[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:20

Voor wie het nog niet weten, sinds Equifair heb ik ook de Omega paddles en Omega innovation dressage (beide onderdeel van Signum) in het assortiment!
De paddle heeft een verstelbare voorkant en verplaatsbare kussens en is verder flexibel. Heel fijn en mooi zadel, vind ik zelf!

Afbeelding

Innovation dressage barebackpad

Afbeelding

Paddle op Equifair

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:40

Leuke dingen zeg! +:)+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:11

Zien er goed uit! Aan die laatste kunnen beugels?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:54

Leuk hè! Ja aan de paddle kunnen beugels, aan de barebackpad niet

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:33

Hoe flexibel is de paddle? Is het een beetje vergelijkbaar met de ghost mandriana of een andere pad/zadel? Vind hem er prachtig uitzien namelijk! <3

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 13:24

Zijn er hier mensen die de edix halfpad gebruiken icm een gewoon dekje? Hoe bevalt dit?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 13:38

Buitenzinnig schreef:
Voor wie het nog niet weten, sinds Equifair heb ik ook de Omega paddles en Omega innovation dressage (beide onderdeel van Signum) in het assortiment!
De paddle heeft een verstelbare voorkant en verplaatsbare kussens en is verder flexibel. Heel fijn en mooi zadel, vind ik zelf!

[ [url=m/qwn4nd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Innovation dressage barebackpad

[ [url=m/ohbbQP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paddle op Equifair

Komt er van de paddle een test variant hihi? Klinkt namelijk super interessant en ziet er ook mooi uit.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:28

Daphneeeej schreef:
Komt er van de paddle een test variant hihi? Klinkt namelijk super interessant en ziet er ook mooi uit.

Ja, dat kan in goed overleg. Het is belangrijk dat de ruiter zelf de paddle goed kan stellen naar het paard (kopijzer zeg maar)
Ik vind ze ook prachtig en het systeem is ook erg mooi!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:36

ricojoreen schreef:
Hoe flexibel is de paddle? Is het een beetje vergelijkbaar met de ghost mandriana of een andere pad/zadel? Vind hem er prachtig uitzien namelijk! <3

Hij is minder flexibel dan bv de trekker, en ook dan de mandriana.
Dank, vind ze ook erg gaaf!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:39

Buitenzinnig schreef:
Daphneeeej schreef:

Ja, dat kan in goed overleg. Het is belangrijk dat de ruiter zelf de paddle goed kan stellen naar het paard (kopijzer zeg maar)
Ik vind ze ook prachtig en het systeem is ook erg mooi!

ik heb nu 8 jaar lang ervaring met verschillende boomloze zadels en doe ze ook zelf afstellen. Ik vind het wel erg interessant en houd hem even in gedachten. Zag ook voorbij komen dat je hem naar wens kan laten maken. (leer, kleur, stiksels etc)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 17:06

Daphneeeej schreef:
ik heb nu 8 jaar lang ervaring met verschillende boomloze zadels en doe ze ook zelf afstellen. Ik vind het wel erg interessant en houd hem even in gedachten. Zag ook voorbij komen dat je hem naar wens kan laten maken. (leer, kleur, stiksels etc)

Top! Als he er aan toe bent/je hem wilt proberen, mail me gerust even!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:56

Afbeelding

Ik ben nu de paddle aan het testen op mijn paarden en hij zit wel erg fijn moet ik zeggen. Zachte en stabiele zit en de paarden vinden hem ook fijn. Ik heb van die ronde paarden waar alles snel op schuift, maar hij ligt als een huis :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:43

pleiada schreef:
[ [url=m/yniP2F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben nu de paddle aan het testen op mijn paarden en hij zit wel erg fijn moet ik zeggen. Zachte en stabiele zit en de paarden vinden hem ook fijn. Ik heb van die ronde paarden waar alles snel op schuift, maar hij ligt als een huis :D

Dusss.. ik weet ook weer waar voor te sparen.
Wat ziet dat er een fijn zadel uit

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:41

Ohhh zo halen jullie mij ook wel over 1 te proberen <3 , even doorsparen en eerst wat andere zadels weg..
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een barefoot lazy mountain maat 2 of een ghost quevis normale maat, mag je een pb'tje doen :D

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:27

Ik was bezig met foto's maken van de lazy mountain, maar ik heb helemaal geen serienummer in het zadel kunnen vinden?
Vanaf wanneer zijn de lazy mountains op de markt? Zal wel 1 van de eerste zijn geweest?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:28

Er moet echt een serienummer in staan hoor, tenzij het een prototype is geweest misschien.
Meestal staat het ergens onder de zitting, rond de beugelophanging :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:04

Hoe groot is de paddle qua ruglengte? Ik heb nu de Trekker True Talent met korte kussens, vanwege extreem korte rug en compacte bouw van mijn paard.

