voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:03

Nee heb het zadel niet getest. heb m paar jaar terug wel gehad maar toen over gegaan op boomzadel. toen beviel het goed.
ik heb een bruine , maat 1.
met grandeurpad en inlages
Ga m morgen testen en zal dan ook een foto maken , van het zadel op mn pony

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:17

ik hoop dat model in een maat 0 ( of als hij klein valt 1 ) komt !
dan is het misschien iets voor mij :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:30

romyloverrr schreef:
ik hoop dat model in een maat 0 ( of als hij klein valt 1 ) komt !
dan is het misschien iets voor mij :P

Lucky you :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:56

romyloverrr schreef:
ik ook !
pamareda , jij zult zeker meer weten :P ?

Wie?! :P

Wat staat er dan en op welke datum? Ik heb geen Facebook :)

Er zitten sowieso 2 nieuwe zadel-modellen aan te komen maar die zijn nog niet in productie en dat gaat zeker nog wel een poosje duren.
We zitten nu nog in de sample-fase, zo heb ik hier ook net 2 samples binnengekregen van 1 van deze nieuwe modellen, ziet er goed uit maar er moest nog wat aan geschaafd worden voor het definitieve productie-model.

Maar Natas van Barefoot België verkoopt ook Trekker dus wellicht gaat het daar over :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:45

Dit is wat ze schrijft:
Citaat:
En met Fanders Horse Expo....... release van onze nieuwste model Barefoot zadel.... ik vind het PRACHTIG !!

Kom kijken Kom kijken, we staan naast de piste

Nu weet ik niet precies wanneer Flanders horse expo is :+ (zal even zoeken...)

Edit: 1,2 & 3 maart al!

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:58

O, nou ik ben benieuwd, heb het even gevraagd :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:12

Had het inderdaad ook gelezen op FB en gaat inderdaad over barefoot pmarena.
Hij zou te zijn op een expo in belgie en het zou gaan om een release van Barefoot en het is geen western en geen engels zadel. En ze wil er zelf ook 1. Ze heeft me wel nieuwsschierig gemaakt hoor. Ben altijd in voor een nieuw modelletje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:18

Aha, ik weet het. Inderdaad 1 van de 2 nieuwe modellen waaraan gewerkt wordt. Ik heb het er maaaaanden (misschien zelfs wel een jaar) geleden zelfs wel eens 1 keer over gehad hier op Bokt volgens mij, toen het ter sprake kwam op 1 of andere manier dat er behoefte was aan zo'n model :P

Maar ik heb Natas net beloofd dat ik niet vertel om welke het gaat, en de foto van het sample-model voor me hou, ze wil jullie allemaal lekker een beetje kriebelen om gewoon te gaan kijken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:21

Nou belgie is voor mij toch echt te ver om te gaan kijken! haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:22

Sja, dan maar gewoon afwachten totdat hij eindelijk uit-ontwikkeld is en in de verkoop komt :P

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:26

Wat zijn jullie gemeen zeg dat er niks gezegt word, dit is heel slecht voor de mens :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:38

Dan houdt de mensch tenminste nog iets om nieuwsgierig naar uit te kijken, anders wordt het ook zo saai :P

Ik ben zelf vooral aan het duimen dat we die 2 nieuwe modellen van de zomer eindelijk in de verkoop kunnen aanbieden....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:10

Alou schreef:

Haha dat dacht ik ook! _O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:05

Hoi Allemaal!

*stille meelezer kruipt uit het mee-leeshoekje*

Heb het topic al doorgespit maar kom er toch niet helemaal uit. Bij deze dus een vraag:
ik ben voor mijn 16 jarige merrie opzoek naar een boomloos zadel. Het gaat hierbij om een vrij smalle merrie (1.57 hoog) met een (in mijn ogen) extreem hoge schoft. Tevens is er sprake van lichte spieratrofie rondom de schoft. Mijn vraag: zijn er uberhaupt boomloze zadels welke rondom de schoft de ruimte bieden om de schoft vrij te laten liggen?

