[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:35

Hoi ik kom hier ook enkele vragen stellen. Ik ben met mijn paard helemaal overnieuw begonnen.
En als ik terug begin met rijden, wil ik eerst vooral gaan wandelen. Daarna stilletjesaan terug dressuurmatig aan het werk gaan. Het is op dit ogenblik niet mogelijk voor mij om dressuurmatig te rijden, dus kan niet echt proefrijden.
Ik ben voorlopig ook geen ander zadel, en heb moeite om een geschikt zadel te vinden. Of eerder een geschikte zadelpasser/maker in de buurt.
Ik heb geen ervaring met boomloos, sterker nog zelfs nog nooit 1 van dichtbij gezien.
Maar ik dacht er dus aan een boomloos zadel aan te schaffen, zodat ik al terug kan starten met het wandelen. Op zich maakt het niet echt uit hoe ik erop zit. Is eigenlijk een tijdelijke oplossing.
Maar dan gaf iemand mij te tip startrekk. Vond ik bijna niets over terug, dus kwam ik eigenlijk meteen bij Strada terecht. Dat merk spreekt mij wel aan, ook al is het terug met boom..
Mij spreekt een eerder klassiek dressuurzadel mij aan, want dat ben ik gewoon. Eigenlijk heb ik een hele resum zit- vereisten. Maar nu besloten dat beetje te laten varen.
Kan iemand mij een zinnige tip geven, waar ik moet beginnen? Ik zoek ook een dealer die regio België doet, liefst in het genre startrekk dresuurmodel en strada (maar dan zou ik dat wel en definitieve oplossing willen...)

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:37

Bij Strada zit je inderdaad met bomen. Het is mogelijk deze te verwisselen bij de zadelmaker, maar dit is wel een kostbaar iets. Als je aangeeft dat je nog niet echt aan het rijden bent kan er nog veel veranderen in bespiering, waardoor je misschien beter met een boomloos zadel kunt beginnen.
Callista van www.exclusivesaddles.nl doet Nederland en België voor Strada's, je zou haar ook eens kunnen vragen naar de Startrekk zadels, deze heeft zij in het verleden ook verkocht.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:43

Ha kijk, Bianca, zo zie je maar weer, wat voor de een niet handig is, is voor de ander juist wel een voordeel. :j Alleen maar fijn toch, dat er zoveel opties zijn.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:25

Buitenzinnig schreef:
Bij Strada zit je inderdaad met bomen. Het is mogelijk deze te verwisselen bij de zadelmaker, maar dit is wel een kostbaar iets. Als je aangeeft dat je nog niet echt aan het rijden bent kan er nog veel veranderen in bespiering, waardoor je misschien beter met een boomloos zadel kunt beginnen.
Callista van http://www.exclusivesaddles.nl doet Nederland en België voor Strada's, je zou haar ook eens kunnen vragen naar de Startrekk zadels, deze heeft zij in het verleden ook verkocht.

Buitenzinnig bedankt voor de tip!!
Ik vermoed inderdaad dat hij nog heel wat zal veranderen wat betreft bespiering. Daar hoop je toch op :-).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:23

Graag gedaan. Daar hoop je zeker op! Succes.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:51

Het Startrekk Comfort zadel dat ik gisteren hier liet zien, staat (nog?) niet op de website van Deuber - mogelijk is dit een optie die alleen de bedenker van Startrekk biedt -
Wanneer iemand echt voor dit model wil gaan, wil ik wel even contact leggen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:57

Huh? De startrekk comfort is een model dat toch al jaren in omloop is? Hoezo niet op de website?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:01

De (vernieuwde) Startrekk modellen zijn binnenkort bij mij te passen :j Misschien ook wel wat voor jou ChocooPrins?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:21

Wat is er eigenlijk allemaal veranderd aan de Startrekks? In het filmpje hoorde ik iets over verbeterde kussens, maar ik wil dan natuurlijk meteen weten wat er verbeterd is. 8-) Ik vond hun oude systeem al erg mooi. Ik ben ook erg benieuwd naar wat ze dan veranderen aan de Spaanse/barokke modellen van Startrekk want ik hoor daar eigenlijk alleen maar positieve verhalen over. Dus wat kan er dan nog beter? :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:32

Dat ga ik ook nog horen en zien Xyzutu, ben ook benieuwd want ik vond, net als jij, de huidige zadels ook al erg mooi en van goede kwaliteit :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:38

Ze hebben hem vernieuwd - hij heeft (afneembare) wrongen, geen nubuck meer, maar tuigleer, zacht afgewerkte zitting en altijd de verstelbare pommel - de kussens heb ik niet gezien, daar wordt alleen iets over gezegd.

Ben jij ST dealer Teteltee?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:44

Nee geen dealer, dat zou een beetje afbreuk doen aan mijn onafhankelijke positie :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:47

Zo, leuk!! Gisteren het kids FUR zadeltje ontvangen *\o/*

Hoe kom je aan de ST Teteltee? :)

En bevalt je bus?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:59

Vandaag gereden met de hd inlagen. Dat was even de laatste fijnstelling die we nodig hadden volgensmij! Voor het eerst sinds tijden een rondje in de bak kunnen galloperen en zelfs een sprongetje gemaakt!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:34

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:10

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:21

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:58

Achgos, balen zeg... hopelijk kun je wel terugkijken op hele leuke herinneringen, en vindt je snel een koper voor je spullen, heel veel sterkte met het gemis! :(:)

Mooie rustige kleurtjes pads inderdaad Kitty!

Fijn Pien +:)+ Heb je het nu echt voor elkaar denk je of kan het toch nog beter door wat verder inrijden of een kleine aanpassing...? :)

Pfoei ik ben bezig met een Facebook pagina, maar ben benieuwd of iemand hem kan vinden...?
Willen jullie even kijken misschien...? Barefoot Nederland :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:05

pmarena schreef:
Achgos, balen zeg... hopelijk kun je wel terugkijken op hele leuke herinneringen, en vindt je snel een koper voor je spullen, heel veel sterkte met het gemis! :(:)

Fijn Pien +:)+ Heb je het nu echt voor elkaar denk je of kan het toch nog beter door wat verder inrijden of een kleine aanpassing...? :)

Pfoei ik ben bezig met een Facebook pagina, maar ben benieuwd of iemand hem kan vinden...?

Ja hoor, heb hem al gevonden. :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:35

Omdat ik heeeeel blij ben met mijn Ghost gaat mijn oude zadel de verkoop in. Het is een Chezz Iberico. lederboomzadel. Zie mijn advertentie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:44

Mayflower_ schreef:
pmarena schreef:

Ja hoor, heb hem al gevonden. :)

Senks, ik PB je even *\o/*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:46

pmarena schreef:

Ja hoor, meteen bovenaan als ik Barefoot type :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:12

Ik heb hem ook gevonden, als ik Barefoot in typte kwam ik op de pagina van Becidor. Maar met Barefoot Nederland gelijk gevonden!

Hier door tip van iemand op Facebook de kussens voor wijder geplaatst, een wereld van verschil en geen warrige haren meer. Maar ik ga denk ik alsnog voor langere ritten de HD inlage kopen. Wat voor pad gebruiken jullie onder de Ghost voor andere inlages? Want mijn moosegummi inlage heb ik nu op maat moeten knippen...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:24

Ja gevonden op facebook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:40

Senks allemaal +:)+

Dan ga ik er gewoon vanuit dat het zo goed te zien is allemaal en dat mensen op die like-knop kunnen klikken om op de hoogte te blijven.... en ben ik van dat gepruts met die nieuwsbrieven af *\o/*