De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:22

Jotoma schreef:
Pre alerted? Ik kreeg gister een mailtje van divoza met track en trace link. Vandaag een mailtje met postnl dat ze langskomen. En in de postnl app staat dat ze er tussen 12.30-15.30 uur zijn *\o/*

Heb jij dat niet gekregen Cat?

ja, op mijn verzendingstatus stond dat de zending enkel pre alerted was, dus zogezegd dat het nog niet bij de koerierdienst is. Maar nu stuurt men ma dus dat ze aangekomen zijn *\o/* na het werk straks eens kijken ^^!

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:29

Super!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:53

Ik ben om!
Waar ik normaliter gelijk in de baalstand kruip omdat de benen er warm of nat onder weg komen, vergat ik nu bijna om te voelen. En ze zijn helemaal koel! Ik was echt verbaasd.
45 min trainen met cavaletti's in de buitenbak. Niet gedraaid en geen zand eronder. Súper!

Wel verschrikkelijk om die dingen los te krijgen. Is daar nog een handigheidje voor?
Ik doe ze in elk geval vanavond nog wel even om wat flessen. Ze passen prima, overal een vinger er tussen. Maar iets meer speling om los te maken is wel wenselijk.

Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:07

Jotoma schreef:
Ik ben om!
Waar ik normaliter gelijk in de baalstand kruip omdat de benen er warm of nat onder weg komen, vergat ik nu bijna om te voelen. En ze zijn helemaal koel! Ik was echt verbaasd.
45 min trainen met cavaletti's in de buitenbak. Niet gedraaid en geen zand eronder. Súper!

Wel verschrikkelijk om die dingen los te krijgen. Is daar nog een handigheidje voor?
Ik doe ze in elk geval vanavond nog wel even om wat flessen. Ze passen prima, overal een vinger er tussen. Maar iets meer speling om los te maken is wel wenselijk.

[ [url=m/s6qzUs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn zijn ze he!
Tip voor het losmaken; ipv aan het uiteinde te trekken duw ik vanaf de andere kant het clipje zodat het pinnetje weer in het grote gaatje komt. Dan kan je het clipje zonder moeite los halen..

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:10

Kwestie van rekken Jotoma.
Mijn Hexa beschermers waren in het begin ook erg strak. Door gebruik is de elastiek al iets losser geworden.

Ben hier nog steeds super happy met mijn Hexa beschermers. Zelfs met een volledig nat paard over het lichaam na een flinke training nog geen druppeltje zweet gevonden onder de beschermer. Momenteel gebruik ik de beschermers met leren voering aan de binnenkant en neopreen aan de buitenkant en dat vindt ik ook best prettig. Aan het uitstekende deel van de voorbeschermers vindt ik wat zand, maar daar houdt het dan ook op. Achter tussen de strijklappen komt wel wat meer zand, maar die zijn ook veel meer open dan de voorbeschermers.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:15

Heey! Ik ben beginnen met m'n Fries beleren, wat zijn fijne peesbeschermers voor een Fries? Ik ben namelijk nogal bang voor witte plekken

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:40

Dank voor je tip TS. Dat trekken aan t lipje werkte idd voor geen meter. Ga ik het eens met duwen proberen + oprekken

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:56

Jotoma schreef:
Dank voor je tip TS. Dat trekken aan t lipje werkte idd voor geen meter. Ga ik het eens met duwen proberen + oprekken

Ja die pinsluiting hebben ze zo gemaakt dat hij iig niet per ongeluk los kan schieten, maar je hebt wel wat handigheid nodig om het los te krijgen haha. Grote kans trouwens dat het oprekken helemaal niet nodig is dan

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:57

Jotoma schreef:

TS was me voor. Zo maak ze ik ze ook los en werkt goed. Staat trouwens erg mooi 4 beschermers van Le Mieux. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:33

Ok. Thanks!
Jaaa ze staan poepie chique! Fijn hoor, functioneel én mooi :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:47

Ik wil ze oookkkkk :o
Ik zal morgen eens bellen naar divoza, waar mijn beschermers blijven..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:02

Ja ik haak altijd een vinger bij t elastische uiteinde en duw dat kunstof richting grote gaatje en je maakt ze zo los ...
Een handigheid en je kunt t zelfs met 1 hand

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:04

Hoe vinden jullie deze zitten? Ik twijfel dus hoor graag jullie mening!
Afbeelding

Edit: foto is wel erg groot.. Hoe kan ik deze kleiner krijgen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:05

Lijkt wat te lang naar mijn idee. Maar misschien vertekent het??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:07

Zijn een stuk te lang, deze kun je niet gebruiken...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:25

Die beschermers zijn idd te lang!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:40

Bedankt! Ik dacht inderdaad ook al dat ze te lang waren maar wou graag nog van andere hun mening horen!

Dus ga weer verder opzoek.. Dit is een maat M, is dus te lang maar heeft de lengte van het klitteband zeker nodig (mag zelfs nog wel wat langer).
Iemand nog een idee? Heb vandaag ook nog met een paar ban le mieux in mijn handen gestaan maar twijfelde over de lengte van de sluiting.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:07

Ik vind ze ook te lang. Ik heb voor mijn haflingermet korte maar brede benen de Trizone open fronted boots gekocht. De Trizone all sport boots zijn 2 cm langer en waren te groot bij mijn haflinger.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:22

Wesco schreef:
Ik vind ze ook te lang. Ik heb voor mijn haflingermet korte maar brede benen de Trizone open fronted boots gekocht. De Trizone all sport boots zijn 2 cm langer en waren te groot bij mijn haflinger.

Waar heb je ze besteld, beschermers zien er interessant uit! Klopt het dat de open fronted boogs one-size zijn?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:49

Ja zijn one size. Ik heb ze besteld bij de paardendrogist.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:21

Hoi allemaal! Sorry maar ik heb niet de moeite genomen om alles door te lezen. Maar misschien kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar ultieme peesbeschermers voor mij en mijn nieuwe topper. Paard is rond 1,62, en heeft dus hele smalle en korte pijpbenen (zo heet dat toch haha). Dit betekend dat veel simpele peesjes eigenlijk niet passen.. Ik heb zoveel geprobeerd.. Eskadron,Br,scapa,Harry's horse etc in full en cob.. Full is te breed of te lang of allebei... En cob valt vaak niet mooi om de kogel.. ook veredus maat M past ook echt niet, en ik heb peesbeschermers dus niet de cross beschermers van première equine maat M ook geprobeerd. Helaas te lang.. Ik heb kogel beschermers geprobeerd van zandona maat M van een stalgenootje, en die zaten wel goed.. Iemand enig idee of ik die kan proberen? En waar kan ik die bestellen?? Of als iemand anders nog tips heeft voor een bepaald merk of model? Ik wil best wel wat geld insteken maar dan wil ik wel dat ze echt goed zitten..

Voor nu met dressuren heb ik de nieuwe climatrol beschermers maat S, die zitten perfect. Maar wil met springen en van t voorjaar cross training we echt peesjes :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:36

Je kan die zadona bij diverse webshops bestellen . Als benen goed schoon zijn passen , niet goed stuur je ze terug

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:35

Zandona kan je proberen ja, zo bij divoza te bestellen en inderdaad retour als ze niet goed zitten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:43

De trizone all sports heb ik te koop op marktplaats staan, voor het geval iemand daarnaar op zoek was :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:23

Morgen kan ik mijn Snugboots eindelijk halen, ze zijn binnen *\o/*
Hen alleen morgen geen tijd om te passen -O-

Wordt vervolgd!