[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:08

Volgens mij zijn de modellen van twee jaar geleden nog prima zadels..Het zadel wat ik twee jaar geleden had heb ik verkocht en wordt nog naar volle tevredenheid gebruikt op verschillende types.Wel zijn er enkele prototypes in de omloop die minder geschikt zijn voor veel paarden..Ik heb hier zelf ook een van gehad en dat is heel wat anders en niet erg vergelijkbaar..

Maar er zijn ook oudere barefoots op de markt die niet te vergelijken zijn met de huidige barefoots toch?

Ik heb geen aandelen in ghost hoor, maar vind het gewoon super zadels.. Verbetering en keus in verschillende modellen is altijd goed toch!?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:24

_Nelleke_ schreef:
Ik wilde helemaal geen discussie aanwakkeren over Ghost. Zoals ik al zei, er zijn een hoop mensen blij mee en dat is prima. Mij spreekt het alleen niet aan. Ik kan bijvoorbeeld best begrijpen hoe Viola zich voelt, want toen ik las dat de 'oude' modellen van 2jr geleden al niet meer worden aanbevolen tenzij je een tafelmodel koudbloed hebt en zelf vrij licht bent, was ik blij dat ik niet zelf 2jr geleden voor een Ghost ben gegaan. Bovendien schrijft zo'n zadel dus een hele hoop af in korte tijd, terwijl andere merken veel waardevaster zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ontwikkeling en vernieuwing is goed. Ik mis bij Ghost alleen de focus (want, 'the saddle that isn't there' maakt nu ineens ook grote opvallende spaanse modellen) en continuïteit.

Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt.
Waar is verteld over de koudbloed combinatie? Dat heb ik volgens mij gemist.

Nu de zadels betere kussens en basissen hebben, wil ik er wel graag weer eentje testen. Hiervoor vond ik het zadel gewoon te weinig, kon me niet voorstellen dat het de druk genoeg zou verdelen, en dat in combinatie met een aantal mindere ervaringen in dit topic en omgeving, zorgde ervoor dat ik het niet helemaal aandurfde.

Ben benieuwd naar de nieuwe zadels! Dat veelzijdigheidszadel :D :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:31

Roelke_ schreef:
Leuk verslag Geryon! Het is een mooi zadel om te zien zo! Denk je dat het niet zo goed vrij laten van de schoft te maken heeft met de flexibiliteit van het voorboogje? Ik heb het filmpje ook bekeken en vind het breder/smaller maken echt leuk bedacht, maar blijft het wel in de vorm waar je het in zet met ruitergewicht erop? Ik kan me voorstellen dat het voorboogje toch stiekem steeds iets wijder over de schoft zakt door het gewicht van de ruiter in het zadel maar misschien is dat wel helemaal niet zo hoor..?

Ik heb toch besloten het ghost zadel af te nemen wat voor mij besteld is met een foutje.. gister persoonlijk afgeleverd door Suzanne, wat een service hè :D het is een standaard maat, ik hou wel van een beetje ruimte, maar met verkorte zweetbladen voor mijn korte pootjes. Dit is echt heel mooi gedaan. En het Julia leer.. <3 de nieuwe, stevige kussens voelen ook heel fijn. Ik moet zelf nog even wachten met proberen, eerst bevallen, maar binnenkort wel even een foto op mijn haf.

[ [url=m/m788Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt met gewicht erop ietsje breder te worden inderdaad. Maar niet meer dan een beetje, want hij lag niet helemaal op de schoft.

Wat ziet je zadel er prachtig uit! Heb je foto's met dat ie erop ligt? :D

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:04

Het is niet zo dat de kussens destijds slecht waren,of niet goed genoeg. Uit de testen gebleken waren ze goed, maar het kon net ietsjes beter.
De testen met elektronische pad, icm. die kussens waren prima, uiteraard in combinatie met de juiste pad met inlagen.
Het kon echter net iets beter, dus zijn we daar naar op zoek gegaan. Daar zijn kussen no3 en de Italy kussens uit gekomen.

