Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pmarena schreef:Klinkt goed Swift, hopelijk kun je hem snel kopen...en foto's en ervaringen plaatsen
Ik heb jaren terug 3x een Mattes pad gehad. Een gewone roundskirt western, en daarna nog 2 voor boomloze zadels. Kwaliteit is erg mooi en fijn bedrijf, ze wilden de westernpad wat korter voor me maken
De boomloze pad daarvan was ik niet zo gecharmeerd. Op het oog een mooi ding, hele mooie kwaliteit, wat daar betreft niks mis mee. Maar ik vond het ontwerp niet zo.
Schaap ging in punten naar beneden aan de voorkant en dat heb ik liever niet (net als zadelkussens die aan de voorkant in een punt naar beneden lopen, nutteloos en onhandig vind ik dat) en de inlagevakken die in het midden onderbroken waren vond ik niet zo'n fijn idee.
Op zich leuk hoor dat je d.m.v. sheets alle 4 die inlage-vakken zo apart op kon vullen en aan kon passen, maar ik vond het niet zo nuttig en wel juist onverstandig die onderbreking midden onder je zadel...
Heb wel nog ergens die drukverdelende kunststof panelen liggen die je er d.m.v. klittenband bovenop kon plakken, dus als iemand daar interesse in heeft
O en wie vroeg nu pas naar een losse cantle-vulling?
Daarvan ben ik er nog 2 tegengekomen, heb ik nu bij de opruimings-artikelen gezet
Akke: die BF zittingovertrekken zitten alleen in het midden en maken daardoor in theorie wel iets meer een A-vorm van de zitting. In de praktijk scheelt het maar heel weinig want het schaapje heeft verder geen vulling ofzo, die de HM Hipsaver wel heeft.
_Nelleke_ schreef:Hallo! Mag ik me weer melden?
Lees al een tijdje mee, ben zo af en aan actief en minder actief in dit topic (deel 1 helemaal aan het begin ben ik heel actief geweest…)
Mijn haf en ik hebben al een flink 'zadel-verleden': We zijn begonnen met een wintec pro dressuur (werd te smal), daarna barefoot cheyenne drytex (die gaf droge plekken bij de beugelophanging en schuurde de haartjes aan de achterkant weg), wintec wide (gekke pasvorm, was te recht), barefoot missoula nut (was een hopeloze zaak, veel te groot), een tijdje een massimo geleend van iemand (was te lang), wow-zadel gekocht (was een groot drama, ik wil er liever niet meer aan terugdenken) en heb nu al een tijdlang een kent & masters dressuur cob, die past…
… op Rowan, maar hij is eigenlijk te klein voor mij. Ik heb er nooit lekker in gezeten, maar een halve " groter past weer niet op Rowan.
Nu begin ik weer wat meer kilometers te maken (lees, 3 kwartier tot uur rijden 4x per week en een lange rit in het bos per wk) en ik heb continu last van m'n onderrug en ik ben bang dat dit met m'n zadel te maken heeft. Hij is te klein en ik zit daardoor eigenlijk te veel op de lepel = holle rug.
Ik sta nog steeds heel erg achter het boomloze systeem en zou graag toch weer overstappen op boomloos. Nu wilde ik vorig jr heel heel heul graag de Madrid, die toen nog niet uit was, ik heb toen een barrydale (zo'n limited edition zwart met cognac) laten schieten, waar ik nu MEGA spijt van heb, want als ik de Madrid nu zie kan ik gelijk al zien dat dit dramatisch gaat worden op Rowan.
Wel had ik deze winter de kans de Madrid te testen, maar omdat ik midden in een verbouwing/hectische verhuizing zat heb ik het mailtje hierover helemaal gemist.(sorry bianca…
)
Anyway, de zoektocht is begonnen. M'n verbouwing is bijna af en ik heb straks weer de mogelijkheid om wat geld uit te geven aan iets anders dan huis/verbouwing/woning.
Nog even een shortlist over Rowan en mij:
Rowan: haflinger, 1,45m, kort, rond, breeeeeed, weinig schoft, klein beetje overbouwd. Bijna alle zadels zijn te lang, daarom hebben we nu een krap uitgevallen 17" met korter gemaakte kussens.
Ik: 1.75, confectiemaat 38, 65kg, rijd voornamelijk dressuur en buiten, soms een sprongetje. Krijg rugpijn van m'n huidige zadel.
We hebben al getest: trekker pro endurance, barefoot cheyenne, barefoot missoula nut. Deze vallen dus af. M'n voorkeur gaat uit naar een barrydale, dus die kan ik natuurlijk een keer testen. Ik zie ze alleen nergens, worden ze weinig gekocht? Of is iedereen zo tevreden dat er nooit eentje 2e hands wordt aangeboden?
Andere suggesties zijn ook welkom
pmarena schreef:O excuus, daar kreeg ik een mail over dus die had ik als "behandeld" gezien![]()
Op zich is het idd. vaak een kwestie van niet genoeg gezweten, zie ook het droge driehoekje aan de voorkant. En veel paarden hebben al jaren dergelijke droge plekken (verschillende zadels, boom / boomloos) zonder dat er problemen van komen. Maar sowieso droge plekken altijd goed in de gaten houden op gevoeligheid bij het paard enzo.
pmarena schreef:Jeetje Maralyn....balen zeg, stom paard....![]()
Hopelijk trekt het toch nog snel weg