Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:51

Heeft iemand ervaring met een wide dressuurzadel op een breed paard met behoorlijke schouders?

Mijn VZ wide beweegt een beetje mee in draf, zadel ligt wel achter de schouder. Loopt er prima mee en bijft ook mooi liggen.

Ik vraag me af of een rechter panel aan de voorkant beter gaat werken.

Cabelona

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:13

Ik heb sinds kort een paard gekocht en het daarbij horende wintec zadel. Ik wil hem toch nog even na laten kijken bij een zadelpasser en eventueel gaan kijken naar een sprinzadel erbij.
Kunnen jullie iemand aanraden die in omgeving twenterand komt?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:16

Misschien dat Dana Scheepbrouwer daar komt?
Ik vond haar altijd prettig. Beide zadels bij haar gekocht.

Wegens inslapen is mijn wintec pro wide hart dressuur (17.5inc) momenteel in de verkoop.
Dus mocht iemand nog een heel fijn zadel zoeken. Stuur gerust pb.

Het springzadel hou ik nog even aan, dat is namelijk een gewone variant waarvan ik hoop dat die eventueel passend gemaakt kan worden op een nieuw paard tzt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:43

Ik heb een nieuwe wintec pro jump bruin 17,5 inch te koop. Zitten korte en lange singelstoten bij. Spring zelf toch liever met een vzh zadel. Heb er 1 x mee gereden. Mocht er hier iemand interesse in hebben :-)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:37

Weet iemand of je deze makkelijk kan vervangen zelf? Ik zoek voor mijn jonkie een wintec pro dressuur in 17 inch, had deze gevonden maar de singelstoten zien er nogal uitgeleefd uit haha.

Bij de nieuwe modellen ziet het systeem er heel anders uit. Dit is echt een oudje
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:50

Die moeten vervangen door een zadelmaker .
Zitten gestikt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:08

Even een vraag van ene volkomen leek, die probeert zich in te lezen in de wintec modellen.

Cair heeft lucht gevulde kussens en is Hart nu wol of lucht gevuld? Ik lees verschillende berichten hierover. En geldt dit dan voor Wintec, Bates en Arena?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:36

SandraWierda schreef:
Even een vraag van ene volkomen leek, die probeert zich in te lezen in de wintec modellen.

Cair heeft lucht gevulde kussens en is Hart nu wol of lucht gevuld? Ik lees verschillende berichten hierover. En geldt dit dan voor Wintec, Bates en Arena?

Hart is ook cair.
Mijn beide hart modellen in ieder geval. Al begreep ik van de zadelmaker dat er in mijn springzadel ook aan de voorkant wat wol zit. :Y)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:11

Wintec en Bates met Cair/hart zijn met lucht gevuld :j Arena weet ik niet maar daar weet Google vast het antwoord op.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:20

Arena heeft het zelfde systeem.
Maar zit tussen Bates en wintec in Qua prijs. Arena is bovenzijde leer onderzijde kunstof .

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:53

Kan iemand mij verschil uitleggen tussen een normale wintec isabell of een wintec isabell hart. Ik heb dus keuze tussen deze 2 zadels om te kopen. Tevens wil ik wel dat het zadel zowel aan de voorkant als achterkant eventueel met risers opgevuld kan worden. Kan dat ook bij de normale cair variant?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:18

Volgens mij is het HARTsysteem nieuwer.
De normale cair-variant kan zeker met risers, ik heb die namelijk (en risers)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:29

LaDonna75 schreef:
Volgens mij is het HARTsysteem nieuwer.
De normale cair-variant kan zeker met risers, ik heb die namelijk (en risers)

Ook achterin bij de kussens? Ik dacht dat dat dus alleen bij Hart kon

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:36

Ik meen van wel ja.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:03

De niet hart maar wel cair ( geen isabell hier) kan bij mij ook gewoon voor, midden of achter opgevuld worden met risers

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:16

De oude modellen Cair kunnen dat nog niet.
Heeft het zadel een gladde onderkant, dan kunnen er geen risers in, maar met 'spikkeltjes' kan dat wel

Afbeelding
Deze eerste generatie Cair heeft een gladde onderkant waar je geen risers in kan steken

Afbeelding
Deze nieuwere generatie Cair heeft een gespikkelde onderkant, hier kunnen wel risers in

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:59

nessinator schreef:
De oude modellen Cair kunnen dat nog niet.
Heeft het zadel een gladde onderkant, dan kunnen er geen risers in, maar met 'spikkeltjes' kan dat wel

[ Afbeelding ]
Deze eerste generatie Cair heeft een gladde onderkant waar je geen risers in kan steken

