[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:28

_Nelleke_ schreef:
Nee de London spreekt me op een of andere manier niet aan. Ik weet niet… :/ Maar wellicht wel het testen waard, als ie voor beide heerlijk zit is het natuurlijk het overwegen waard.

Freeform was ik alweer een soort vergeten! Ook een goede optie om naar te kijken.

Omdat je het over de Madrid had; is een startrekk espaniola niet wat? Die zijn ook kort en kun je ook met verschillende maten kussens bestellen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:37

De beloofde foto's van de FlexEE op Dido:
(Dit was de 18 inch, ook besteld in deze maat)

Actie foto
Afbeelding

Stand foto

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:44

TinePine schreef:
Buitenzinning die lijkt idd erg op mijn zadel alleen zijn mijn stiksels zwart. Ik wordt ineens erg nieuwsgierig naar die pad die eronder zit. Die had ik nog niet in die vorm gezien. Zou ideaal zijn!

Ja precies.
De pad is van Grandeur, kan in de vorm van het zadel besteld worden. Evt. Ook met inlagen. Ideaal inderdaad!

SuperLiesje

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:13

Hij is mooi Pluche_Pluus!! Ben heel benieuwd naar de bruine! Wordt er bewust zonder dekje gepast?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:04

Netjes! +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:29

romyloverrr schreef:
Misschien een massimo met franse kussens?
Of de barefoot ad just?

Massimo is een boomzadel. Als ik een boomzadel zou willen heb ik weer wat andere eisen en zou ik nooit bij massimo uitkomen. :D
De barefoot adjust, tsja, ik wil liever een lederen model eerlijk gezegd, en ik pas eigenlijk gewoon in een maat 1, dus dat is het probleem niet.
pmarena schreef:
Laat het nu net een London zijn die ik daarvan binnenkort verwacht in maat 1, verstelbaar naar maat 2 :P

En een maat 0 naar maat 1??
Buitenzinnig schreef:
En een Ghost?

Wat is het voordeel van een Ghost t.o.v. andere boomloze zadels? Ik dacht dat ik Ghost destijds heb laten vallen als optie i.v.m. de lengte en i.v.m. de kopplaten. :/
Roelke_ schreef:
Omdat je het over de Madrid had; is een startrekk espaniola niet wat? Die zijn ook kort en kun je ook met verschillende maten kussens bestellen.

Mijn ervaring door de jaren heen is eigenlijk dat ik 'zo min mogelijk zadel' het meeste succes is. Westernzadels en spaanse zadels vind ik prachtig, echt, maar ik heb me eigenlijk een beetje neergelegd bij het feit dat dat voor ons gewoon niks gaat worden.
Ik wil overigens wel zweetbladen voor mezelf, maar alles met skirts, vierkante zweetbladen etc wil ik liever niet.

Pluche_pluus, wat een mooi zadel. Ziet er zo veel beter uit dan de foto's op de website. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:34

Mooi zeg pluche_pluus! Hij ligt mooi op je paardje..De vorige variant, het synthetische model lag op de foto's soms echt niet mooi vaakt te hoog..Zit hij lekker smal?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:46

Nelleke: ze kunnen in principe elk bestaand model met een klittenbandcantle maken, dus een London maat 0 denk ik ook wel. Maarja het blijft een London :P

De Madrid van Uudje is wel een maat 2 trouwens hè, en ook èrg lang qua zitting, ze gaan ze misschien nog wat korter maken in volgende leveringen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-06-14 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:56

pleiada schreef:
Mooi zeg pluche_pluus! Hij ligt mooi op je paardje..De vorige variant, het synthetische model lag op de foto's soms echt niet mooi vaakt te hoog..Zit hij lekker smal?

Ja, je zit net zoals op een gewoon engels zadel. Niet zo breed. Op de trekker en freeform(en barefoot) kreeg ik last van mijn binnenkant van bovenbenen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:58

Huh een klittenbandpommel? Ik dacht dat de cantle met klittenband verstelbaar was. Ben in de war met de trekker denk ik.

