Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Helemaal mee eens Don maargoed eerlijk is eerlijk: het ziet er gewoon niet mooi uit als een zadel aan de achterkant omhoog steekt, daar ben ik het wel mee eens
Maar dat is dus inderdaad omhoog gewerkt om te voorkomen dat die achterkant in gaat graven in de vacht / rug aan de achterkant. Alleen tja leg je dat ronde vormpje dan op een paard met een wat te korte ronding in de rug die ook nog erg omhoog loopt aan de achterkant (korte rug paardjes) dan wordt de achterkant extra omhoog geduwd en dan ziet het er zo oncharmant uit...
Op een paard zal je dat niet snel hebben, is echt iets van ponies met wat grotere zadels
Doet het Friesje het verder ook goed Bopje Bo?
Kwetal schreef:Overigens hebben we met Ghost al die testen gedaan (PLIP en Computer druk test) en met de huidige basis en nieuwe generatie kussens, is de uitslag perfect. Maar nogmaals - dat zijn subjectieve en korte testen. Een flink aantal ruiters die wereldwijd endurance ritten van 80-160km hebben volbracht over heel zwaar terrein, dàt is voor mij het bewijs dat boomloos (Ghost) prima gebruikt kan worden.....
Maartje1990 schreef:Kwetal schreef:Overigens hebben we met Ghost al die testen gedaan (PLIP en Computer druk test) en met de huidige basis en nieuwe generatie kussens, is de uitslag perfect. Maar nogmaals - dat zijn subjectieve en korte testen. Een flink aantal ruiters die wereldwijd endurance ritten van 80-160km hebben volbracht over heel zwaar terrein, dàt is voor mij het bewijs dat boomloos (Ghost) prima gebruikt kan worden.....
*komt weer eens onder meeleessteen vandaan* zijn dit de kussens/bassissen die tegenwoordig bij alle zadels geleverd worden? Dus de "oude" modellen alsmede de nieuwste modellen (die meer eem boomzadellook hebben)?
Duhelo schreef:Maar met de nieuwe kussens is dan in principe geen speciale pad meer nodig, of wel?
Deze op de foto zien er nl erg dik uit, ik kan me voorstellen dat het in combi met mijn breed en rond trekpaard met nog een extra pad eronder, het een beetje to much wordt?