[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 02:04

Hoe zijn de zadels van Randols ten opzichte van barefoot? Ik heb hier 3 barefoots liggen voor mij paarden, maar wil nog een boomloos voor ons nieuwe paardje erbij. Op het moment gezien onze verbouwing aan ons nieuwe huis niet veel centen over...maar kan ik beter wachten op een groter budget of zijn die van randols ook wel ok? heb er geen ervaring mee.... Ik heb nu een gewoon vzh zadel voor haar wat redelijk past, maar ze moet nog behoorlijk in bespiering toe nemen, dus dat gaat over een paar week al heel anders zitten...dus liever weer boomloos...wel voor hoge schoft.

Marcella

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:20

Barefoot is altijd beter dan een Randolls wat een goedkoper imitatie is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:52

Het ligt er een beetje aan, heb je een Barefoot van 10 jaar oud dan is die aardig vergelijkbaar met de Randolls. Randolls is dunner, simpeler opgebouwd, minder schoftvrijheid.

Hier zie je een overzichtje van wat er zoal veranderd is aan de Barefoots vanaf dat moment, terwijl de Randolls zover ik weet een beetje hetzelfde is gebleven :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:53

_Nelleke_ schreef:
Als ik het goed begrijp komt die barrydale dus niet in productie met een verplaatsbare cantle?

Ik heb besloten dat ik sowieso de barrydale wil testen, maar m'n bijrijder is nu 3wk op vakantie dus ik wil graag wachten tot ze terug is, zodat zij ook kan rijden en ik daarna de zadelplek nog even kritisch kan bekijken. Ze rijdt 2x per week dus is toch niet echt verwaarloosbaar. :)

Barrydale is ook een mooi zadel :)

@kermis leuke pony idd :) Kleur van het zadel past ook erg goed bij je fjord.

@susanne dat vraag ik mij dus ook af; hoe krijg je die kussens er nu recht onder? Bij mij komt de verkoopster over een paar weken nog even kijken, dan kan zij ook beoordelen of alles goed zit. Bevalt jouw hidalgo tot nu toe goed?

Ik kom weer even binnen vallen want.... ik heb mijn Hidalgo Taco binnen *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe zadel en bijpassende grandeurpad :D Ik vind de zit ook erg fijn, helemaal niet gedwongen. De zitting voelt wel wat groot aan, maar het is toch echt een 17.5 inch. Ik zal binnenkort ook even wat foto's posten van tijdens het rijden :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:48

Mooie set Hinke!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:00

Hinke; wauw dat is een mooi zadel! Wist niet eens dat die ook in de collectie zat. Met die wrong zo lijkt het mij een heel fijn zadel.

Ik heb afgelopen zondag mijn bruine hidalgo Mallorca opgehaald bij buitenzinnig. Ben er helemaal blij mee, krijg er veel complimenten over. :D
Maak van de week nog wel een foto.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:10

Wat een prachtig zadel Hinke! Leuk setje!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:08

Mooi Hinke!!

Ik heb vanochtend Petra van Per Mi Cavallo op bezoek gehad.

De trekker vond ik niks, dat voelde voor mij veel te wiebelig!

De FlexEE past helaas echt niet op mijn haf met korte rug. Ze ging even meten en hij zou max een 16 inch kunnen hebben := daar pas ik echt niet in helaas!

Toen de Freeform geprobeerd! Eerst de Elite maar daar had ik last van de zweetbladen, denk te korte pootjes. Toen de DKR geprobeerd, die zat voor mij een stuk beter! Amando vond de freeform ook fijn, die heeft nog nooit zo ontspannen gelopen, dus dat zegt ook wel iets natuurlijk! Het enige nadeel is dat ik m niet heel mooi vind en wel erg duur. Ik twijfel dus nog een beetje! Het is jammer dat ik het zadel niet wat langer kan testen! Ik vind ook nog steeds de hidalgo erg mooi, misschien toch n x een special testen? Ik weet t even niet zo goed meer :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:11

Die hidalgo taco ziet er erg mooi uit ik vind de zit er ook wel fijn uitzien,wat vlakker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:12

Er zijn nog véél meer soorten freeforms he SuperLiesje, je hoeft niet te kiezen uit maar twee modellen :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:14

Oeh, Hinke, wat staat dat zadel mooi!

Balen SuperLiesje.

