[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:54

Zie Facebook :P

https://www.facebook.com/Barefoot-Neder ... 722310618/

HA! Ik krijg net bericht, met een beetje geluk heb ik eind volgende week eindelijk de eerste maat 1 en maat 2 FUR-zadels binnen <3 .... kan ik de eerste bestellers er eindelijk blij mee gaan maken *\o/*

Da's een leuk kerst-cadeautje :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:13

Goed bezig Bianca!

Over facebook gesproken, op de BZ facebook pagina weer enkele aanbiedingen....

paddraigh

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:40

Wauw wat een heerlijk zadel lijkt mij dat.. Ik ga sparen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:10

Ja gaaf hè, het is zooo zacht :+:

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:58

Oh bedankt haha! :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:21

Ik ga helaas mijn heerlijke zadeltje verkopen... Iemand interesse? Zwart, maat 1, pommel is M, eventueel met alle toebehoren.

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:29

Het is dat ik al twee zadels heb :) wil rr eigenlijk een bij maar dan wel mijn wintec verkopen.. maar goed die heb ik toch nog niet nodig want springen doen we nog even niet onder het zadel.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:58

Vandaag foto's gemaakt van de Engel pads onder mijn Ghost Quilty. Helaas nog geen foto's van de Freemax Western, maar wel heerlijk mee gereden :D

Anyway, hierbij de foto's van de Engel pads:

Afbeelding

Bordeaux rode pad, zonder inlagen hier op de foto in maat M

Afbeelding

Groene pad maat L, hier op de foto met "schuim" inlagen

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:25

Dat staat mooi! Ik wil binnenkort ook nog graag een Kifrapad kopen, maar twijfel nog tussen zo'n gaaf westernmodelletje of toch engels voor onder m'n Quilty. Nu wordt het nog lastiger, haha.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:33

Vandaag mijn Notting Hill kunnen testen. Lag op zich goed. Paardlief was wel beetje aan t klooien, van stap in galop, en een fikse bok ook. Maar kan ook juist van vrijheid zijn. Verder liep hij gewoon lekker ruim. Ik had af en toe wel moeite met balans, bovenbenen en buikspieren lekker aan de bak haha. Nog wat spelen met beugellengte en positie van de kniewrongen.
Verder wel tevreden over de ligging. Opgestapt met krukje. T schoof iets met losstappen, kon ik gewoon nog 4 gaatjes aansingelen haha :+

Afbeelding
Afbeelding

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:34

Jeejtje, ik zie net op de site van barefoot dat de barrydale er ook in het zwart met grijs is en ben helemaal verliefd haha!

Nou heb ik al de london maat 2, dus mocht iemand willen ruilen tegen de barrydale in maat 2 in de kleur zwart-grijs dan houd ik mij aanbevolen! :D (Pommels, singel, beugelriemen en dekje houd ik wel zelf, eventueel kan er een pommel maat S bij, deze past mijn shire toch niet :Y) )

Zadel is im nieuwstaat, en goed onderhouden, enkel aan de singelgespen kun je zien dat hij al gebruikt is. dus ook alleen ruilen tegen een net onderhouden zadel!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 02:40

darkadia schreef:
Vandaag mijn Notting Hill kunnen testen. Lag op zich goed. Paardlief was wel beetje aan t klooien, van stap in galop, en een fikse bok ook. Maar kan ook juist van vrijheid zijn. Verder liep hij gewoon lekker ruim. Ik had af en toe wel moeite met balans, bovenbenen en buikspieren lekker aan de bak haha. Nog wat spelen met beugellengte en positie van de kniewrongen.
Verder wel tevreden over de ligging. Opgestapt met krukje. T schoof iets met losstappen, kon ik gewoon nog 4 gaatjes aansingelen haha :+

[ [url=m/jAO9ht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FjJCGD.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3

Ben echt verliefd op de notting hill. Wilde hem eerst ook heel graag maar geen geld :o

Welke inlages heb je eronder? Zou dat zo dun mogelijk houden ivm het dikke vps. Hoe dikker het geheel hoe onstabieler je zit is mijn ervaring.

