[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinook

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:14

Wat grappig zeg, die twee kleuren. Moet je ook nog even een rijbroek meesturen met 2 verschillende kleuren broekspijpen. Dan is het helemaal af :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:14

Ik hoop(te) ook dat dat een kwestie van tijd was tot ze dat zouden gaan doen, maar voorlopig is het niet de planning.

Bazin van Barefoot vindt het een beetje eng, zo'n velcro cantle...bang dat het problemen geeft doordat mensen hem scheef of niet goed vast plakken :P

Hopelijk groeit ze daar nog overheen naarmate meer klanten er naar gaan informeren dankzij de JustAdjust ;)

Mensen kunnen in principe wel een zadel naar wens met een klittenband cantle laten maken maar dan wordt het een speciale "custom made" bestelling met een flinke meerprijs... net zoals een MyBarefoot Cheyenne een stuk duurder is dan een normale Cheyenne waarvan er tientallen tegelijk gemaakt worden waardoor de productie goedkoper kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:16

Haha snap ik, nouja, wat niet is kan nog komen, zeker gezien de ontwikkelingen van BF over alle jaren :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:18

Ik denk dat als er nog ontwikkelingen komen, de kans groot is dat het toch in ie zitting is :j

Hetzij alle cantles verplaatsbaar, hetzij alle zadels zoals de Madrid: zonder achterflapje aan de zitting zodat je meer zitruimte hebt :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:33

Pmarena Misschien kunnen ze ook nog iets doen aan de rits. Vooral het lipje is zwak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:37

Op zich is de rits die ze nu hebben oersterk vergeleken met wat er zoal op de markt is.
Ik denk dat beter het lipje af kan breken wanneer mensen te hard trekken aan de rits, dan dat de hele rits kapot gaat :)

Dan heb je tenminste nog het "oei ik deed het blijkbaar te lomp" - effect waardoor mensen na het simpel vervangen van het lipje netter met de rits omgaan.

De verleiding is ook zo groot om gewoon flink te sjorren aan die rits voordat alles echt goed zit, ik heb daar zelf ook last van dat ik de boel gewoon lomp dicht wil trekken als ik een pommel vervangen heb :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:29

Wat goed zeg, die 2 kleurige testzadels, vind het echt een gradioos idee van je Pmarena, zo kunnen mensen meteen zien hoe het staat!

Wat jammer dat er niet een beetje meer meegedacht wordt MilouNigel, zou ze niet een L pommel nog op kunnen sturen?

Misschien weet Pmarena dat wel, zou je voor het testen een flexibele pommel kunnen maken met wat oude t-shirts? Zodat ze toch de 2 weken het zadel kan testen? Of is dat een heel raar idee en eigenlijk echt alleen voor enorm brede paarden???

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:36

ik ben al ff aan het zoeken, maar kan er vrij weinig over vinden
wie weet er wat meer van dutch rider en dan de western variant?
ik heb al gezien dat ze verplaatsbare kussens hebben, maar kan bv nergens iets vinden over ervaringen en de prijs

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:41

draaakje schreef:
Wat goed zeg, die 2 kleurige testzadels, vind het echt een gradioos idee van je Pmarena, zo kunnen mensen meteen zien hoe het staat!

Wat jammer dat er niet een beetje meer meegedacht wordt MilouNigel, zou ze niet een L pommel nog op kunnen sturen?

Misschien weet Pmarena dat wel, zou je voor het testen een flexibele pommel kunnen maken met wat oude t-shirts? Zodat ze toch de 2 weken het zadel kan testen? Of is dat een heel raar idee en eigenlijk echt alleen voor enorm brede paarden???

Ik heb inderdaad gevraagd of ik de maat L kan proberen ;) Ik wacht nog op antwoord.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:46

MilouNigel Jammer dat je te ver weg zit anders had je mijn L pommel wel even kunnen lenen.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:31

Oef vanmiddag ruzie met mijn zadel gehad. De L pommel krijg ik er zo in maar de M was een ramp!!! Ik wilde niet hard aan de rits trekken dus heeft het even geduurd maar hij zat! Nu kan die er weer uit want ik vind hem te smal haha.

Iemand ervaring met de comfort singel? En moet het bolle deel nou naar voren of naar achteren :+.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:54

Over zachte vulling i.p.v. stevige pommel: ik vind dat persoonlijk echt 100x niks, maar er zijn mensen die er heel erg blij van worden dus het kan op zich het proberen waard zijn :)

Bij dergelijke singels moet in principe de bolling naar voren, dan ligt het middenstuk nog steeds dicht achter de ellebogen maar komen de zijkanten met de gespen wel een stukje verder naar achteren te liggen zodat de singelstoten van het zadel niet zo schuin naar voren hoeven te gaan staan om bij de singelgespen te komen :)

Maar er zijn ook mensen die zo'n singel juist andersom gebruiken. Omdat ze vinden dat dat beter werkt of omdat ze bvb. juist meer ruimte achter de ellebogen willen.

