblauw is het wel.

Toevallig heb ik arnica! :D Dus het zal snel beter worden.
Maar dat stilzitten.... Dat is dus niets voor mij.
Ik mag maar kleine stukjes lopen. En ik had gisteren meteen te veel gedaan.
Je raad het al, nu dus ECHT pijn.
Met moeite kreeg ik mijn sokken aan, en niet te spreken van mijn broek en ondergoed.

De trap op had ik mijn eigen idee voor, stapje voor stapje, op bed komen ging perfect, maar het eruit komen, ging niet zonder tranen. En kleinzerig ben ik niet.
Ik ben nu hardstikke stijf en moet kalm aan, stukjes lopen, voor de doorbloeding.

Milounigel.
Ik vind het zadel prima liggen eigenlijk..! :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:39

maralyn Beterschap.

MilouNigel Zadel ligt zo een stuk beter met de L pommel.
Het kraken had ik ook bij de nieuwe Dry Tex , of dat overgaat? De leren die ik heb kraakt in ieder geval niet.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:44

Akke_sSpring schreef:
Ik heb even een issue... (alweer) Ik heb nu al enige tijd een London die geweldig ligt op mijn paard. Maar... tijdens de galop en als ze haar rug goed gebruikt en dus nog breder zit dan krijg ik zo'n pijn aan mijn binnenzijde bovenbenen. Ik zou dus meer in een A zit willen zitten.

Ik heb op dit moment een standaard inlage en een HD inlage in mijn pad. Heel veel laagjes kunnen daar niet meer bij om de zit smaller te maken. De hipsaver zou een alternatief zijn maar ik vroeg mij af of een seatsaver bontje van bf de zit ook hoger en dus smaller maakt?

Ik heb vandaag een zadelbontje binnen gekregen voor op het zadel. Ook in de hoop de zit wat smaller te maken. Bij mij is het ook mijn heup die moeilijk doet. Zodra ik in stoelzit ga zitten in het zadel is alle pijn gelijk weg.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:45

Tromgeroffel...

Hierbij mijn eerste zelfgemaakte dekje!

Afbeelding

Afbeelding

Met inlagenvakken, misschien niet zo goed te zien:

Afbeelding

Ik zit erover te denken om deze in opdracht te gaan maken, hoeveel zouden jullie een redelijke prijs vinden voor een dergelijk dekje? Mag eventueel ook per pb. Moet wel eerst even kijken hoe goed deze stof het houdt. Voor de eerste keer vind ik hem goed gelukt. :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:25

Hij is inderdaad mooi dorientjuh! Ik heb er zelf geen belang bij, omdat ik mijn saaie zwarte barefoot pad top vindt, maar ik denk dat het best verkoopbaar is! Wil je een prijs exclusief inlages? Hoe lang ben je er mee bezig geweest?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:26

MilouNigel schreef:
Aii maralyn dat klinkt pijnlijk! :(:) Hopen dat de pijn snel minder wordt. Over de Arnica heb ik ook al veel goede verhalen gehoord.

Afgelopen woensdag is de L-pommel binnengekomen en meteen weer even uit moeten proberen. Dat ging al een heel stuk beter alleen paardlief wilde toch niet helemaal ontspannen maar ik denk dat het komt door het enorme gekraak van het zadel :+ Is dit bij de lederen varianten ook zo erg?

Hieronder nog een paar foto's van na het rijden en de zweetafdruk. Vorige keer had ik de Londonpad er onder met betere inlages en dat is ook wel te zien aan de afdruk.
Het zadel ligt aan de achterkant omhoog omdat in de pad die erbij zit achterin de inlages dubbel zijn gevouwen en dus dubbel er in zitten.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel even een korte reactie: niet met dubbel gevouwen inlages rijden hoor! Wellicht dat je paard hierop reageert? Even recht trekken of bijknippen? Meestal passen ze gewoon toch? Of begrijp ik het nou verkeerd :o

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:28

Een pad met inlagenvlakke op aanvraag voor een nette prijs zou vast animo voor zijn. Ben ik er wel 1 van! Zoek nog een leuke passende pad met inlagenvlakken voor mijn zadel.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:40

Wat een leuk dekje! Stippeldestip!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:28

jomaro schreef:
Ik heb vandaag een zadelbontje binnen gekregen voor op het zadel. Ook in de hoop de zit wat smaller te maken. Bij mij is het ook mijn heup die moeilijk doet. Zodra ik in stoelzit ga zitten in het zadel is alle pijn gelijk weg.

Ik heb vandaag alleen korte stukjes gegalloppeerd om mijn heupen wat te ontzien. In draf was het beter te doen. Het zal wellicht schelen als mijn paard makkelijker kan gallopperen ipv de rug eruit te duwen. Dan werken we elkaar tegen. Ik ga proberen de goede stukken draf uit te bouwen, paard sterker maken en van daaruit de galop verbeteren.

Het bontje lijkt me heerlijk zitten maar ik ben niet helemaal overtuigd van de smallere zit in. Die van Heather Moffet lijkt me wel wat maar uit een ander land laten komen vind ik ook weer zo wat.

Eerst proberen die draf volledig voor elkaar te krijgen dan zal de rest ook wel beter gaan. (denkt aan haar portemonnee :o )

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:59

Ik word af en toe gillend gek van mezelf. Heb ik wat inlages besteld om deze op maat te knippen voor een zwevende pommel, teken ik netjes op twee paar inlages dit af, knip uit, kom ik erachter dat ik de achterkant eraf geknipt heb! |o Wordt weer nieuwe inlages bestellen :\

Nou ja, iemand moet toch de economie draaiende houden hè :$

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:43

Phillipa schreef:
MilouNigel schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel even een korte reactie: niet met dubbel gevouwen inlages rijden hoor! Wellicht dat je paard hierop reageert? Even recht trekken of bijknippen? Meestal passen ze gewoon toch? Of begrijp ik het nou verkeerd :o

Het ging ook een beetje tegen mijn gevoel in maar het is een testzadel en in de beschrijving die er bij zit staat dat je nergens aan mag komen. Dus toch maar gereden. Vandaag leggen we de londonpad er weer onder kijken hoe dit gaat.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:38

Bedankt! Prijs inderdaad exclusief inlagen. Omdat dit mijn eerste dekje was en ik geen ervaring had met de naaimachine, heb ik er best wel lang over gedaan. Maar als ik er wat handigheid in krijg doe ik denk ik 5 uur over zo'n dekje.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:42

Idd een leuk dekje! Ik denk dat er zeker wel vraag naar is. De andere boomloze dekjes zijn vrij eenvoudig en hebben niet echt hippe kleurtjes. Als ze ook nog een beetje leuk geprijsd zijn, zou dat zo maar een gat in de markt kunnen zijn :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:44

Uhu!! inderdaad!!

Rood met gouden bies.... :D zou perfect in mijn collectie passen!!

Ik heb nu mijn rood met gouden bies dekje boven op mijn pad.
Het schuift niet. Maar is natuurlijk niet ideaal.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:21

Dan ook graag een versie die onder de Arizona of Missoula past. Daar is bijna nooit iets leuks voor te vinden. :D