Ja..zie dat ze nu erin heeft staan dat het een imitatie is, maar verderop dan toch weer dat het een echte is.. Nouja hopelijk een slimme koper die zelf ook ziet dat het niet echt is.
pmarena
Geplaatst: 04-02-13 11:19
Dit is inderdaad absoluut geen Barefoot, en VPS is ook een uitvinding van Barefoot die alleen door Barefoot zelf gebruikt mag worden, dus dat kan ook allemaal niet
Er zijn echt nog mensen die dergelijke zadeltjes kopen, denkend dat het een Barefoot is. Verkopers noemen vaak ook graag de naam "Barefoot" in hun advertentie, of in hun winkel, of zeggen zelfs dingen als dat het inderdaad een bijzondere Barefoot is, of dat het een Barefoot is die door de achterdeur verkocht wordt door Barefoot, zonder hun merknaam er op...dat soort dingen
Of wat ik ook al eens heb gezien is advertenties, dat een merkloos zadeltje met kussentjes dan ineens een SPS systeem heeft (Spine Protection System).
Ze heeft het nu op bokt wel weg gehaald maar heeft hem nu wel op marktplaats staan als Barefoot. Sommige mensen... Kan me er zo aan irriteren dat door dit soort mensen en kopers die zich er niet genoeg in verdiepen boomloos een slechte naam krijgt.
Ze beweert nu is de reacties op de advertentie dat het merk wel Barefoot is alleen dan een imitatie... Heb haar nog maar een keer uit proberen te leggen dat imitatie namaak betekend.
Ik had graag een stel barefoot-stijgbeugels besteld, alleen twijfel ik heel hard welke. De allermooiste vind ik die Sevilla-beugels, maar wat mij ook wel praktisch lijkt zijn de veiligheidsstijgbeugels en de flexibele stijgbeugels. Wat raden jullie aan / zijn jullie ervaringen?
Ik zou altijd voor veiligheidsbeugels gaan. dit ivm de gesloten ringen waar de stijgbeugelriemen doorheen gaan bij de barefoot zadels ipv de haken die open kunnen schieten zoals bij de meeste boomzadels.
De Spaanse voor de mooiste uitstraling, de flexibele voor de sportiefste uitstraling en een tikje veiligheid, en die met het elastiek voor echte veiligheid, daar daar de hele zijkant wegvalt zijn die veiliger dan flexibele beugels of welke andere veiligheidsbeugel dan ook die toch altijd dicht blijft.
Wanneer je met je voet doorschiet kun je daar nog steeds in vast komen te zitten, waardoor je nog steeds een wat grotere kans op blessures hebt dan bij een beugel waar de zijkant uit kan vallen.
Overigens heb je bij Engelse boom-zadels meestal wel een veiligheidshaak waar de beugelriemen omheen hangen, maar in de praktijk glijden de riemen daar vaak toch niet vanaf tijdens een gevaarlijke situatie, vanwege het palletje dat niet altijd goed werkt.
En bij western-bomen heb je over het algemeen ook een dichte ophanging, maar is het gebruik van veiligheidsbeugels op 1 of andere manier helemaal niet zo'n hot issue...
Anoniem
Geplaatst: 04-02-13 14:12
Ik weet niet of je het mooi vind, maar je zou ook kunnen denken aan de Sevilla beugels met de tapaderos er op voor de veiligheid?
@pmarena: misschien is dat zo omdat de beugels bij Western gemiddeld wat breder zijn dan bij dressuur? Geen idee hoor, maar dat schiet me zo te binnen
Misschien is die verkoper zich er serieus van geen kwaad van bewust. Zo heb ik ooit eens beugels gekohct, en daarna weer verkocht met hetzelfde label (ik vond ze niets) en toen had ik een boze koper aan mijn broek omdat het blijkbaar neppe waren Wist ik veel.... Ze zaten toen de tijd gewoon bij een zadel dat ik kocht, en vond ze niets dus gelijk weer verkocht. Soms kun je er weinig aan doen, als het je is wijsgemaakt. Maar goed, ze weet het nu.
Ik zit te twijfelen welke ik eerst ga testen, londen of arizona (twee heel verschillende ) Voor een paard met redelijk wat schoft, maar wel medium tot brede boom als boomzadel, welke pommel zouden jullie daarvoor testen? Eventueel naast de 'standaart' een kleinere of juist een bredere om te proberen?
pmarena
Geplaatst: 04-02-13 15:04
Dat ze het in eerste instantie niet wist daar ga ik even vanuit
Maar als verschillende mensen toch al tegen haar zeggen dat het GEEN Barefoot is, dan is het wel een beetje sukkelig natuurlijk om het toch maar "merk Barefoot" te blijven noemen Als iemand het "Barefoot" zadel dan van haar koopt en er achter komt hoe dit is gegaan, dan heb je dus hele dikke kans dat de koper haar een oplichter gaat noemen omdat ze toch zegt dat het een Barefoot is..terwijl duidelijk te zien is dat ze hier al op gewezen is dat het niet zo is.
London of Arizona scheelt nogal ja, ligt er aan waar je naar op zoek bent in een zadel?
En de pommel, tja de maat die volgens het sjabloon het dichtst in de buurt komt lijkt me praktisch?
Bedankt voor alle reacties! Ik las eens ergens dat echte cowboys het nu eenmaal not done vinden om met veiligheid te rijden, want dat je er gewoon niet hoort af te vallen Geen idee of dat de echte reden is...
Pasterza
Geplaatst: 04-02-13 17:44
Er bestaan wel western veiligheidsstijgbeugels. Ze zijn alleen oerlelijk, wellicht is dat de reden dat je ze amper ziet.
Ik rijd het liefst met fenders maar zolang er geen enigzins toonbare western veiligsheidsbeugels bestaan blijf ik liever met m'n quick-outs en engelse beugelriemen rijden.
Dat zijn wel beugels om te onthouden, mocht ik richting western gaan. Ik vind het een veilig idee, en dat het lelijk is, boeiend. Dat zijn ze in dressuurvorm ook
Arizone & London zijn idd twee heel verschillende zadels. Ik wil eigenlijk een zadel vooral voor de buitenritten - ook de langere ritten. London zou ik ook makkelijk in de bak kunnen gebruiken met bakwerk. Arizone is dan wat lastiger dressuurmatig mee te hobbelen, dat is wel jammer. Mijn merrie is redelijk arm bespierd en dat moet ontwikkeld worden. Ik dacht dat boomloos daar misschien meer ruimte in zou geven dan mijn boomzadel. Dat is eigenlijk de reden dat ik het weer wil proberen.
En de Atlanta dan? Is eigenlijk Arizona - de knop. Heerlijk zadel!
pmarena
Geplaatst: 04-02-13 20:19
Mja...mijn nichtje heeft nu juist de Arizona gepakt voor haar dressuurlessen, omdat haar instructrice haar daar netter in vindt zitten dan in de Lexington.
Is dan wel een Arizona met dijwrong-seatsaver
Barefoots worden veel gebruikt voor paarden die spieren op moeten / gaan bouwen, is erg handig inderdaad
Ik heb zelf dus liever geen kniewrong omdat je daar zo'n brede zit van krijgt, en weer een hard stukje tussen jezelf en je paard.
En ik vind de korte zijkanten van de Arizona ook erg fijn, met mijn korte pootjes. Op een London zou ik aan alle kanten m'n contact met paardlief kwijt zijn