Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Ik wilde helemaal geen discussie aanwakkeren over Ghost. Zoals ik al zei, er zijn een hoop mensen blij mee en dat is prima. Mij spreekt het alleen niet aan. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen hoe Viola zich voelt, want toen ik las dat de 'oude' modellen van 2jr geleden al niet meer worden aanbevolen tenzij je een tafelmodel koudbloed hebt en zelf vrij licht bent, was ik blij dat ik niet zelf 2jr geleden voor een Ghost ben gegaan. Bovendien schrijft zo'n zadel dus een hele hoop af in korte tijd, terwijl andere merken veel waardevaster zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ontwikkeling en vernieuwing is goed. Ik mis bij Ghost alleen de focus (want, 'the saddle that isn't there' maakt nu ineens ook grote opvallende spaanse modellen) en continuïteit.
Roelke_ schreef:Leuk verslag Geryon! Het is een mooi zadel om te zien zo! Denk je dat het niet zo goed vrij laten van de schoft te maken heeft met de flexibiliteit van het voorboogje? Ik heb het filmpje ook bekeken en vind het breder/smaller maken echt leuk bedacht, maar blijft het wel in de vorm waar je het in zet met ruitergewicht erop? Ik kan me voorstellen dat het voorboogje toch stiekem steeds iets wijder over de schoft zakt door het gewicht van de ruiter in het zadel maar misschien is dat wel helemaal niet zo hoor..?
Ik heb toch besloten het ghost zadel af te nemen wat voor mij besteld is met een foutje.. gister persoonlijk afgeleverd door Suzanne, wat een service hèhet is een standaard maat, ik hou wel van een beetje ruimte, maar met verkorte zweetbladen voor mijn korte pootjes. Dit is echt heel mooi gedaan. En het Julia leer..
de nieuwe, stevige kussens voelen ook heel fijn. Ik moet zelf nog even wachten met proberen, eerst bevallen, maar binnenkort wel even een foto op mijn haf.
[ [url=m/m788Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geryon schreef:Wat is het verschil tussen de no3 en de italy kussens? Hoort no3 bij de firenze/roma/etc lijn en de italy bij de classic lijn? Of kunnen ze bij elkander gebruikt worden?
J0anieke schreef:Akshay schreef:Worden er intussen nog nieuwe zadels geleverd vanuit ghost en met hoeveel vertraging op de levertijd?
Ik heb maandag mijn Ghost besteld, levertijd was ongeveer 6 weken, dus verwacht hem ergens half september
Buitenzinnig schreef:Akshay, daar mag je mij even over mailen inderdaad. Er zijn meer vertragingen op het moment bij Ghost, excuses hiervoor..
Kwetal schreef:Qua samenstelling zijn ze identiek (dus wat er in zit) maar bij de Italy kussens (kussens nr. 4) kan de vulling er niet uit/nit aangepast worden en bij kussens nr. 3 wel. De vorm is ook ietsje anders, hangt van paard/ruiter af wat er gebruikt wordt. Ze kunnen dus door elkaar gebruikt worden