[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:21

pleiada schreef:
Ja dat heb ik ook al ergens gehoord..Dat betekent dan waarschijnlijk dat het de hele winter zo blijft |o

kwakkeldekwakkel :r

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:08

Kwetal schreef:
Ik zou die foto's morgen maken - in het weekend waait-ie van je bokje -O- (nadat hij weg gespoeld is...) %)

Zeg, heb je nog meer van die leuke voorspellingen... :P :D
Hmmm morgen moet ik gewoon werken, dus in het donker pas bij paardlief... misschien vrijdag maar even proberen en anders gaan ze op het houten paard }:0

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:14

Marlis schreef:
Kitty_ schreef:
Ik heb vandaag de boomloze pads van Engel binnen gekregen. <3 Super mooie en fijne pads. De inlagen zijn ook heel bijzonder. Wanneer je er met 2 vingers in knijpt denk je, is dit het. Totdat je de inlagen tussen 2 platte handen doet ( groter oppervlak) en probeert samen te drukken. Zelfs mijn vriend lukte het niet :D

Owja en ook de Freemax Western zadels zijn binnen.... :~ :~ :~ :~

Zal proberen om dit weekend wat foto's te schieten, als het weer mee werkt. :D

Dacht januari pas dat de Freemax er zou zijn, nieuwe model.

Eind van de maand bestellen wij ze dan. Tijdens pasconsult bleek dat ze op beide dames perfect lagen, gelukkig. En wij vonden het ook een fijn zadel.

Wat fijn om te horen +:)+
De zadels zijn er al, alleen zijn ze pas na Lilianne/Teteltee haar vakantie te passen. :o ( tenzij je in Arnhem woont, dan wil ik ook best langs komen :P )

Runa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:02

Nu heb ik sinds kort een Cheyenne voor mijn pony en die ligt erg goed. Een stuk beter dan mijn Arizona (maat 1) in ieder geval, omdat die toch blijkbaar wat lang is voor mijn kleine overbouwdje tankje, waardoor hij naar voren kiepert. Bij de Cheyenne is dit niet het geval.

Nu dacht ik, door al dat gepraat over pads, wat nou als ik de pad van mijn Cheyenne onder de Arizona stop? Dan wordt het geheel een stukje korter en heb ik misschien geen last van die hoge kont.. En waarempel, het lijkt nog zo te zijn ook. Maar.. Moet ik nu mijn Arizona maat 1/2 pad met shims het raam uitgooien en direct verwisselen met een maat 0/1 Arizona pad of beter niet? Zijn er voordelen van het gebruik van een grotere pad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:35

Op zich is het natuurlijk fijn als een pad wat langer is dan een zadel, zodat het zadel niet dat achterste randje van de pad vervelend in het paard gaat drukken doordat er ruitergewicht boven zit.

Maar als je die druk niet hebt en het niet erg vindt dat het er een beetje raar uitziet als je pad korter is dan je zadel....dan zou ik er persoonlijk geen moeite mee hebben om daar mee te gaan rijden.

Maar het is natuurlijk wel iets om de gaten te houden dat je paard geen last krijgt van dat randje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:01

Aangezien ik het niet weet of Facebook het berichtje bij likers van de Barefoot-pagina in hun tijdlijn laat zien zal ik het hier ook even melden: heb net op Facebook aangekondigd dat we op 1 januari als aardigheidje na de dure decembermaand een cadeaubon van 50 euro gaan verloten onder de mensen die een recensie plaatsen via Facebook :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:22

Mag dat ook over een hooinet?

Edit: oh ik heb ook dr barefoot contour juwel die ik echt fantastisch vindt! Was ik even vergeten :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:27

Weljaat, het gaat maar om een recensie hoe je je besteling / contact / kwaliteit van artikelen ervaren hebt zodat er een beetje vulling komt op die pagina en ik wat mensen heb om tussen te loten :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:34

pmarena schreef:
Weljaat, het gaat maar om een recensie hoe je je besteling / contact / kwaliteit van artikelen ervaren hebt zodat er een beetje vulling komt op die pagina en ik wat mensen heb om tussen te loten :)

Kijk uit met wat je wenst :D :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:04

pmarena schreef:
Aangezien ik het niet weet of Facebook het berichtje bij likers van de Barefoot-pagina in hun tijdlijn laat zien zal ik het hier ook even melden: heb net op Facebook aangekondigd dat we op 1 januari als aardigheidje na de dure decembermaand een cadeaubon van 50 euro gaan verloten onder de mensen die een recensie plaatsen via Facebook :)

Ik zag hem iig voorbij komen op mijn tijdlijn!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:15

ik zag hem ook, recensie staat er al :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:55

pmarena schreef:

Pagina barefootsaddles? Ik zie het er niet staan.

