[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:24

Grappig dat verschil qua voorkeur :j Flynn hupt alleen maar, hij is nog nooit ineens tot stilstand gekomen. Gelukkig :))

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:33

Kwetal schreef:
mindful schreef:
Kan ik aan mijn Ghost roma fenders hangen, heeft iemand hier voorbeelden van? Ik heb nu van die smalle riemen en mis mijn fenders van vroeger toch wel ;(

Andere optie is het westernmodel, ben ik echt verliefd op. Mocht iemand interesse hebben in mijn zadel, heb er maar 1 enkele wandeling mee gedaan. Er is wel een westernsysteem aan voor de singel maar dit kan mss aangepast worden?

Waarom niet een nieuwe zitting kopen en fenders er bij bestellen? De Quilty heeft de zelfde wrongen als de Roma.

Aan de Ghost USA kunnen ook gewone Engelse singelstoten :)

:j goed idee kwetal, hoeveel kost dat dan? Mag ook via pb ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:30

Maartje1990 schreef:
Duhelo, paar pagina's terug heeft bz dat nog in een post geplaatst :+ niet meegekregen neem ik aan?

Bij mijn net gekochte singek ontbreken ze helaas. Dus weet niet zeker of ik 'm dan wel wil houden omdat ik m tzt onder de roma of firenze wil gebruiken maar lees hier ook dat de singelstoten wat extra slijtage aan zweetblad en beugelriemen kunnen geven.

jawel, want ik had zelfs gevraagd om zon setje losse hoesjes, omdat ik ervan overtuigd was dat het andere hoesjes (nieuwer model singel oid, de mijne is nu toch al een jaartje of 4-5 oud denk ik) waren en de mijne vastgestikt zaten :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:47

Duhelo schreef:
het positioneren vind ik ook fijn aan mijn beugelriemsysteempje. Had al zitten twijfelen om die converters te bestellen, maar heb vooral schrik dat het te dik wordt onder mijn been en het in de weg zit...

wat denken jullie dat er interessanter is
deze:
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... dry-f.html

of deze
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... engel.html
het is niet specifiek bedoeld voor onder boomloos, wel voor onder mijn SS

Kan allebei. De eerste is synthetisch, de onderste heeft lamswol. Als hij niet speciaal voor een boomloos zadel hoeft te zijn kun je ook nog voor deze gaan: http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... ies-1.html Dan heb je keuze uit 96 kleuren combinatie's ;)

Berdien schreef:
Ja best bijzonder. Toont wel het enorme belang van testzadels aan, echt een geweldige service +:)+

Ik heb net wat zitten neuzen tussen die Kifra pads, en mijn oog is gevallen op een gewéldige roze :wow: <3
Deze:
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... edrev1.png

Wáánzinnig :D Maar past deze enigszins een beetje onder een Barrydale? Hij staat namelijk niet in het lijstje van 'passende' zadels. Weet iemand dit?

Wel onder een Barrydale maat 1, ook toevallig een roze
Afbeelding

De Kifra-pad Square komt net 2 cm te kort voor de Barrydale maat 2, maar passen mag altijd ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:07

Hmmm. Nou ja, als het nét past en je ziet een beetje roze.. Als een keer passen geen punt is bestel ik hem vanavond nog :D

Arme -mannelijke- Flynn :')

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:16

Berdien schreef:
Hmmm. Nou ja, als het nét past en je ziet een beetje roze.. Als een keer passen geen punt is bestel ik hem vanavond nog :D

Arme -mannelijke- Flynn :')

Ik PB je wel even ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:26

Zo even gezocht....hier foto van zadelvormige Kifra pad onder Barrydale maat 1:

Afbeelding

En hier onder een maat 2 Barrydale:
Afbeelding

Nu weet ik natuurlijk niet of de pads sinds deze foto van vorm / formaat zijn veranderd, maar dat zal Kitty wel weten :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:33

Thanks! Een al ingereden BD ligt op een paard natuurlijk ook nog weer anders. Ik ga hem gewoon passen :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:36

pmarena schreef:
Ik denk dat Kitty nog wel iets van de foto's heeft die ik gemaakt heb met alle Barefoots met een Kifra-pad?

Maat 2 BD was wel heel erg groot er op volgens mij, die bulkte wel over de randjes meen ik :o

Ja en als mensen dan alleen een Lex testen en verder niet bekend zijn met Barefoot, dan zeggen ze na het testen vaak en veel dat BF niks is en raden het anderen ook af... zonde is dat altijd dat veel mensen het dan niet op het type zadel i.c.m. hun paard en zichzelf houden, maar dat een heel merk dan meteen maar afgefikt wordt.... -O-

Of ze testen 1 merk en dumpen dan alle boomloze zadels...:n

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:37

pmarena schreef:
Zo even gezocht....hier foto van zadelvormige Kifra pad onder Barrydale maat 1:

[ Afbeelding ]

En hier onder een maat 2 Barrydale:
[ Afbeelding ]

Nu weet ik natuurlijk niet of de pads sinds deze foto van vorm / formaat zijn veranderd, maar dat zal Kitty wel weten :j

Thanx! _/-\o_

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:46

mindful schreef:
:j goed idee kwetal, hoeveel kost dat dan? Mag ook via pb ;)

Je hebt PB

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:55

Ja dat is helemaal mooi, die "boomloos sucks" reacties van mensen die een willekeurig zadeltje op hun paard geslingerd hebben en dat niet lekker zat, weer aan de kant gegooid en iedereen die het maar horen wil vertellen dat "boomloos" niet werkt....en wel weer het zoveelste boomzadel proberen :P

Maargoed dat heb je natuurlijk ook met mensen die bvb. zeggen "Kieffer vind ik maar niks" als ze 1 zadeltje geprobeerd hebben :P

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:08

Dat is dan meestal ook echt goedkope rommel, helaas. En vervolgens zonder meer een onwijs duur boomzadel kopen inderdaad :+ alles mag wat kosten, behalve een boomloos zadeltje.

