Op advies van mijn advocaat moet ik, behalve dan met deze laatste brief, niet meer reageren en geen commentaar meer geven op deze belachelijke situatie.
Elke euro, elke minuut hieraan nog te besteden is weggegooid geld.
Er zullen altijd mensen zijn die iets bewust willen verdraaien, verkeerd voor willen stellen of onbewust, uit onkunde, gebrek aan kennis en ervaring iets verkeerd uitleggen of het gehele probleem niet snappen.
En er zullen altijd mensen zijn die zonder verder na te denken een verhaal klakkeloos overnemen en dit met eigen fantasie aanvullen.
Elke hulp, elke inspanning om het juiste verhaal boven water te halen is bij voorbaat verloren tijd en energie.
Van Triest heeft niet gereageerd op mijn schrijven.
Hij heeft geen bewijs van zijn stelling geleverd, trouwens Unamie ook niet.
Ze hebben ook niet aan gegeven dat mijn stellingen en zienswijzen onwaar zijn.
Het echte bewijs is inmiddels wel geleverd door de reactie van andere zadelmakers en de inspanningen van andere BOKT lezers.
Dankzij de inspanning van Patrick ( Harnessmaker) en de bevestiging van Unamie zelf kunnen wij vaststellen dat de getoonde KN zadelbomen gebroken waren.!!!!!!!!!
Gebroken door een ongeluk, overbelasting of doel bewust verbogen of gemanipuleerd.
Gebroken of verbogen bomen kunnen nooit dezelfde onderlijn hebben als de originele bomen welke normaal in de KN zadels gebruikt worden.
Zo is er ook vastgesteld dat er verschillende bomen getoond zijn.
De kleur van het kunststof materiaal was anders wat kan inhouden dat het totaal 2 verschillende boom typen zijn.
En Patrick rapporteerde dat er gemanipuleerd wordt met deze bomen.
De KN boom werd met banden bespannen welke vervolgens strak aangetrokken werden, zodat de boom in de onderlijn vervormde en ronder werd.
Maar een KN zadelboom wordt helemaal niet bespannen.
Het is een starre kunststof boom.
Als de bomen gemanipuleerd of verbogen worden om zo gelijk te krijgen is een kwalijke zaak.
Wil men bewust een merk schade toe brengen ?????
En diegene die zegt het met zijn/ haar eigen ogen heeft gezien, heeft gebroken of gemanipuleerde bomen gezien.
En dit is heel iets anders dan de bomen welke origineel in de KN zadels zitten.
Om deze onsmakelijk discussie te beëindigen is er volgens mijn advocaat maar een oplossing,
NIET MEER OP DEZE ONZIN REAGEREN.
Ook anderen die het ongelijk van UNAMIE willen bestrijden doen er beter aan dit niet meer te doen.
Zonde van de tijd en energie.
Wat is de zin van het discuteren over hele of halve onwaarheden.
Het maakt Bokt ongeloofwaardig en verlaagt het peil van de discussies.
De discussie DIEPE ZIT GOED OF SLECHT VOOR PAARDENRUG is een heel ander probleem en is een technisch probleem voor zadelmakers en zadel ontwerpers.
Vorm zitvlak, zitvlak maten, manier van bespannen, gebruikte materialen, starre of elastische boom enz .enz. zijn allemaal factoren die dan een rol spelen.
Inhoudelijk en technisch onderbouwt is er in de discussie op BOKT nog niet zo veel zinnigs gezegd over deze stelling.
Maar misschien is BOKT ook wel niet de goede plaats voor zulke ingewikkelde technische problemen.
Er is geen enkel ( bij mijn weten) wetenschappelijk onderzoek die kan helpen om hierop een antwoordt te geven.
Wij kennen de werkwijze en gedachten van van Triest.
Ik snap wel wat zijn probleem is of wat hij meent wat niet goed is in de zadels.
Maar het probleem wat hij meent aan de kaak te moeten stellen is zo groot niet en hij brengt dit op een verkeerde manier naar buiten.
Zo ook de oplossingen welke hij doorvoert om het probleem op telossen.
Zijn mening is afwijkend van die van ons en van wat gebruikelijk is in de zadelmakers wereld.
Zoals overal zijn er hier ook verschillende stromingen.
Het boek wordt verschillend uit gelegd.
Maar de consument mag er best van uit gaan dat gerenommeerde zadel merken in europa welke al meer dan 150 jaar zadels produceren wel weten waar zij mee bezig zijn.
Als iemand dit in twijfel trekt is hij of zij toch de weg een beetje kwijt.
Ga er als consument ook maar van uit dat de Nederlandse zadelverkoper of zadelmaker niet bewust uw paard schade toe zal brengen of het welzijn van uw paard in gevaar brengt.
Maar er kan door onkunde, geldelijk gewin, gebrek aan ervaring en vakkennis wel het nodige fout gaan.
Dit gebeurt bij de zadelmaker maar ook bij andere ”specialisten” welke aan Uw paard werken.
Daarbij komt nog dat wij te maken hebben met twee levende wezens en dat beïnvloeding een sterke rol speelt in de beleving van het ”probleem” .
Treft u de verkeerde, dan hebt u de pech dat u in handen bent gevallen van een onbekwame, onervaren zadelmaker of paarden specialist.
Maar de wetgeving in Nederland helpt u uw recht te krijgen en er zijn gelukkig zadelmakers in Nederland die voldoende vakbekwaam zijn en u willen helpen uw probleem op te lossen.
Jaren lange ervaring van de zadelmaker is een van de belangrijkste zaken die bepalen of het probleem met succes wordt op gelost.
Het klopt wel dat er niet zo heel veel van die zadelmakers zijn, maar dit is een feit en niet zo gemakkelijk op telossen.
Vraag advies bij een andere zadelmaker en ga met dit verhaal terug naar Uw eigen zadelmaker.
Geef hem de kans het goed te maken of laat hem uitleggen waarom hij het zo gedaan heeft.
Woord en weder woord.
Blijven er nog vragen en onzekerheden, er is zeker nog een andere zadelmaker die U wilt helpen, maar benaderd hem rechtstreeks .
Via
info@BESTFITZADELSERVICE.NL kan U vragen stellen over zadels en zadel problemen.