Hoe zitten de wrongen? De lichte versie vind ik prachtig. Die zou gaaf staan op mijn red dun paard!!!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:07

Twiggy2008 schreef:
Hoe groot is de paddle qua ruglengte? Ik heb nu de Trekker True Talent met korte kussens, vanwege extreem korte rug en compacte bouw van mijn paard.

Hoe zitten de wrongen? De lichte versie vind ik prachtig. Die zou gaaf staan op mijn red dun paard!!!

Hij is ook naar wens samen te stellen zag ik. Ook met korte wrong en leersoorten/kleuren naar keuze. Maar daar hing ook meteen een flinke extra prijs aan zag ik -O-

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:34

Hmm, ik heb de zitting er al af gehad, maar kon niks vinden...
Prototype dan? Of kijk ik gewoon niet goed? En van welk jaar zou hij dan zijn?
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:52

Volgens mij kwamen ze eind 2015 voor het eerst in de verkoop. Dus echt stokoud kan hij niet zijn :)
Heb je geen aankoopfactuur ervan...?

Nummer kan op het gladde leer van het zadel zitten, verborgen onder de hipsaver.
Of bvb. verborgen onder de lederen flapjes die boven de singel D-'s zitten :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:50

Daphneeeej schreef:
Twiggy2008 schreef:

Hij is ook naar wens samen te stellen zag ik. Ook met korte wrong en leersoorten/kleuren naar keuze. Maar daar hing ook meteen een flinke extra prijs aan zag ik -O-

Oooooh, ja, dank je wel. Zie het al op de website, een ruglengte van 60 cm, maatje M. Dat gaat 'm niet worden op die korte rug. Jammer dat al die zadels zo lang zijn altijd.
Gelukkig ben ik erg happy met mijn huidige zadel, maar was effe benieuwd.... :D

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:39

pmarena schreef:
Volgens mij kwamen ze eind 2015 voor het eerst in de verkoop. Dus echt stokoud kan hij niet zijn :)
Heb je geen aankoopfactuur ervan...?

Nummer kan op het gladde leer van het zadel zitten, verborgen onder de hipsaver.
Of bvb. verborgen onder de lederen flapjes die boven de singel D-'s zitten :)

Dankje, had ik ook al onder gekeken, niks gevonden.. Ik heb hem ook 2e hands gekocht, dus geen factuur -O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:38

Twiggy2008 schreef:

De lengte van de M paddle is 60 cm. De lengte van de L paddle is 65 cm.
De kussens van de M paddle bestaan uit schuim, bij de L is er een extra laagje kompripol aan toegevoegd. Ze zijn wel even dik, maar voor een nog betere drukverdeling.
De M paddle is geschikt voor ruiters t/m broekmaat 40 (afhankelijk van je bouw) en de L is geschikt voor ruiters met broekmaat 40/44.

De lichte van de foto is de omega innovation dressage pad, oftewel de bbp variant. De lengte van de pad in maat M is ca. 45 cm en bij maat L ca. 50 cm. De lengte van het zweetblad is ca. 55 cm.

Edit; zie nu dat je het al gevonden hebt, maar dan weet de rest het ook :)
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 29-06-23 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:43

Daphneeeej schreef:

Dat klopt. Echter kunnen wij dat helaas niet aanbieden (en vind ik persoonlijk de meerprijzen die er per keuze aan vast zitten ook behoorlijk hoor!), daar we ook een minimum aantal per bestelling moeten afnemen. Nu is het verder geen probleem een aantal op voorraad te hebben, dan heb je als klant geen wachttijd. En anders kun je ze via Signum zelf bestellen, daar zit wel weer een langere wachttijd op dan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:12

Dank je wel, Buitenzinnig, voor de (zeer) uitgebreide info :) .

Ik hou het maar lekker bij mijn Trekker True Talent en mijn Barefoot Ride On BBP :D . Die zitten goed bij paardlief (en mij). Dát was al een hele zoektocht.... :+