Innovatie is altijd goed, wat hier gezegd wordt, gebeurd ook met schoenen, kleding etc.

De Italy, Flamenco (enige spaans ogende zadel wat er bij is gekomen, buiten de barokko om) en de Lipica hebben een dubbel zweetblad. De basis van deze zadels is verder eender aan de Ghost zadels.

Dan heb je de cavallin lijn nog, de crusander en heritage. Deze hebben ook dezelfde basis als Ghost, maar een verplaatsbare beugelophanging en de singelophanging vanuit het onderste zweetblad. Daarnaast kun je de beugelriemen vast zetten aan de gesp onderaan het zweetblad. Je kunt ook gewone beugelriemen gebruiken, zonder hem vast te zetten aan de onderkant.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:05

Ik ben juist erg tevreden over Ghost. Ze ontwikkelen zich: fijn!
Op de paint merrie die ik bijna 5 jaar gereden heb, had ik een barefoot arizona nut. Voor haar het perfecte zadel. Toen ik mijn paint ruin kocht, en dat zadel erop wilde leggen, miste ik werkelijk ALLE stabiliteit die ik wel voelde op de merrie (zelfde zadel, dus geen nieuw zadel meer).
Vervolgens op hem een ghost gekocht, en die lag als een huis.

Nu op mijn nieuwe haflinger merrie, ligt de ghost prima, maar had ik een andere pad nodig tov de pad die ik op mijn ruin gebruikte.

Als mijn merrie iets meer doorgereden is, mag Lilianne een keer komen om een paar modellen te komen passen die me aanspreken - of het dan een ghost wordt, een barefoot, een freemax, een startrekk... Tjah, wat past bij mij en mijn paard...

Qua comfort voor ruiter en paard vind ik Ghost echt heerlijk - en ik heb het 'oude model': quilty van een jaar of 2 geleden gok ik, dus zonder de dikkere kussens, zonder de extra vernieuwingen, etc.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:22

Wat is het verschil tussen de no3 en de italy kussens? Hoort no3 bij de firenze/roma/etc lijn en de italy bij de classic lijn? Of kunnen ze bij elkander gebruikt worden?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 01:05

Geryon schreef:
Wat is het verschil tussen de no3 en de italy kussens? Hoort no3 bij de firenze/roma/etc lijn en de italy bij de classic lijn? Of kunnen ze bij elkander gebruikt worden?

Qua samenstelling zijn ze identiek (dus wat er in zit) maar bij de Italy kussens (kussens nr. 4) kan de vulling er niet uit/nit aangepast worden en bij kussens nr. 3 wel. De vorm is ook ietsje anders, hangt van paard/ruiter af wat er gebruikt wordt. Ze kunnen dus door elkaar gebruikt worden

Alle aanpassingen zijn gedaan op verzoek van klanten over heel de wereld - we proberen het zadel up to date te houden en zo veel mogelijk keuze te geven om het geheel optimaal aan te passen aan het paard. Dat dit overkomt als "geen focus" vind ik jammer, we proberen het echt zo goed mogelijk te doen en direct in te springen op wensen (en ervaringen) van de klanten .... vandaar ook sommige modellen zoals de Barocco - de Flamenco, Italy en Lipica. En de Maremma zadels niet te vergeten van een ruige schapenvacht <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:47

Worden er intussen nog nieuwe zadels geleverd vanuit ghost en met hoeveel vertraging op de levertijd?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:15

Akshay schreef:
Worden er intussen nog nieuwe zadels geleverd vanuit ghost en met hoeveel vertraging op de levertijd?

