Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SandraWierda schreef:Even een vraag van ene volkomen leek, die probeert zich in te lezen in de wintec modellen.
Cair heeft lucht gevulde kussens en is Hart nu wol of lucht gevuld? Ik lees verschillende berichten hierover. En geldt dit dan voor Wintec, Bates en Arena?
nessinator schreef:De oude modellen Cair kunnen dat nog niet.
Heeft het zadel een gladde onderkant, dan kunnen er geen risers in, maar met 'spikkeltjes' kan dat wel
[ Afbeelding ]
Deze eerste generatie Cair heeft een gladde onderkant waar je geen risers in kan steken
[ Afbeelding ]
Deze nieuwere generatie Cair heeft een gespikkelde onderkant, hier kunnen wel risers in
germie schreef:Welke koop je? De oude cair, de cair versie voor de hart of de hart cair versie? De hart is gewoon nieuwer, want tegenwoordig is alles hart. Dus je koopt zonder hart gewoon een ouder zadel. Betekent ook minder waard bij verkoop later. Maar goed, Wintec verandert toch elke zoveel jaar het model om zo meer omloop te behouden.
Volgens mij staat er nu hart op, dan heb je de nieuwste versie. De versie zonder cair logo tussen de kussens kan geen risers hebben, de versies daarna wel. Hierboven staan 2 versies, maar volgens mij is geen daarvan de nieuwste hart versie.
Het enige model wat tussen de huidige Hart en de vorige niet verandert is, is de Winteclite D'luxe. Die zie je overigens heel erg weinig. Ik heb nog steeds de dressuurversie hier van en die zie je echt nergens. Ook heb ik de springversie er van. Zulke fijne lichtgewicht zadels, met cair, maar een andere onderkant dan die met die 'gaatjes', zit ook nog ergens wat neopreen in ofzo. Zadels houden zich goed.
LaDonna75 schreef:Wintec en Bates met Cair/hart zijn met lucht gevuldArena weet ik niet maar daar weet Google vast het antwoord op.