Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:28

Nynkex01 schreef:
Wat is de code bij HypoStore?

Easter :)

Maaraatje

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:40

Zijn er mensen die ervaring hebben met de lemieux onderlegger in combinatie met een dekje met foam rand?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:13

Pally schreef:
Dank je. Heb je de deken ook al kunnen testen in een fikse regenbui? En is het wel een stevige kwaliteit? 900Denier lijkt zo weinig

Heeft nog niet geregend sinds ik m heb, en paard gaat dan binnen staan, kwaliteit is wel heel goed naar mijn idee hoor, t is geen deken waarvan ik denk 1x ergens langs en scheur erin

salamaleque schreef:
Ik ga deze bestellen. Ik heb altijd Rambo’s gehad maar nu na 6 jaar intensief gebruik allebei zo lek als een mandje. Kennelijk is mijn paard toch iets veranderd qua bouw (inmiddels is hij 21) en passen de rambo’s niet meer optimaal (ene maat is echt te klein en de daarop volgende maat echt te groot) dus wil ik de Arika proberen. Wat me ook fijn lijkt is de wat langere buikflap. Hopelijk kan hij nog wel grazen want ik had bij Horseware echt de v-sluiting nodig ivm lagere halsaanzet.

Als je bij horseware echt die v-sluiting nodig hebt zou ik m wel afraden, hij sluit vooraan namelijk best hoog, nu kan mijne t hebben maar dat is wel aandachtspuntje voor jou denk ik, dan zou ik eerder naar het andere model van horseware gaan, zijn dat de hero's met die split op de schouders? Die vallen net wat groter dan de normale schijnt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:38

Maaraatje schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de lemieux onderlegger in combinatie met een dekje met foam rand?

Ik had het met de ps of sweden dekjes, het kan maar voegt minder mooi.
Ik heb daarom nog maar 1 dekje met rand derest is allemaal zonder en dat voegt toch fijner onder mijn zadel.
Ik heb zowel de bontonderlegger als de gewone onderlegger van lemieux gehad. De gewone lag beter dan met bont op een dekje met foam

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 21:59

Bij paardenspullen.com krijg je ook 20% korting met de code Order20 :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 22:21

Farjen schreef:
MaartJ en Dark7, ik heb geen problemen dat ze te snel openklappen. Mochten ze toch opengaan door een beweging, klappen ze gewoon weer toe door de vering erin.
Ze klappen dat bij mij niet mooi in “de aansluiting” maar ernaast. Misschien is dat de bedoeling juist?

Ik heb de balance. Ze zijn misschien wel minder geschikt voor hele brede schoenen, ze zijn best smal .
Maar verder ben ik er erg tevreden over, ze zijn ook een beetje gedraaid qua ophanging waardoor je snel de beugels terug hebt mocht je ze verliezen.
[ [url=m/BDLZXA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb inmiddels de Control versie en ik ben er heel blij mee! Voelt heel veilig en meer stabiel, ik heb ook de indruk dat mijn beenligging stiller is!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:07

Maddy_Paola schreef:
Pally schreef:
Dank je. Heb je de deken ook al kunnen testen in een fikse regenbui? En is het wel een stevige kwaliteit? 900Denier lijkt zo weinig

Heeft nog niet geregend sinds ik m heb, en paard gaat dan binnen staan, kwaliteit is wel heel goed naar mijn idee hoor, t is geen deken waarvan ik denk 1x ergens langs en scheur erin

salamaleque schreef:
Ik ga deze bestellen. Ik heb altijd Rambo’s gehad maar nu na 6 jaar intensief gebruik allebei zo lek als een mandje. Kennelijk is mijn paard toch iets veranderd qua bouw (inmiddels is hij 21) en passen de rambo’s niet meer optimaal (ene maat is echt te klein en de daarop volgende maat echt te groot) dus wil ik de Arika proberen. Wat me ook fijn lijkt is de wat langere buikflap. Hopelijk kan hij nog wel grazen want ik had bij Horseware echt de v-sluiting nodig ivm lagere halsaanzet.

Als je bij horseware echt die v-sluiting nodig hebt zou ik m wel afraden, hij sluit vooraan namelijk best hoog, nu kan mijne t hebben maar dat is wel aandachtspuntje voor jou denk ik, dan zou ik eerder naar het andere model van horseware gaan, zijn dat de hero's met die split op de schouders? Die vallen net wat groter dan de normale schijnt

Ik weet het niet ik vind het lastig, ik ga eerst eens de Arika op de Rambo deken leggen die wel goed past. Ik kwam ook ergens een review tegen (uit UK) dat hij op best veel paarden goed ligt. Ik heb nu een Amigo Xl die gaat op zich wel maar die vouwt dubbel aan de voorkant bij de hals en waait achter teveel op als hij met zijn kont in de wind staat. Ik zou nog wel de Rhino plus kunnen proberen alleen die hebben een andere bevestiging van de hals. Degene met de split op de schouders is denk ik de Rambo optimo de rest van dekens is allemaal alleen maar met leg arches. Ik laat het hier wel even weten, de deken komt in de loop van de week binnen.
Laatst bijgewerkt door salamaleque op 19-04-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:08

Ik zag dat Lemieux nu ook stijgbeugelriemen heeft. Ze lijken mij interessant omdat ze wat breder zijn en daardoor stabieler zijn.
Waarschijnlijk heeft niemand ze al, maar ik hoor graag ervaringen :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:21

Ik wacht op de papaya loire dekje. Twijfel wel klein beetje of linker vertrouwd bij de suede moet blijven. Maar nu ze in loire ook een veelzijdigheid variant hebben wordt dat toch wel heel verleidelijk.

