[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:56

pmarena schreef:
Lastig inderdaad :(:)

Waarom beviel de SoftWalk niet? Kan het zijn dat de zittingmaat te groot voor je was, waardoor de dijwrongen niet goed aansloten op je bovenbenen? Of vond je het gevoel gewoon niet wat je zocht?

En de Merlyn, lag die niet wellicht achterover doordat hij iets te ver naar voren lag en er teveel schoft onder kwam te liggen...? Dat is de meest voorkomende reden van achterover liggen van zadels namelijk.

Altijd verstandig om dit soort voor de hand liggende verklaringen uit te sluiten voordat je verder kan (mee)denken over een ander type zadel dat beter zou bevallen :)

Ik vind de SoftWalk vreselijk. Ik heb echt steun voor mijn knieën nodig.
De Merlyn heb ik op verschillende manieren geprobeerd, ook verschillende inlages maar werd niet beter.

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:04

Okee, wil je echt een verdikking onder je knie voelen zeg maar, zoals bij een ouderwetse kniewrong?
Want dan vallen er al lekker veel zadels af +:)+

Ook een bredere pommelmaat geprobeerd bij de Merlyn neem ik aan?
Is achterover liggen sowieso een probleem dat je vaker ervaart met andere zadels e.d.?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:54

Iemand geinteresseerd? Ik heb nog een tweedehands Best Friend BBP in de aanbieding voor een lief prijsje ;)
Afbeelding

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:06

Heeft iemand ervaring met de Burioni Fleece pad onder een Ghost zadel?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:32

lotje5lotje schreef:
Heeft iemand ervaring met de Burioni Fleece pad onder een Ghost zadel?

Afbeelding

Net dit weekend tot de conclusie gekomen dat hij misschien net iets te weinig grip had: mijn zadel schuift er, ook goed aangesingeld, best wel mee.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet daadwerkelijk gereden heb.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:02

Mooi, onder je zadel! Is hij een beetje dik, kwa drukverdeling?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:00

Wie weet waar we een Bob Marshall zadel kunnen laten passen/controleren?
Deze hebben we ter leen maar schuift helaas net als onze heather moffet naar achter, paardlief is moeilijk gebouwd :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:03

Alida Hadders is de officiële dealer voor Nederland en zit in Groningen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:09

lotje5lotje schreef:
Mooi, onder je zadel! Is hij een beetje dik, kwa drukverdeling?

Ja, dat idee heb ik wel

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:55

Zijn er hier toevallig mensen die ervaringen hebben zowel met de Barebackpad van Zoutwelle als de sn klassieke Barebackpad?

Ik ben opzoek maar vind alle Barebackpads zo vreselijk breed zitten, heb de Brockamp geprobeerd en de fysio pad van barefoot maar daar dat zit mij niet lekker.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:04

Sterrenpony schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaringen hebben zowel met de Barebackpad van Zoutwelle als de sn klassieke Barebackpad?

Ik ben opzoek maar vind alle Barebackpads zo vreselijk breed zitten, heb de Brockamp geprobeerd en de fysio pad van barefoot maar daar dat zit mij niet lekker.

Misschien kan je eens kijken naar een filzsattel. Die vond ik van de verschillende barebackpads die ik getest heb (dat zijn er veel) het smalste zitten door de versmallings polstering die ze plaatsen op de pad.

https://www.filzsattel.de/

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:36

Ik heb een vrij breed paard en rij bijna altijd met mijn LaBona Grandiosa barebackpad. Echt een heerlijk ding <3 en een van de enige barebackpads die gewoon goed blijft liggen als ik een rechtopstaande hand tussen de buik en de singel kan doen. En dat met een ronde haf met bijna geen schoft :)
Zit ook smal, zeker vergeleken met de Barefoot barebackpads inderdaad.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:55

Voor de liefhebbers: mijn edix tudor komt als complete set te koop. Dit zadel past Nala nu eindelijk wel, maar mij niet… mijn knieblessure speelt de laatste tijd zo erg op en ik rijd de laatste tijd zo weinig dat ik het bij het enige “zadel” ga houden dat mij geen pijn geeft: de barefoot ride on physio support.

Afbeelding

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:35

En welke maat is het?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:28

Gladijs schreef:
En welke maat is het?