Heb zelf natuurlijk al wel research gedaan op internet en kwam o.a. terrecht op de site boomloos-zadel.nl , waar Sensation boomloze zadels worden verkocht. Een heel mooi zadel waar op het oog vanaf de foto's, de schoft mooi vrij komt te liggen, echter wel iets boven mijn budget :') . Verder de Startrekk Dressuur gevonden, maar ook dat zadel ligt net wat boven mijn budget.

Nou ben ik tegen een boomloos zadel aangelopen van Freemax, model Freemax Ev. Zegt jullie dat wat?

Alvast bedankt! :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:13

Dankje voor je snelle reactie Lianne!

Zal eens eventjes zoeken naar een foto, momentje :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:17

millennium schreef:
Hoi Allemaal!

*stille meelezer kruipt uit het mee-leeshoekje*

Heb het topic al doorgespit maar kom er toch niet helemaal uit. Bij deze dus een vraag:
ik ben voor mijn 16 jarige merrie opzoek naar een boomloos zadel. Het gaat hierbij om een vrij smalle merrie (1.57 hoog) met een (in mijn ogen) extreem hoge schoft. Tevens is er sprake van lichte spieratrofie rondom de schoft. Mijn vraag: zijn er uberhaupt boomloze zadels welke rondom de schoft de ruimte bieden om de schoft vrij te laten liggen?

Heb zelf natuurlijk al wel research gedaan op internet en kwam o.a. terrecht op de site boomloos-zadel.nl , waar Sensation boomloze zadels worden verkocht. Een heel mooi zadel waar op het oog vanaf de foto's, de schoft mooi vrij komt te liggen, echter wel iets boven mijn budget :') . Verder de Startrekk Dressuur gevonden, maar ook dat zadel ligt net wat boven mijn budget.

Nou ben ik tegen een boomloos zadel aangelopen van Freemax, model Freemax Ev. Zegt jullie dat wat?

Alvast bedankt! :)

Volgensmij hebben we hetzelfde paard!! Alleen is de mijne ietsje kleiner.

Ik heb een Barefoot Cheyenne zonder VPS gehad met de diktste inlages (Heavy Duty inlages), maar dat gaf niet genoeg schoft- en ruggegraatvrijheid. Althans, de voorkant van de schoft wel, maar omdat door gebrek aan spier de schoft zo lang door loopt als het ware, was dat niet vrij. Daarna een Barefoot Cheyenne mét VPS geprobeerd, lag al beter. Echter ging het zadel schuiven etc en kreeg hij last van zijn rug. Het is nog niet duidelijk of dit aan het zadel lag (zag er wat scheef uit) of aan andere dingen.

Nu ga ik deze omruilen voor een andere Barefoot Cheyenne en dan maar hopen dat het goed komt! Verder werd Freeform mij aanbevolen, maar volgens Pmarena passen die minder makkelijk op een paard met weinig rugspier. Zijn wel zadels voor hoge schoften etc. Maar erg duur..

Ik weet niet hoe het zit met de spieren rondom de ruggegraat. Maar je zou dan misschien een S pommel kunnen proberen en HD inlages of dubbele inlages. Eventeel onder de pommel nog een stuk inlage etc. Weet niet helemaal hoe dat zit, Pmarena wel :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:20

Bij deze een foto'tje:

Afbeelding

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:21

Alou schreef:

Misschien moet ik toch maar even naar Flanders expo gaan dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:22

LauEef schreef:
[***] schreef:

Misschien moet ik toch maar even naar Flanders expo gaan dan :+

Ja en dan een foto maken, haha

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:30

We wouden naar Equitana ofzo gaan? Maar misschien moeten we naar Flanders gaan dan en een foto maken :P Ben wel eens benieuwd wat model het is!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:42

Millennium: oef....dat is een nachtmerrie voor elk zadelmerk die rug Y;(

Schoft inderdaad erg hoog, erg smal, ook ingevallen zijkanten en ook nog eens ver doorlopend :=

Dit ziet er eerder uit als zware atrofie dan als lichte...of de foto moet erg vertekenen? :)

Die deuk achter de schouder is echt een probleem, die zou je eigenlijk eerst wat weg moeten trainen d.m.v. grondwerk...