Pmarena, een London valt niet direct af, maar is niet m'n eerste keus. Uiteindelijk wil ik een fijn zadel voor zowel Rowan als voor mij, ik weet dat dat een behoorlijke uitdaging is, dus uiteindelijk kan een model me nog zo aanspreken of niet, ik zal hoe dan ook concessies moeten doen. :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:59

Pluche, dat had ik ook met de trekker (ik kon zelfs m'n been niet aanleggen, dan moest ik m'n kont uit het zadel wippen…)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:03

_Nelleke_ schreef:
Huh een klittenbandpommel? Ik dacht dat de cantle met klittenband verstelbaar was. Ben in de war met de trekker denk ik.

Pmarena, een London valt niet direct af, maar is niet m'n eerste keus. Uiteindelijk wil ik een fijn zadel voor zowel Rowan als voor mij, ik weet dat dat een behoorlijke uitdaging is, dus uiteindelijk kan een model me nog zo aanspreken of niet, ik zal hoe dan ook concessies moeten doen. :+

Wauw. Waarom tiep ik pommel :=
Ik heb hem gecorrigeerd want het is natuurlijk de cantle :j

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:07

_Nelleke_ schreef:
Pluche, dat had ik ook met de trekker (ik kon zelfs m'n been niet aanleggen, dan moest ik m'n kont uit het zadel wippen…)

Ik dus ook :') trok mn benen op om been te kunnen geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:11

Nu was dat op de Barrydale ook niet zo raar natuurlijk want daar zat je ook wel een beetje opgefrommeld in kan ik me herinneren :P

De wrongen zaten daardoor te dichtbij / te veel onder je knie en dan krijg je natuurlijk nogal snel een spreidzit. Bovenstaand zadel is een beter passende maat met dunnere wrongen en je zit met een langer been, dit zadel past daardoor gewoon beter bij je :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:17

Haha geeft niet pmarena, 't is nog vroeg…. ;)

Rowan is overigens prima op gewicht (voor het eerst in z'n leven), ik dacht altijd dat de brede zitting te wijten was aan het feit dat mijn pony structureel te dik was, maar nu ie slank is zit ik nog net zo breed als voorheen.

Het gekke is, een haf die vele malen breder oogt, heeft een smallere boommaat dan Rowan.

*kuch* hij is gewoon een beetje onmogelijk. :D (en heeft in elk geval geen last van atrofie naast z'n schoft. :D )

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:27

_Nelleke_ schreef:
Mijn ervaring door de jaren heen is eigenlijk dat ik 'zo min mogelijk zadel' het meeste succes is. Westernzadels en spaanse zadels vind ik prachtig, echt, maar ik heb me eigenlijk een beetje neergelegd bij het feit dat dat voor ons gewoon niks gaat worden.
Ik wil overigens wel zweetbladen voor mezelf, maar alles met skirts, vierkante zweetbladen etc wil ik liever niet.

Pluche_pluus, wat een mooi zadel. Ziet er zo veel beter uit dan de foto's op de website. :D

Dan klinkt ghost je wel op het lijf geschreven ;) Ik ken de oude modellen niet, maar volgens mij hebben de nieuwe modellen geen kopplaten? Edit: ik neem hiermee aan de metalen constructie 'bar' voor verplaatsen van beugelophanging etc?

Toffe foto's van de FlexEE! Is dit dan een gold of silver? Of het verschil alleen in leerkwaliteit?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:58

De FlexEE die Per mi cavallo als paszadel heeft is een dressage silver :) Voor zover ik begrepen heb is het verschil alleen de leerkwaliteit, maar dat weet ik niet zeker.

Welke heb jij eigenlijk besteld Pluche, de silver of de gold?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:45

Ik heb de gold besteld, de chocolade/havanna kleuren.
Leer kwaliteit is anders en een 2 kleur, de silver is 1 kleur en andere leer kwaliteit.
Je kan losse kniewrongen erbij bestellen voor extra steun, maar dat vond ik niet nodig.