Staat mooi! :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:15

Er zitten voor zover ik kon beoordelen gewoon de zachte vps inlagen in. Sowieso moet het zadel zich nog gaan vormen en verder ingereden worden, dus verwacht dat het qua zit alleen maar beter gaat worden. Op die van Kitty zat ik toen als een huis, en had ik wel steun van de wrongen, dus daar moet ik gewoon even mee gaan knutselen ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:40

Ik heb overigens een anatomische singel te ruil of te koop van kerbl 60cm ik moet hem eingelijk net een slag groter hebben. :( hij is nieuw)

Mijn ghost bevalt overigens goed alleen wil ik de komende tijd een Cheyenne en arizona (fur) testen .

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:47

Ik heb een tijd geleden gereageerd ik ben nog steeds op zoek naar een boomloos zadel en ik twijfel zo er tussen 2 modellen de cheyenne en de cherokee.

Ik rijd voornamelijk buiten en wil volgend jaar de kennismakingsklasse rijden en evt trec starten. Ik heb op mijn andere pony al jaren een cheyenne. Alleen vind ik daarvan de fenders niks, en met gewonen beugels gaan me benen alle kanten op.

De cherokee heb ik alleen getest tijdens buitenrit, hij zat heerlijk wel wat breed maar dat wende snel.

Ik rijd het meest buiten en 1x in de week een sprongetje in de les als die door gaat zeker rond deze tijd.

Welke zouden jullie aanraden.
Had ook al gedacht om diegene van de passervice te laten komen, alleen zijn de reiskosten best veel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:09

Voor degenen die nog steeds twijfels hebben over de zweetafdruk, hier de volgende link -:)
Helaas alleen in het Engels:
http://www.trailwisesaddles.com/wordpress/?p=775
Het is wel iets wat ik al jaren probeer uit te leggen en Bianca ook. Dus doe je best, scheelt ons weer heel wat tikwerk :D :+

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:04

Interessant artikel!
Zou zweet ook kunnen 'lekken' naar plaatsen die eigenlijk droog waren?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:20

Sarah_Elise schreef:
Interessant artikel!
Zou zweet ook kunnen 'lekken' naar plaatsen die eigenlijk droog waren?

Lijkt mij dat als er op specifieke plaatsen veel zweet productie is dat het doortrekt naar de plekken er omheen, omdat het vocht ergens heen moet.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:53

Kwetal schreef:
Voor degenen die nog steeds twijfels hebben over de zweetafdruk, hier de volgende link -:)
Helaas alleen in het Engels:
http://www.trailwisesaddles.com/wordpress/?p=775
Het is wel iets wat ik al jaren probeer uit te leggen en Bianca ook. Dus doe je best, scheelt ons weer heel wat tikwerk :D :+

Kijk, daar kunnen we wat mee! :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:01

Gister met Notting Hill op mijn bruikleen paardje gereden. Zat ook fijn, paardje liep er ook lekker onder. Komt voor hem nog een VZH/Spring dus tot die tijd ook even boomloos.

Afbeelding
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:38

Ik heb een Cheyenne op het oog voor erbij. Maat 1 zonder VPS. Heb ook al een Cherokee met VPS.
Zou dat heel veel verschil maken? Rijd mijn ruin normaal met een Zaldi boom zadel maar het lijkt me fijn om buiten ook eens af te wisselen met boomloos omdat ik het gewoon lekker vind zitten.

Nu is mijn vraag of ik deze moet nemen of nog even verder moet gaan zoeken naar een model met VPS? Wat is jullie advies?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:45

Zonder VPS kan volgens mij prima, maar dan wel een pad met goede degelijke inlages gebruiken. Hangt ook wel beetje af van de rug van je paard denk ik. Mijne heeft niet zoveel spekjes en iets opstaande ruggengraat, dus bij hem durfde in VPSloos niet aan.
Zonder VPS wel nog wat meer close contact.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:22

Ik vind zonder VPS fijner zitten dan met VPS. Zonder VPS voel je je paard beter en het is minder stug/stijf. Je hebt zonder VPS wel echt goede inlages nodig of een paard met veel spekkies :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:58

Vandaag is Lilianne bij mij op stal langs geweest om het nieuwe type Freemax Western Short zadel op te halen . Deze is nu beschikbaar via de passervice! *\o/*

Ook heb ik nog wat fototjes *-:) geschoten van de Engel pads onder de Barefoot Notting Hill Maat 1:
Sorry voor mijn foto spam :=
Afbeelding
Net niet mooi passend op de bordeaux rode maat Medium
Afbeelding
Groen maat L

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:01

Staat chique, dat groene kleurtje! Gaaf hoor!