Edit: pagina gevonden dmv een andere pagina. Maar kan de pagina niet vinden door naar barefoot te zoeken!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:13

Maartje1990 schreef:

Edit: oh ik heb ook dr barefoot contour juwel die ik echt fantastisch vindt! Was ik even vergeten :')

Fijn dat je er nog steeds blij mee bent! Soms mis ik m wel hoor, was fijn en mooi hoofdstel haha, maarja soms moet je eens wisselen.

Nu op weg op notting Hill op te pikken jeej!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:14

Geryon schreef:
pmarena schreef:

Edit: pagina gevonden dmv een andere pagina. Maar kan de pagina niet vinden door naar barefoot te zoeken!

https://www.facebook.com/Barefoot-Neder ... 8/reviews/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:13

Geryon schreef:
pmarena schreef:

barefoot nederland :)

darkadia: M'n vriendin gebruikt 'm momenteel voor haar paard, maar daar rij ik ook wel eens op (staat nu ook bij mijn paarden). En ik vind het inderdaad een erg fijn hoofdstel! Wil zodra ik het geld heb ook de sidepull/bitcombi variant hiervan.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:17

darkadia schreef:
Maartje1990 schreef:

Fijn dat je er nog steeds blij mee bent! Soms mis ik m wel hoor, was fijn en mooi hoofdstel haha, maarja soms moet je eens wisselen.

Nu op weg op notting Hill op te pikken jeej!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Leuk, wel foto's plaatsen he? :-)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:02

Sinds kort in het bezit van de barefoot barrydale maat 0 en gister eindelijk kunnen lessen met me nieuwe zadel. De complimenten van mijn instructrice :D
Helemaal happy dus. Mijn been ligging is een stuk stabieler als met mijn cheyenne en ik zit meer recht op. Daardoor springt pony lief makkelijker aan in galop en is zijn draf ruimer, omdat ik hem minder uit balans haal.

Enige nadeel is dat de flap soort van op krult onder aan mijn zweetblad, waardoor het zadel wat cheap oogt. Weet iemand een adres waar ik dat vast kan laten zetten? Denk niet dat elke zadelmaker dit kan. Ben benieuwd of meer barrydale gebruikers hier last van hebben. Komt mede door het gebruik van soft leder denk ik?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:10

Iemand ervaring met de inlages van de Kifra pad? ik dacht altijd dat de inlages een beetje afgerond moesten zijn om randjes te voorkomen?
Of is het materiaal van de Kifra pads anders dan andere inlages??

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:19

lotje5lotje schreef:
Iemand ervaring met de inlages van de Kifra pad? ik dacht altijd dat de inlages een beetje afgerond moesten zijn om randjes te voorkomen?
Of is het materiaal van de Kifra pads anders dan andere inlages??

De inlagen zijn van neopreen. De randjes zijn niet speciaal afgerond, maar dit zou je natuurlijk zelf kunnen doen :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:28

Ja ik ben een miepert hoor hahaha, maar als ik ze indruk zijn de randen vrij zacht.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar lange termijn ervaringen. Ik begrijp dat endurance ruiters er ook mee rijden??? Als het geen verschil maakt vind ik het een beetje eng om er zelf in te gaan snijden.
Super mooi dekje verder trouwens, lekker dik bont!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:04

_ENGEL_ schreef:
.

Enige nadeel is dat de flap soort van op krult onder aan mijn zweetblad, waardoor het zadel wat cheap oogt. Weet iemand een adres waar ik dat vast kan laten zetten? Denk niet dat elke zadelmaker dit kan. Ben benieuwd of meer barrydale gebruikers hier last van hebben. Komt mede door het gebruik van soft leder denk ik?

Nooit last van gehad. Is het zadel goed onderhouden en hoe wordt hij opgeborgen? Kan het van een hoes zijn die het krom trekt?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:49

Ik had het 1 keer omdat m'n hoes er niet goed om zat. Nu geen last meer van.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:49

@_ENGEL_ heb je ook een foto? Met mijn barrydale nooit wat van gemerkt.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:35

Ik kom even binnenvallen want had een vraag over mijn barefoot london maat 2.

Ik wil graag een halfpad aanschaffen zodat ik met normale dekjes ook kan rijden. Maar mijn zadel is dus 60cm lang en de halfpad die ik. Gevonden had welke geschikt waren voor barefoot zadels is maar 52cm..

Iemand tips?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:31

Geen tips.
Het past niet. :+