Ik heb maandag mijn Ghost besteld, levertijd was ongeveer 6 weken, dus verwacht hem ergens half september

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:32

J0anieke schreef:
Akshay schreef:

Ik heb maandag mijn Ghost besteld, levertijd was ongeveer 6 weken, dus verwacht hem ergens half september

Ik heb hem 7,5 week geleden besteld.. maar vraag me nu af of het alleen mijn zadel is of dat er meer vertraagd zijn

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:56

Aaah op die manier, even je dealer mailen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:07

Akshay, daar mag je mij even over mailen inderdaad. Er zijn meer vertragingen op het moment bij Ghost, excuses hiervoor..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:11

Buitenzinnig schreef:
Akshay, daar mag je mij even over mailen inderdaad. Er zijn meer vertragingen op het moment bij Ghost, excuses hiervoor..

Dat had ik vorige week inderdaad gedaan hoor :) wist dat er vertraging was, dat had je geantwoord :)

Nu alleen de vraag of dat 1 week, 4 weken oid is :)) hoopte hier iemand te vinden die kon antwoorden met "de mijne was er met 8 weken"

Ik wil zo graag weer rijden :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:26

Ah, oke. Ik ken de bokt namen niet bij de echte namen, haha.

Maar ik zie nu je onderschrift (achternaam). Toevallig heb ik gister hierover bericht gedaan naar Ghost waar hij bleef. Vond het ook al lang duren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:07

Buitenzinnig schreef:
Ah, oke. Ik ken de bokt namen niet bij de echte namen, haha.

Maar ik zie nu je onderschrift (achternaam). Toevallig heb ik gister hierover bericht gedaan naar Ghost waar hij bleef. Vond het ook al lang duren.

*\o/* ik wacht vol smart af.
:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:30

mocht iemand ooit ergens een kifra 2e hands roze westernpad te koop weten denk aan mij

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:40

Het is voor mij vaak ook een mysterie waarom het soms heel lang duurt (afgezien van de gestegen populariteit :+ ) maar er is een "hype" geweest naar een paar bepaalde kleuren en type's leer, de voorraad is dan op en de looierij levert niet altijd heel snel (en soms verkeerd -:(- ) Dan hebben we ook nog de vakantie maand Augustus, waarin veel bedrijven gesloten zijn (met name in Italië, Frankrijk etc.) -O-
Het zou uiteraard schelen wanneer de vertraging in die kleur/soort even doorgegeven werd, dan kunnen wij met de klant overleggen of ze zoveel geduld hebben, of liever voor een alternatief gaan.... maar dat is iets waar ik al 3 jaar aan werk en het komt niet door :\ Ooit, misschien, een keer.... :P

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:11

Kwetal schreef:
Qua samenstelling zijn ze identiek (dus wat er in zit) maar bij de Italy kussens (kussens nr. 4) kan de vulling er niet uit/nit aangepast worden en bij kussens nr. 3 wel. De vorm is ook ietsje anders, hangt van paard/ruiter af wat er gebruikt wordt. Ze kunnen dus door elkaar gebruikt worden

Huh? Nu snap ik het even niet meer, ik meende namelijk op de website van buitenzinnig te lezen dat er op de Italy kussens nog een extra laagje bovenop het gewone kussen zit waardoor die wat steviger is. Of is dat dan weer een ander kussen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:20

Dat laagje zit ook in kussens nr. 3 - maar die hebben nog wel een klittenband opening, waardoor de vulling er uit kan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:07

De keuze is reuze :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:10

soms lastig zoveel keus haha

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:10

pmarena schreef:
De keuze is reuze :D

Mens - ik word er knettergek van.... :+ :#

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:13

Ik probeer het al niet eens meer bij te houden, ben afgehaakt na Firenze en Roma ergens al :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:24

pmarena schreef:
Ik probeer het al niet eens meer bij te houden, ben afgehaakt na Firenze en Roma ergens al :+

:') en er komt nog veel meer aan....(als de achterstand in weggewerkt)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:23

Afbeelding
w
eet iemand de nieuw prijs hiervan