Ah tuurlijk, nog vergeten: 17”

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:09

Iemand hier ervaring met voest bbpad? Lijkt mij ergens heel fijn zacht maar misschien te recht gevormd? En lang?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:56

Zou misschien de nieuwe versie van Ghost - Trentino - ook voor dressuur wedstrijden toegestaan zijn?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:45

Ik heb geen idee wat de regels zijn in Frankrijk? Skogan

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:14

Muze schreef:
Iemand hier ervaring met voest bbpad? Lijkt mij ergens heel fijn zacht maar misschien te recht gevormd? En lang?

Lang valt wel mee. (Hier op een paard met korte rug gehad) Ik heb hem uiteindelijk weg gedaan omdat hij voor mijn paard geen fijne pasvorm had.
Verder moet je van traagschuim houden. Als het warm is had ik er weinig problemen mee. Maar in de winter was hij vaak zo stijf dat ik hem niet lekker op m’n paard kreeg. (Werd pas soepel toen ik er op ging zitten, maar lag dan vaak scheef)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:17

Zit er veel verschil in de barefoot cheyenne of de arizona qua pasvorm voor het paard? Ik heb de cheyenne als testzadel gehad maar maat 0 is lastig te vinden 2e hands. Ik zie nu wel een arizona op mp staan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:21

Er zijn (veel) meer Cheyennes in maat 0 verkocht dan Arizona's :)

Arizona heeft meestal een iets ruimere zit en kan een iets smaller zitgevoel geven omdat de zijkanten natuurlijk wat korter zijn. Mocht je korte pootjes hebben dan is een Arizona vaak iets fijner.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:26

loeske87 schreef:
Muze schreef:

Lang valt wel mee. (Hier op een paard met korte rug gehad) Ik heb hem uiteindelijk weg gedaan omdat hij voor mijn paard geen fijne pasvorm had.
Verder moet je van traagschuim houden. Als het warm is had ik er weinig problemen mee. Maar in de winter was hij vaak zo stijf dat ik hem niet lekker op m’n paard kreeg. (Werd pas soepel toen ik er op ging zitten, maar lag dan vaak scheef)

Ja dat is zo, het lijkt mij wel prettig om in “ weg te zakken”.. zakte hij dan scheef omdat ie hard was of hoe bedoel je dat?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 23:00

Ik heb gisteren de Ghost Buttera als testzadel binnen gekregen van Buitenzinnig! Vandaag meteen even gepast op mijn nog onbeleerde jonkie (wordt 4 jaar in augustus). Van te voren was ik bang dat ie veel te lang zou zijn, maar het kan nog net, als ik het zo zie.

Afbeelding

Afbeelding

En hier inclusief dekje en de Ghost Olala singel :~ Het waaide een beetje vandaag dus ze was een beetje hectisch, dit was dus na al een paar keer verschieten en kleine stukjes draf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben tot nog toe erg te spreken over de Olala singel. Had niet verwacht dat het borststuk zó goed op zijn plek zou blijven zitten! De stukken aan de zijkant verschuiven wel wat, dus ik ga zondag even kijken in hoeverre dat blijft zitten tijdens het rijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:35

Muze schreef:

Voor mijn kruising Fjord met zeer korte rug, is dit BBP absoluut véél te lang.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:06

Suikerspinda schreef:
Ik heb gisteren de Ghost Buttera als testzadel binnen gekregen van Buitenzinnig! Vandaag meteen even gepast op mijn nog onbeleerde jonkie (wordt 4 jaar in augustus). Van te voren was ik bang dat ie veel te lang zou zijn, maar het kan nog net, als ik het zo zie.

[ [url=m/JZopSz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zli9ZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier inclusief dekje en de Ghost Olala singel :~ Het waaide een beetje vandaag dus ze was een beetje hectisch, dit was dus na al een paar keer verschieten en kleine stukjes draf:

[ [url=m/OxodVa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nOuCc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DDkOPp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben tot nog toe erg te spreken over de Olala singel. Had niet verwacht dat het borststuk zó goed op zijn plek zou blijven zitten! De stukken aan de zijkant verschuiven wel wat, dus ik ga zondag even kijken in hoeverre dat blijft zitten tijdens het rijden.

Wat een mooie singel! Ik kan deze nergens te koop vinden, vanwaar heb je deze?