Hoe blijven de Loire dekjes bij jullie liggen? Beetje goed?

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:41

HorseTimeXL schreef:
Ik wacht op de papaya loire dekje. Twijfel wel klein beetje of linker vertrouwd bij de suede moet blijven. Maar nu ze in loire ook een veelzijdigheid variant hebben wordt dat toch wel heel verleidelijk.

Hoe blijven de Loire dekjes bij jullie liggen? Beetje goed?

Bij mij liggen de suedes nog steeds het best. Ik heb 2 loires en ze schuiven een klein beetje naar achter onder het zadel. Wellicht dat een loire met foamblok dit verminderd. Ik heb de loires omdat ze zo chique zijn en ik gebruik ze ook minder vaak :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:57

Ja precies. Ja want heb ook van een ander merk zo glimmend dekje gehad en dat schoof behoorlijk.

Ze zijn echt mega sjiek en stiekem iets mooier want hou van glimmend. Heb toch gewisseld met een suede. Vind ze ook zo fijn dun en toch stevig en ook gewoon vrolijk kwa kleur! Het lastige is dat ik het ook niet kan proberen en daarna retourneren :+ . En van de suede dekjes, heb er twee, weet ik wel dat ze fijn liggen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 21:02

Afbeelding

Suède watermelon <3

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:08

Loire met memory helpt niet tegen het schuiven. Als het schuift gaat het toch wel lekker aan de wandel. Ik heb in de tussentijd een nieuw zadel en nu schuift het niet meer. Met mijn vorige zadel schoof het wel en de memory schuift gewoon gezellig mee onder je zadel, niet handig.

Vinny12511

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:02

Vinny12511 schreef:
Voor de geïnteresseerden…..
Ik verkoop mijn benneton blue suède dressuurdekje. Deze blijft teveel liggen en dat vind ik zonde.

En verkocht :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:30

Vinny12511 schreef:
Vinny12511 schreef:
Voor de geïnteresseerden…..
Ik verkoop mijn benneton blue suède dressuurdekje. Deze blijft teveel liggen en dat vind ik zonde.

En verkocht :)

Yeah *\o/* onwijs blij mee! Bedankt ;)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:01

mcjv schreef:
[ [url=m/4kLiMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Suède watermelon <3

Wauw die staat heel mooi!

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:55

Ik heb mijn suède Bluebell binnen <3 Hier een vergelijkingsfoto met suede Bluebell, Ink Blue, Ice Blue en Benetton Blue

Afbeelding

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:24

Lottekuhh_x schreef:
mcjv schreef:
[ [url=m/4kLiMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Suède watermelon <3

Wauw die staat heel mooi!

Dankje! Ik was ook blij verrast! :)

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:10

Heb zojuist de Le Mieux Dynamique jas Bluebell ontvangen. Alleen maat 32 toch iets te krap gegokt. Dus zal zelf een 34 bestellen. Wie heeft interesse hierin? Helemaal nieuw, alleen gepast. Stuur me maar een PB bij interesse, anders gaat hij retour, maar daar zitten ook verzendkosten aan en de maat 32 is weinig te krijgen volgensmij.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:53

Ik ben fan.
Afbeelding

Afbeelding

Hadden jullie dit al gezien?

Afbeelding

Afbeelding

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:14

oehhh die zijn gaaf zeg vooral die paars achtige , waar vind je die ? ik kan ze op HorseHealth nog niet vinden

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:46

Oh die paarse kleur is gaaf! Alleen vind ik dat randje dan jammer.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:53

Het duurde even, maar ook ik heb mijn Papaya, Watermelon en Bluebell binnen *\o/* Ik vind ze alledrie echt prachtig <3

Papaya:

Afbeelding

Watermelon:

Afbeelding

Bluebell:

Afbeelding

En nog wat vergelijkingen met de Fuchsia, Coral Red en de Sorbet <3

Links Watermelon, rechts Fuchsia:

Afbeelding

Links Papaya, midden Coral Red en rechts Sorbet. De Coral Red oogt hier veel roder en de Sorbet meer oranje dan ze in het echt zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:55

Die kleuren staan via horsehealth in de catalogus SS2022

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:07

Saaams schreef:
Die kleuren staan via horsehealth in de catalogus SS2022

Die blauwe zou best mooi kunnen zijn onder mijn springzadel O:)