Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:18

Ik zag op instagram dat er een merk is (equestrian Stockholm denk ik) wat nu ook een warmgele kleur in de collectie heeft, zadeldek met truitje.

Nu vroeg ik me af of dat zou passen bij de mustard... toevallig niemand die de mustard ook heeft met een bijpassend shirt? :o

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:21

PS of Sweden is dat dan, ES heeft geen geel in de collectie. Is een pasteltint die PSoS heeft en die past totaal niet bij de mustard :) Misschien toch een ander merk? PS heeft hem inmiddels ook al wel weer eventjes dus is niet echt nieuw meer

Ik heb een shirt besteld voor bij de mustard, als die binnen is kan ik wel een foto maken :)
Ik heb ook de bandages van Weatherbeata ofzo besteld, die van lemieux zijn nergens meer te vinden dus hoop dat deze ook matchen!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:36

Varekaj schreef:
Ik zag op instagram dat er een merk is (equestrian Stockholm denk ik) wat nu ook een warmgele kleur in de collectie heeft, zadeldek met truitje.

Nu vroeg ik me af of dat zou passen bij de mustard... toevallig niemand die de mustard ook heeft met een bijpassend shirt? :o

Misschien bedoel je die van Kentucky? Weet alleen niet of die ook het shirtje hebben in geel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:47

Nee geen pastel, dat is de vanille van PS wss. Prachtige kleur maar zo bleek durf ik niet :))
Het is echt een warmgeel zoals de mustard. Uiteraard kan ik nu geen foto vinden van de kleur die ik bedoel :+

Suky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:31

ginatje schreef:
Vandaag mijn Chili red voor het eerst gebruikt, vind hem erg mooi <3 [ [url=m/5glDuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pui2PW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rood op zwart blijft toch wel <3 <3 zeg! Heel sprekend paard ook.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:37

Suky schreef:
ginatje schreef:
Vandaag mijn Chili red voor het eerst gebruikt, vind hem erg mooi <3 [ [url=m/5glDuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pui2PW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rood op zwart blijft toch wel <3 <3 zeg! Heel sprekend paard ook.

Dankjewel!

bliksemflits

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:47

Kentucky heeft geen shirtje, daar had ik al naar gekeken.
Ben nu wel heel benieuwd welk merk je bedoelt :=

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:48

Qua geelkleur zou ik graag de kleur flax van de oudere eskadron collectie in een lemieux dekje willen hebben. Ik vond de mustard te hard qua kleur en niet matchen met mijn paarden.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:26

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of iemand de turquoise en de mint naast elkaar heeft liggen of misschien op een donker paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:42

Toch wel van kentucky :j al denk ik dat het truitje dan van het model zelf zal zijn en gewoon toevallig goed past bij het dekje.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:57

Ik heb de mint en een zwart paard, helaas nog geen foto maar kan ik van de week wel maken.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:59

Varekaj schreef:
Toch wel van kentucky :j al denk ik dat het truitje dan van het model zelf zal zijn en gewoon toevallig goed past bij het dekje.

Als het om dat coltruitje gaat, die is van de fotograaf! Had haar toevallig een berichtje gestuurd maar is een oude collectie van WE :')

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:38

De mulberry mesh besteld! ik twijfelde eerst een tijd over de kleur; zoek eigenlijk een rode terwijl de mulberry toch meer ja...mulberry is :') maar via google eea aan foto's gevonden waarop het toch ook best rood is :+

levertijd 2-10 werkdagen, maar zosnel die binnen is, zal ik een foto plaatsen.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:20

Varekaj schreef:

Ik ben stiekem ook wel erg fan van kentucky (sorry lemieux als ik nu ff je topic verpest :') ) en dit dekje had ik nog niet gezien maar wauw da's ook wel erg gaaf :wow:

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:36

*meelezer meld zich*

Hoe vinden jullie de dikte van Lemieux (enkel de Loire) tegenover die van ES? Ik vind enkele kleuren van de Loires zo mooi maar het houd mij tegen om te bestellen omdat ik bang ben dat ze te dun zijn..poownie heeft namelijk haar bouw én huid niet mee, waardoor ze enkel goed reageert op dikkere dekjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:50

Ah kak oudere collectie nog ook, daar gaat mijn hoop :')
Dan maar zonder truitje met de mustard.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:58

Weatherbeeta heeft een zeer bijpassend shirtje bij de mustard. Kentucky heeft ook een hele mooie custard dekje trouwens.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:08

SBravour schreef:
Weatherbeeta heeft een zeer bijpassend shirtje bij de mustard. Kentucky heeft ook een hele mooie custard dekje trouwens.

Dat shirt kan ik nergens vinden, ook niet op hun eigen site? Heb je een linkje? :)

En Kentucky wordt hierboven genoemd ;)

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:52

Ellen_ov schreef:
De mulberry mesh besteld! ik twijfelde eerst een tijd over de kleur; zoek eigenlijk een rode terwijl de mulberry toch meer ja...mulberry is :') maar via google eea aan foto's gevonden waarop het toch ook best rood is :+

Kan niet wachten op de foto twijfel heel erg over de kleur op een paard!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:08

Zijn hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met de vliegenmaskers van LeMieux? Mijn paard gaat behoorlijk tranen als de zon schijnt en vliegen gaan op z'n tijd er weer bij zitten wat niet echt prettig is. Ik had de slierten al geprobeerd maar heb niet het idee dat dit echt werkt. Dus wil ik zo'n masker misschien proberen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:37

Ja ik heb zowel de grijze als de blauwe maskers van Le Mieux, zeer tevreden mee. Goede kwaliteit en ik was ze zeer regelmatig.

Edit: vanwege de UV werende functie vind ik de blauwe het fijnst. En toevallig ook het mooist. :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:45

NinaCharlie schreef:
Ja ik heb zowel de grijze als de blauwe maskers van Le Mieux, zeer tevreden mee. Goede kwaliteit en ik was ze zeer regelmatig.

Edit: vanwege de UV werende functie vind ik de blauwe het fijnst. En toevallig ook het mooist. :D

O bedankt! Ja ik denk dat een UV werende functie voor mijn paard niet verkeerd is. Hij staat nu helaas op een stal waar ze de maskers niet bij ieder paard op en af willen doen mits het gemonteerd zit aan het halster. Maar ga binnenkort verhuizen van stal en daar willen ze het wel doen. Dus dan wordt zo'n masker wel heel interessant.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:55

Je moet met die vliegenmaskers er wel rekening mee houden dat ze kleiner uitvallen. XL voor kwpn paard.

En de modellen vallen ook anders.
Ik heb de grijs zwart, de beige en de grijs blauw. En met en zonder voorplukopening.

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:15

Ik heb ook ervaring met een vliegenmasker. Mijn paard kreeg er alles drukplekjes van achter zijn oren :( Voor de rest vond ik hem ontzettend fijn! Baal er dus ook wel van :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:23

meliss1812 schreef:
Ellen_ov schreef:

Kan niet wachten op de foto twijfel heel erg over de kleur op een paard!

Mulberry binnen en in de zon. Ik vind het wel wat donkerrood maar in de volle zon neigt hij ook iets naar donker roze?

Afbeelding

Afbeelding