maar goede tip voor de volgende keer idd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:[ Afbeelding ]
De reactie van het paard. stap was prima. Draf dramatisch. bij iedere pas, bij alles dat ik vroeg kreeg ik een bok. Later nog een deel rodeo, maar gewoon constant protesteren. De stukken dat ze dan wél liep, liep ze wel vlot en ontspannen. Maar vooral behoorlijk wat protest.
Aan de wrijfafdruk te zien vermoed ik dat het met de pouchpad voor haar te smal is en klemt net achter de schoft.
Leo schreef:Dan zou ik voor uberhaupt te gaan denken aan opzadelen eerst goed werken aan rechts benaderen, overal aanraken, met voorwerpen aanraken, dingen op en over zijn rug (die niet meteen vastgemaakt worden op zijn rug, hij kan er dus wel van weg, maar jij moet hem leren dat er van weg gaan niet hóeft.)
Zadel en singel (ook longeersingel) komen pas als hij rondom safe is met aanraken, benaderen met van alles en nog wat en hem daarmee aanraken. Liefst in een ruimte als een roundpen of paddock, wil hij er van weg, prima, ga maar, maar leer hem dat blijven staan de juiste reactie is en dat er niets is om spanning voor op te bouwen. Hem in deze fase vastzetten bijvoorbeeld en hem met zadel, singel of zelfs een zadeldek benaderen terwijl hij dus niet weg kan, kan een groter probleem veroorzaken.