Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romyloverrr schreef:ik ook !
pamareda , jij zult zeker meer weten?
millennium schreef:Hoi Allemaal!
*stille meelezer kruipt uit het mee-leeshoekje*
Heb het topic al doorgespit maar kom er toch niet helemaal uit. Bij deze dus een vraag:
ik ben voor mijn 16 jarige merrie opzoek naar een boomloos zadel. Het gaat hierbij om een vrij smalle merrie (1.57 hoog) met een (in mijn ogen) extreem hoge schoft. Tevens is er sprake van lichte spieratrofie rondom de schoft. Mijn vraag: zijn er uberhaupt boomloze zadels welke rondom de schoft de ruimte bieden om de schoft vrij te laten liggen?
Heb zelf natuurlijk al wel research gedaan op internet en kwam o.a. terrecht op de site boomloos-zadel.nl , waar Sensation boomloze zadels worden verkocht. Een heel mooi zadel waar op het oog vanaf de foto's, de schoft mooi vrij komt te liggen, echter wel iets boven mijn budget. Verder de Startrekk Dressuur gevonden, maar ook dat zadel ligt net wat boven mijn budget.
Nou ben ik tegen een boomloos zadel aangelopen van Freemax, model Freemax Ev. Zegt jullie dat wat?
Alvast bedankt!
pmarena schreef:Millennium: oef....dat is een nachtmerrie voor elk zadelmerk die rug![]()
Schoft inderdaad erg hoog, erg smal, ook ingevallen zijkanten en ook nog eens ver doorlopend
Dit ziet er eerder uit als zware atrofie dan als lichte...of de foto moet erg vertekenen?
Die deuk achter de schouder is echt een probleem, die zou je eigenlijk eerst wat weg moeten trainen d.m.v. grondwerk...
De Freemax heeft erg weinig schoftruimte juist. De Sensation ook. De voorkant is wel teruggesneden waardoor het lijkt alsof hij veel schoftruimte heeft maar daarachter zit het knelpunt, hij is vrij recht. Dat was bij mijn paardje jaren geleden al een probleem en toen kwam haar schoft er nog lang niet zoveel uit als nu en bij lange na niet zoveel als bij die van jou op de foto. Tenzij er enorme veranderingen hebben plaatsgevonden aan het model van de Sensation zie ik echt niet hoe die moet gaan passen...
Je zult sowieso met dikke kussens en/of dikke inlages moeten gaan werken om aan weerszijden van schoft en ruggengraat een stapeltje te krijgen dat voldoende hoog is om een zadel er bovenuit te liften.
Maar eigenlijk moeten die diepste deuken gewoon eerst weg voordat je er weer een zadel op legt