De Freemax heeft erg weinig schoftruimte juist. De Sensation ook. De voorkant is wel teruggesneden waardoor het lijkt alsof hij veel schoftruimte heeft maar daarachter zit het knelpunt, hij is vrij recht. Dat was bij mijn paardje jaren geleden al een probleem en toen kwam haar schoft er nog lang niet zoveel uit als nu en bij lange na niet zoveel als bij die van jou op de foto. Tenzij er enorme veranderingen hebben plaatsgevonden aan het model van de Sensation zie ik echt niet hoe die moet gaan passen...

Je zult sowieso met dikke kussens en/of dikke inlages moeten gaan werken om aan weerszijden van schoft en ruggengraat een stapeltje te krijgen dat voldoende hoog is om een zadel er bovenuit te liften.

Maar eigenlijk moeten die diepste deuken gewoon eerst weg voordat je er weer een zadel op legt :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:10

Hierbij de beloofde fotos.:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het zadel zelf nog niet getest, maar mn zus wel!
Ze was nogal druk en etterig, en gezien ik in december mijn staartbeen(stuit) zeer zwaar gekneusd heb, moet ik nog een beetje oppassen. Zadel beviel mn zus goed. Zat stevig , zacht en ongedwongen.
alleen schuift het wel iets naar voren , maar ik heb meer het idee dat dat met het pad te maken heeft.
Ook tijdens de rodeo die paardlief wegggaf, gaf het zadel veel steun, uiteindelijk viel mn zus er wel af maar ze is er enthousiast over het zadel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:11

Ik heb trouwens het freemax zadel gehad, en dat kan ik niet aanraden met een paard met veel schoft. Erg weinig schoft vrijheid, en ook vrij stroef, het zadel zelf.
Ik vond dat het zadel niet goed aanpaste aan het paard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:13

pmarena schreef:
Millennium: oef....dat is een nachtmerrie voor elk zadelmerk die rug Y;(

Schoft inderdaad erg hoog, erg smal, ook ingevallen zijkanten en ook nog eens ver doorlopend :=

Dit ziet er eerder uit als zware atrofie dan als lichte...of de foto moet erg vertekenen? :)

Die deuk achter de schouder is echt een probleem, die zou je eigenlijk eerst wat weg moeten trainen d.m.v. grondwerk...

De Freemax heeft erg weinig schoftruimte juist. De Sensation ook. De voorkant is wel teruggesneden waardoor het lijkt alsof hij veel schoftruimte heeft maar daarachter zit het knelpunt, hij is vrij recht. Dat was bij mijn paardje jaren geleden al een probleem en toen kwam haar schoft er nog lang niet zoveel uit als nu en bij lange na niet zoveel als bij die van jou op de foto. Tenzij er enorme veranderingen hebben plaatsgevonden aan het model van de Sensation zie ik echt niet hoe die moet gaan passen...

Je zult sowieso met dikke kussens en/of dikke inlages moeten gaan werken om aan weerszijden van schoft en ruggengraat een stapeltje te krijgen dat voldoende hoog is om een zadel er bovenuit te liften.

Maar eigenlijk moeten die diepste deuken gewoon eerst weg voordat je er weer een zadel op legt :)

Geryon heeft ook ontzettende deuken achter de schouders.. Maar dat kan toch niet komen door een Barefoot? Vraag me af hoe dan := Of kan het ook komen door mijn winterstop (met daarvoor koliek waardoor hij is afgevallen enz.)?

Heb je nog tips wat betreft grondwerk? Ben de mijne nu aan het longeren (met zo'n longeerhulp, lang en laag afwisselend met laag en rond) en zie al wat verbetering in de rugspieren, maar verder niet.

En ik had nog een vraagje, die misschien ook wel handig is voor Millennium? Bij erg gebrek aan spieren moet er eventueel een smalle pommel in, met extra inlages enz. Maar hoe zat dat ookalweer? Want een S is voor Geryon toch wel te krap (een M geeft net niet genoeg vrijheid geloof ik), maar dan moet de pommel zwevend gemaakt worden? Hoe?