@pmarena, daar heb je helemaal gelijk in :j beugels kunnen nog een gaatje langer, alleen waren de beugelriemen niet langer. Dan zal ik nog meer 'in' het zadel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:11

Suzanne (buitenzinnig) is net hier geweest met de Ghost zadels :D Leuk om met iemand te kunnen sparren die echt zo in de zadels zit :j
Algemene conclusie over de Ghosts; goeie kwaliteit zadels en ze zitten echt heerlijk zacht :j Ik blijf dat minimalistische ook echt heel mooi vinden.
Er zat nog best wat verschil tussen testen met de pad van Ghost zelf, en mijn eigen Grandeur pad. [***] vind de anti slip van de Ghost pad duidelijk niet prettig en protesteerde daar ook wat tegen, maar met de Grandeur pad er onder liep hij er wel fijn mee. Mocht je paard dus mopperen op het zadel, kijk dan ook zeker naar je pad :)

Ik heb er wel eigenlijk alleen mee gestapt, alleen met de Lipizza ook wat gedraafd, want hoe mooi ze ook zijn, de Ghosts zijn voor [***] en mij als combinatie niet zo geschikt. Ik kom toch weer wat te breed te zitten, waardoor ik mijn knieën niet aangesloten kan houden en ontzettend ga zitten wiebelen. Ik voel alleen paard bij mijn enkels en bovenbeen, en mijn knieën zitten helemaal 'los' in de lucht. Dus ja, [***] is helemaal mooi gebouwd voor een boomloos zadel, maar ik zelf niet :+ Gelukkig hebben we met de Hidalgo een mooi compromis :j Daar blijven we dan ook mooi mee rijden.

Nogmaals bedankt voor je tijd Suzanne :)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:17

Ik heb vandaag de Barefoot Adjust binnen gekregen als testzadel en dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden.

Poeh zeg, viel dat even tegen -O- Mijn haflinger was gewoon ronduit vervelend onder het zadel. Niet kunnen/willen ontspannen in stap, draf en galop dus hij heeft flink lopen sterren kijken en dat terwijl hij normaal lekker nageeflijk loopt. Toen ik wilde aangalopperen weigerde hij vooruit te gaan (dit werd een galop op de plaats). Ook blijft hij (in alle 3 de gangen) met zijn hoofd ja knikken.
Zo ken ik mijn paard helemaal niet dus mijn eerste gedachte ging naar het zadel. Maar alles lag netjes en ook de zweetafdruk was goed. Alleen viel het mij op dat het zadel tijdens het rijden naar achteren was geschoven en daardoor in "verboden" gebied lag.

Nu ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Ik had goede verwachtingen van het zadel omdat het concept van barefoot mij enorm aanspreekt maar dit had ik niet verwacht. Ik heb het zadel voor 2 weken aangevraagd maar als mijn paard zo blijft reageren denk ik dat het zadel eerder terug gaat.

Misschien hier nog iemand met tips of advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:40

Heb je de goeie maat pommel? Met naar schuiven zit daar vaak een probleem :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:41

Dat is wel een vrij heftige reactie inderdaad, heb je geen foto's gemaakt zodat we met "beeld" kunnen zien of we iets raars zien dat het ongemak zou kunnen verklaren?

Want normaal gesproken moet je met zulk gedrag wel iets zien dat niet klopt :j

En heb je inderdaad de juiste maat pommel?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:49

Nee helaas helemaal vergeten foto`s te maken. Doen we morgen even. Dan zal ik ook de pommel eens inspecteren. Ik had er een maat L pommel bij besteld maar zag hier ergens in het topic dat die rood is? Ik heb er een donkergrijze in zitten.

Zou hij echt zo erg kunnen reageren op een niet passende pommel? De laatste keer dat hij zo reageerde was met een slecht passend boomzadel. Daarom vind ik het zo bijzonder, er hoort eigenlijk niks in te zitten wat hem 'pijn' kan doen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:56

Er kan van alles zijn:
- niet de juiste maat pommel
- een zadel met VPS waaronder een dekje zit met inlages die over elkaar schuiven
- niet goed aangesingeld (zelf niet goed gedaan of veroorzaakt door een bol buikje/rondgeribd tafelmodelletje paard)
- zelf geen onafhankelijke zit

etc.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:59

Misschien zelfs de Pommel verkeerd om? Best een heftige reactie inderdaad.

Is er toevallig iemand die een maat L pommel wil ruilen tegen een maat M, of een maat L te koop heeft :)