Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Authentic schreef:anne_bento schreef:
Mijn barefoot London schoof ook op mijn Haflinger, dat was grotendeels verholpen door de Barefoot pad met antislip laag bovenop de pad, en een banaansingel.
Hebben jullie Haflingers een beetje schoft?
Mijn merrie is bijna letterlijk rond, als het regent blijft er een plasje water staan op haar rugen ze heeft geen zichtbare schoft, dus haast onmogelijk om een fatsoenlijk zadel te vinden wat past en ook nog blijft passen (Quarter, dus ontwikkelt ook heel snel spieren).
horsii schreef:Ik heb trouwens het freemax zadel gehad, en dat kan ik niet aanraden met een paard met veel schoft. Erg weinig schoft vrijheid, en ook vrij stroef, het zadel zelf.
Ik vond dat het zadel niet goed aanpaste aan het paard.
pmarena schreef:De oudere zijn ook wat makkelijker na te maken natuurlijk
De Randolls / Canadian Trekker lijkt er ook goed op, alleen verraad door het groene fleece weer de herkomst
En de Pfiff komt ook aardig in de buurt, alhoewel die dan weer van een heel ander kunstleder is.
De laatste jaren is het verschil gelukkig heel makkelijk te zien
Hoewel het dan wel weer geinig is dat je bij verkoop van een "nep" zadeltje vaak ziet dat mensen er voor de advertentie een Barefoot-zadelhoes omheen doen en expres geen merk noemen
pmarena schreef:Soepel genoeg om ervan overtuigd te zijn dat er genoeg ruimte tussen pad en ruggengraat is.... maar je moet dan natuurlijk niet een heel dik touw hebben
Poeh, die advertentie is een lastige!
Ik zie geen Barefoot-merkje, maar in een extreem geval zou dat er wellicht af kunnen slijten... op zich durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen dat het geen Barefoot is. Maar als het er 1 is, dan is het wel een behoorlijk oude
De kleur van het fleece klopt, model en stiksels kloppen, de beugelriemen zijn wel raar, die verwacht je niet bij een Barefoot maar eerder bij een nepperd. Maarja dat is ook geen sluitend bewijs dat het echt geen Barefootje kan zijn.
Geryon schreef:
xXLianneXx schreef:De freemax die ik gehad heb en gezien heb hebben juist erg weinig ruimte voor de schoft. Zeker voor een paard met spieratrofie zou ik daar zelf een ander zadel voor zoeken. Barefoot heeft een veel betere schoftvrijheid en trekker ook, misschien daar eens naar kijken? Heb je een foto van je paard waar de schoft goed op te zien is? misschien valt het wel mee