Ik heb vanmiddag de zadeltassen op mijn zadel gemaakt en dat lijkt echt goed! Ik heb even proefgezeten :P Ik heb het zadel op de hooibak gelegd en toen ben ik op het zadel gaan zitten. De zadeltassen waren leeg, maar ze leken heel stabiel te liggen en volgens mij kan mijn been er ook prima langs. Ik denk dat ik morgen even een testritje te paard maak :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:10

SuperLiesje schreef:
Mooi Hinke!!

Ik heb vanochtend Petra van Per Mi Cavallo op bezoek gehad.

De trekker vond ik niks, dat voelde voor mij veel te wiebelig!

De FlexEE past helaas echt niet op mijn haf met korte rug. Ze ging even meten en hij zou max een 16 inch kunnen hebben := daar pas ik echt niet in helaas!

Toen de Freeform geprobeerd! Eerst de Elite maar daar had ik last van de zweetbladen, denk te korte pootjes. Toen de DKR geprobeerd, die zat voor mij een stuk beter! Amando vond de freeform ook fijn, die heeft nog nooit zo ontspannen gelopen, dus dat zegt ook wel iets natuurlijk! Het enige nadeel is dat ik m niet heel mooi vind en wel erg duur. Ik twijfel dus nog een beetje! Het is jammer dat ik het zadel niet wat langer kan testen! Ik vind ook nog steeds de hidalgo erg mooi, misschien toch n x een special testen? Ik weet t even niet zo goed meer :=

Zijn er geen modellen uit de Hidalgo 2 serie die een iets anders gevormde zit hebben waardoor je er net wel in past? Het is bij jou echt randjes werk (je past net wel/net niet) dus een cm zou al een heel verschil kunnen maken. Suzanne kan je daar vast meer over vertellen.

pluche_pluusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:30

Oh jammer Lisanne!
Je kan nu ondertussen al best wat zadels uitsluiten. Toch jammer dat de FlexEE niet pastte. .. nu meer richting Hidalgo?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:07

Ja echt jammer, had de FlexEE graag willen proberen!

Die valt dus inderdaad af, en de trekker ook. Ghost ga ik niet proberen omdat ik dat te weinig zadel vind, dus blijft inderdaad niet veel over. Of de Freeform, of toch kijken of n special van hidalgo wat zou kunnen zijn, maar door de andere pasvorm zal een special zeer waarschijnlijk schuiven op mijn bollie :) ik ga morgen weer even in mn barefoot, kijken of ik ook verschil merk! Tis maar lastig hoor, een zadel vinden wat voor zowel paard als mij geschikt is :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:53

Hoi, ik kom even binnenvallen met een vraagje: hoe zie je hoe om de pommel moet? Ik las hierboven iets over een pommel die wellicht verkeerd om zat?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:06

Meestal staat er wel een L en een R op, dat is dan gezien vanuit het zadel, dus vanaf de positie van de ruiter.

Of bedoel je dat niet ?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:51

Ja dat bedoel ik idd! Alleen die L en R staan er niet op?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:22

Ik pak er even een blote pommel bij om het wat duidelijker te kunnen omschrijven ...

Als je hem op tafel zet en er bovenop kijkt zie je verschil in de boogjes.
Het smalle boogje hoort naar de ruiter te wijzen, de brede boog naar de schoft van het paard.

Dan zie je ook dat de raakvlakken de juiste hoek hebben, maar ik denk dat dit het gemakkelijkste is om naar te kijken :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:31

Dank je wel!! Dat is een heldere uitleg *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:46

Graag gedaan :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:06

Waar bokt toch al niet goed voor is :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:38

Wauw Hinke wat een mooi zadel!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:10

Vraagje:
Hebben jullie ook dat na het rijden je duidelijk bij de beugelophang plekken ziet zoals hier op de foto?
Iemand tips hoe ik dat kan veranderen?
Ik heb stevige dikke inlages in de grandeurpad. Als ik dunnere erin heb is het net zo.
Afbeelding
Afbeelding

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:13

Die plekken had ik inderdaad ook na het rijden alleen waren ze bij mij een heel stuk minder groot. Ben benieuwd wat het betekend.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:26

Volgens mij (kan het mis hebben) komt daar de meeste druk dus ook pas op het laatst zweet. Mij is verteld dat het een steeds kleinere plek wordt naarmate er meer gezweet wordt.

Bij ons is dat ook wel te zien; na een korte rit weinig zweet voor- en achteraan. Na heel intensief rijden nagenoeg overal zweet.