Maar over het algemeen bolling naar voren, is er vast nog wel iemand ie even dat getekende plaatje op wil zoeken :P

Waardeloos hè die pommels verwisselen... daar sta je dan dat leer om die pommel heen te masseren zodat de beide helften van de rits bij elkaar komen :P

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:56

Oh mijn favoriete moment in het boomloze topic: het moment waarop er weer gezocht wordt naar de briljante tekening van de anatomische singel *\o/* <3 *\o/*

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:00

haha, had even terug gezocht in het topic, maar het plaatje is weg en er staat "afbeelding" tsja, daar heb ik niets aan :P

Hier vind ik het vooral lastig om de pommel in de zadels te krijgen, het dichthouden en dan de rits sluiten gaat wel makkelijk. (helemaal handig met zn 2en, 1 iemand die de zijkanten bij elkaar houdt, en iemand die voorzichtig de rits sluit :P)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:05

Je mist dan inderdaad nog 1 iemand om de pommel er in te stampen met een verhit gezicht onder zacht gemompeld gevloek :P

Achjee ja is het singelpaardje niet meer...? -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:10

Afbeelding
Alleen zijn geboortekaartje -O-

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:12

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:14

Jaaa!!!!! Daar is ie weer!!!!!
:D :D :D
Mijn favoriete singelpaardje!!!!!!!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:17

Aha! Bedankt. Maandag neemt er iemand op de vierdaagse zo'n singel voor mij mee. Die pommel ja, grappig ding. En dat paard stond me een partij vreemd aan te kijken haha. Nog even wachten yessie het lukt niet :+.

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:34

ik heb na veel wikken en wegen besloten om ook een barefoot zadel te gaan kopen :D had er al wat ervaring mee door mijn verzorgpony en heb een keer met het zadel op mijn eigen pony gereden en dat beviel me wel +:)+

Alleen nu zit ik eraan te denken om voor tweedehands te gaan (iemand nog wat te koop.. :+) maar zijn er nadelen als je een tweedehands barefoot koopt? volgens de site passen ze zich gewoon opnieuw aan maar heeft iemand hier ervaring mee?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:38

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:05

FornyForever schreef:
ik heb na veel wikken en wegen besloten om ook een barefoot zadel te gaan kopen :D had er al wat ervaring mee door mijn verzorgpony en heb een keer met het zadel op mijn eigen pony gereden en dat beviel me wel +:)+

Alleen nu zit ik eraan te denken om voor tweedehands te gaan (iemand nog wat te koop.. :+) maar zijn er nadelen als je een tweedehands barefoot koopt? volgens de site passen ze zich gewoon opnieuw aan maar heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb verschillende 2 de hands zadels gekocht van zowel barefoot als ander boomloze zadel merken.
En tot op heden nog geen nadeel gevonden :D
Goed opletten hoe oud het zadel is, bij barefoot eenvoudig te controleren.
Maar soms zijn hele oude zadels nog als nieuw en nog bijna nieuwe zadels die er niet meer uitzien :o

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:17

jomaro schreef:
Ik heb verschillende 2 de hands zadels gekocht van zowel barefoot als ander boomloze zadel merken.
En tot op heden nog geen nadeel gevonden :D
Goed opletten hoe oud het zadel is, bij barefoot eenvoudig te controleren.
Maar soms zijn hele oude zadels nog als nieuw en nog bijna nieuwe zadels die er niet meer uitzien :o

Dankje! Jaa maar wil sowieso een met VPS systeem :P

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:31

Ik heb vandaag toch een paar foto's weten te maken. Ben er inmiddels achter dat hij toch niet helemaal recht zit (ong. 1cm verschil bij de schoft). Nu vind ik het best lastig (onzeker) om ze zelf goed te plaatsen. Er zat ook een stuk leer bij, met velcro. Kun je die ertussen doen, om de panelen recht te plaatsen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:48

Als ik het goed begrijp komt die barrydale dus niet in productie met een verplaatsbare cantle?

Ik heb besloten dat ik sowieso de barrydale wil testen, maar m'n bijrijder is nu 3wk op vakantie dus ik wil graag wachten tot ze terug is, zodat zij ook kan rijden en ik daarna de zadelplek nog even kritisch kan bekijken. Ze rijdt 2x per week dus is toch niet echt verwaarloosbaar. :)