[ Afbeelding ]
Deze nieuwere generatie Cair heeft een gespikkelde onderkant, hier kunnen wel risers in

Thankx!!
Zouden jullie als jullie de keus hebben voor de normale cair variant gaan of voor de hart? Prijsverschil is 150 euro. De normale variant is op 10 min afstand van mij, en de hart is 2.5 uur rijden :+ maar er is ook optie om te verzenden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:51

Welke koop je? De oude cair, de cair versie voor de hart of de hart cair versie? De hart is gewoon nieuwer, want tegenwoordig is alles hart. Dus je koopt zonder hart gewoon een ouder zadel. Betekent ook minder waard bij verkoop later. Maar goed, Wintec verandert toch elke zoveel jaar het model om zo meer omloop te behouden.
Volgens mij staat er nu hart op, dan heb je de nieuwste versie. De versie zonder cair logo tussen de kussens kan geen risers hebben, de versies daarna wel. Hierboven staan 2 versies, maar volgens mij is geen daarvan de nieuwste hart versie.

Het enige model wat tussen de huidige Hart en de vorige niet verandert is, is de Winteclite D'luxe. Die zie je overigens heel erg weinig. Ik heb nog steeds de dressuurversie hier van en die zie je echt nergens. Ook heb ik de springversie er van. Zulke fijne lichtgewicht zadels, met cair, maar een andere onderkant dan die met die 'gaatjes', zit ook nog ergens wat neopreen in ofzo. Zadels houden zich goed.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:49

germie schreef:
Welke koop je? De oude cair, de cair versie voor de hart of de hart cair versie? De hart is gewoon nieuwer, want tegenwoordig is alles hart. Dus je koopt zonder hart gewoon een ouder zadel. Betekent ook minder waard bij verkoop later. Maar goed, Wintec verandert toch elke zoveel jaar het model om zo meer omloop te behouden.
Volgens mij staat er nu hart op, dan heb je de nieuwste versie. De versie zonder cair logo tussen de kussens kan geen risers hebben, de versies daarna wel. Hierboven staan 2 versies, maar volgens mij is geen daarvan de nieuwste hart versie.

Het enige model wat tussen de huidige Hart en de vorige niet verandert is, is de Winteclite D'luxe. Die zie je overigens heel erg weinig. Ik heb nog steeds de dressuurversie hier van en die zie je echt nergens. Ook heb ik de springversie er van. Zulke fijne lichtgewicht zadels, met cair, maar een andere onderkant dan die met die 'gaatjes', zit ook nog ergens wat neopreen in ofzo. Zadels houden zich goed.

De versie voor de hart of de hart versie

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:32

Ik heb gewoon de versie met gaatjes in de kussens, maar geen hart gekozen. Tweedehands houden ze redelijk hun waarde, alles wordt hoe ouder hoe goedkoper. Ook de hart.
Ik zou zelf gaan voor goedkoper en dichterbij, maargoed, dat wil niet zeggen dat dat beter is natuurlijk ook.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:24

@Germie, klopt, zoals ik er ook bij gezet heb zijn dit beide Cair modellen, om het verschil tussen de beide uitvoeringen duidelijk te maken. Verschil tussen Cair en Hart is zeer duidelijk te zien maar verschil tussen 2 versies vann Cair wat minder.

@Hieperdi, Hart is vooral zachter dan Cair.
Zit er verschil in de modellen die je overweegt? Als je een 'nieuwe' Cair overweegt en het enige verschil is de keuze tussen Cair en Hart dan weet ik niet of ik die €150 plus 2x 2,5 uur het waard zou vinden...

Bruno15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:22

LaDonna75 schreef:
Wintec en Bates met Cair/hart zijn met lucht gevuld :j Arena weet ik niet maar daar weet Google vast het antwoord op.

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn NF, en vind vulling gebaseerd op lucht heel interessant.
Moet je bij dit merk zadel ook iemand hebben die weet hoe zij/hij het af weet te passen?
Dus net zoals een pompje bij de wow-zadels?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 20:51

Nee zonder pompje
Wel verwisselbaar kopijzer , en evt risers om wat op te vullen maar de luchtzakken ( Cair) kun je niet bij pompen .
Bij wow heet het ook geen Cair maar Flair

Bruno15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:00

Zinzi_jewel schreef:
Nee zonder pompje
Wel verwisselbaar kopijzer , en evt risers om wat op te vullen maar de luchtzakken ( Cair) kun je niet bij pompen .
Bij wow heet het ook geen Cair maar Flair

Wat is het verschil tussen Cair en Flair dan?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:04

Cair kun je niet oppompen/bijvullen , flair wel geloof ik.en het is van verschillende merken.