Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Nelleke_ schreef:Buitenzinnig schreef:En een Ghost?
Wat is het voordeel van een Ghost t.o.v. andere boomloze zadels? Ik dacht dat ik Ghost destijds heb laten vallen als optie i.v.m. de lengte en i.v.m. de kopplaten. :/
Blijheid schreef:Suzanne (buitenzinnig) is net hier geweest met de Ghost zadelsLeuk om met iemand te kunnen sparren die echt zo in de zadels zit
![]()
Algemene conclusie over de Ghosts; goeie kwaliteit zadels en ze zitten echt heerlijk zachtIk blijf dat minimalistische ook echt heel mooi vinden.
Er zat nog best wat verschil tussen testen met de pad van Ghost zelf, en mijn eigen Grandeur pad. Jottum vind de anti slip van de Ghost pad duidelijk niet prettig en protesteerde daar ook wat tegen, maar met de Grandeur pad er onder liep hij er wel fijn mee. Mocht je paard dus mopperen op het zadel, kijk dan ook zeker naar je pad
Ik heb er wel eigenlijk alleen mee gestapt, alleen met de Lipizza ook wat gedraafd, want hoe mooi ze ook zijn, de Ghosts zijn voor Jottum en mij als combinatie niet zo geschikt. Ik kom toch weer wat te breed te zitten, waardoor ik mijn knieën niet aangesloten kan houden en ontzettend ga zitten wiebelen. Ik voel alleen paard bij mijn enkels en bovenbeen, en mijn knieën zitten helemaal 'los' in de lucht. Dus ja, Jottum is helemaal mooi gebouwd voor een boomloos zadel, maar ik zelf nietGelukkig hebben we met de Hidalgo een mooi compromis
Daar blijven we dan ook mooi mee rijden.
Nogmaals bedankt voor je tijd Suzanne