Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:mindful schreef:Kan ik aan mijn Ghost roma fenders hangen, heeft iemand hier voorbeelden van? Ik heb nu van die smalle riemen en mis mijn fenders van vroeger toch wel
Andere optie is het westernmodel, ben ik echt verliefd op. Mocht iemand interesse hebben in mijn zadel, heb er maar 1 enkele wandeling mee gedaan. Er is wel een westernsysteem aan voor de singel maar dit kan mss aangepast worden?
Waarom niet een nieuwe zitting kopen en fenders er bij bestellen? De Quilty heeft de zelfde wrongen als de Roma.
Aan de Ghost USA kunnen ook gewone Engelse singelstoten
Maartje1990 schreef:Duhelo, paar pagina's terug heeft bz dat nog in een post geplaatstniet meegekregen neem ik aan?
Bij mijn net gekochte singek ontbreken ze helaas. Dus weet niet zeker of ik 'm dan wel wil houden omdat ik m tzt onder de roma of firenze wil gebruiken maar lees hier ook dat de singelstoten wat extra slijtage aan zweetblad en beugelriemen kunnen geven.
Duhelo schreef:het positioneren vind ik ook fijn aan mijn beugelriemsysteempje. Had al zitten twijfelen om die converters te bestellen, maar heb vooral schrik dat het te dik wordt onder mijn been en het in de weg zit...
wat denken jullie dat er interessanter is
deze:
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... dry-f.html
of deze
http://www.kifrahorse.nl/webshop/-alles ... engel.html
het is niet specifiek bedoeld voor onder boomloos, wel voor onder mijn SS
Berdien schreef:Ja best bijzonder. Toont wel het enorme belang van testzadels aan, echt een geweldige service
Ik heb net wat zitten neuzen tussen die Kifra pads, en mijn oog is gevallen op een gewéldige roze![]()
![]()
Deze:
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... edrev1.png
WáánzinnigMaar past deze enigszins een beetje onder een Barrydale? Hij staat namelijk niet in het lijstje van 'passende' zadels. Weet iemand dit?
pmarena schreef:Ik denk dat Kitty nog wel iets van de foto's heeft die ik gemaakt heb met alle Barefoots met een Kifra-pad?
Maat 2 BD was wel heel erg groot er op volgens mij, die bulkte wel over de randjes meen ik
Ja en als mensen dan alleen een Lex testen en verder niet bekend zijn met Barefoot, dan zeggen ze na het testen vaak en veel dat BF niks is en raden het anderen ook af... zonde is dat altijd dat veel mensen het dan niet op het type zadel i.c.m. hun paard en zichzelf houden, maar dat een heel merk dan meteen maar afgefikt wordt....
pmarena schreef:Zo even gezocht....hier foto van zadelvormige Kifra pad onder Barrydale maat 1:
[ Afbeelding ]
En hier onder een maat 2 Barrydale:
[ Afbeelding ]
Nu weet ik natuurlijk niet of de pads sinds deze foto van vorm / formaat zijn veranderd, maar dat zal Kitty wel weten
Mariett schreef:Op Equiday was er iemand met semi-boomloze zadels, die ons vertelde dat 'barefoots' gewoon heel slecht waren voor de paardenrug. Deze barefoots verdeelden de druk bijvoorbeeld helemaal niet.
Ben vergeten om te vragen of ze nog meer wilden uitleggen, zoals het model, met/zonder VPS, of ze er überhaupt een pad onder hebben gehad en wat de 'test' überhaupt inhield. Ook zo'n soort steekproef, wat dan waar is en wat dan elke keer weer geroepen moet worden
Runa schreef:Naast dat die hkm-pad redelijk groot oogt onder de ghost, schuurden de achterste randjes ook wat over de vacht van pony. Nu zijn haar haren best stug, maar ik denk dat na veel rijden toch een vierkante afdruk zou verschijnen op haar rug van de randjes. Omdat dat er toch niet zo gelikt uitziet, heb ik nu een kifra pad besteld (ondanks dat ie er niet in mijn favoriete kleur is).
Het is een mooie zadelvormige in blauw geworden, ik ben benieuwdMariett schreef:Op Equiday was er iemand met semi-boomloze zadels, die ons vertelde dat 'barefoots' gewoon heel slecht waren voor de paardenrug. Deze barefoots verdeelden de druk bijvoorbeeld helemaal niet.
Ben vergeten om te vragen of ze nog meer wilden uitleggen, zoals het model, met/zonder VPS, of ze er überhaupt een pad onder hebben gehad en wat de 'test' überhaupt inhield. Ook zo'n soort steekproef, wat dan waar is en wat dan elke keer weer geroepen moet worden
Dat was heel frappant inderdaad! Ook nog gewoon helemaal ongevraagd...