Op Equiday was er iemand met semi-boomloze zadels, die ons vertelde dat 'barefoots' gewoon heel slecht waren voor de paardenrug. Deze barefoots verdeelden de druk bijvoorbeeld helemaal niet.
Ben vergeten om te vragen of ze nog meer wilden uitleggen, zoals het model, met/zonder VPS, of ze er überhaupt een pad onder hebben gehad en wat de 'test' überhaupt inhield. Ook zo'n soort steekproef, wat dan waar is en wat dan elke keer weer geroepen moet worden :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:27

Daar word je toch niet goed van dat mensen dat zeggen :roll:

Ik zit even te kijken naar de standhouders op EquiDay... en heb meteen een vermoeden wie dat waren -O-

Iedereen mag natuurlijk zijn voorkeuren hebben, maar om nu ronduit leugens te vertellen en je concurrent zo de grond in te trappen, daar maak je geen vrienden mee en dat trekt uiteindelijk ook geen klanten, want veel mensen prikken daar gelukkig wel doorheen :j

Maar dat is toch ontzettend sneu jongens -O-

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:29

Naast dat die hkm-pad redelijk groot oogt onder de ghost, schuurden de achterste randjes ook wat over de vacht van pony. Nu zijn haar haren best stug, maar ik denk dat na veel rijden toch een vierkante afdruk zou verschijnen op haar rug van de randjes. Omdat dat er toch niet zo gelikt uitziet, heb ik nu een kifra pad besteld (ondanks dat ie er niet in mijn favoriete kleur is :+ ).

Het is een mooie zadelvormige in blauw geworden, ik ben benieuwd :)

Mariett schreef:
Op Equiday was er iemand met semi-boomloze zadels, die ons vertelde dat 'barefoots' gewoon heel slecht waren voor de paardenrug. Deze barefoots verdeelden de druk bijvoorbeeld helemaal niet.
Ben vergeten om te vragen of ze nog meer wilden uitleggen, zoals het model, met/zonder VPS, of ze er überhaupt een pad onder hebben gehad en wat de 'test' überhaupt inhield. Ook zo'n soort steekproef, wat dan waar is en wat dan elke keer weer geroepen moet worden :P

Dat was heel frappant inderdaad! Ook nog gewoon helemaal ongevraagd...

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:37

Een tijdje geleden heb ik van Kitty de Burioni Endurance pad getest onder mijn Ghost Roma. Viel me oo dat mijn zadel toen een stuk beter lag(viel niet meer naar voren). Sinds die tijd blijft de pad in mn hoofd spoken haha. Zijn er mensen die al langere tijd met deze combinatie rijden? En hoe bevalt dat? Aangezien de pad geloof ik niet echt inlagen heeft heb ik twijfels of dit op langere termijn ook goed gaat. :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rachel_x op 28-05-16 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:45

Wauw, dat ziet er goed uit! +:)+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:49

Mooi dat blauw onder je zadel... :j
Deze combi kan goed hoor - er zitten wel degelijk inlagen in de Burioni
Bij twijfel kan je altijd je kussens wat dikker maken...

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:55

Dankjullie! Slim idd van de kussens :) Ik vond het ook een mooie cominatie met het zadel idd :) blauw is me wel wat te heftig hoor, hihi

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:58

Runa schreef:
Naast dat die hkm-pad redelijk groot oogt onder de ghost, schuurden de achterste randjes ook wat over de vacht van pony. Nu zijn haar haren best stug, maar ik denk dat na veel rijden toch een vierkante afdruk zou verschijnen op haar rug van de randjes. Omdat dat er toch niet zo gelikt uitziet, heb ik nu een kifra pad besteld (ondanks dat ie er niet in mijn favoriete kleur is :+ ).

Het is een mooie zadelvormige in blauw geworden, ik ben benieuwd :)

Mariett schreef:

Dat was heel frappant inderdaad! Ook nog gewoon helemaal ongevraagd...

Hij komt jou kant op *\o/*

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:59

Rachel_x schreef:
Dankjullie! Slim idd van de kussens :) Ik vond het ook een mooie cominatie met het zadel idd :) blauw is me wel wat te heftig hoor, hihi

Ik heb ook nog een roze liggen hoor :-P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:02

Roze is awesome! *\o/*

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:02

Neeee geen roze! :o ik dacht meer aan donkerblauw of zwart :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:16

Die burioni pad wil ik ook nog!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:17

We zijn druk bezig met burioni pads te laten maken passend onder de Ghost zadels!
De kosten weten we nog niet, maar zal niet veel afwijken van de burioni pads!

Voor zowel de lange zweetbladen als de korte zweetbladen modellen!