[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniweerd

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:30

-O- Zadels zijn veels te groot, of mijn pony te klein :P maar de Barefoot gaat hem jammer genoeg niet worden...dan maar weer verder zoeken!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:04

Oh ?
Is dat maar zo'n uk dan ?
Zie toch wel meer kleine pony's met Barefoot ( waaronder hier thuis ;) )

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:09

Hij is een tinkerruin van 1.36 met korte rug :o en ik heb maat 2 nodig voor mijn slanke achterwerk ;)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:29

hengstveulen schreef:
Hij is een tinkerruin van 1.36 met korte rug :o en ik heb maat 2 nodig voor mijn slanke achterwerk ;)

Zal dan ook latig zijn om een boomzadel te vinden.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:35

Ik heb een ijslander van 136 met ook een extreem korte rug, hengstveulen. Ik ben juist bij een boomloos zadel terecht gekomen omdat het nog een jonkie is en ik in laag budget geen zadel kon vinden dat kort genoeg was voor hem en ofwel erg goedkoop ofwel aanpasbaar was... En waar mijn kont ook nog inpaste. := Ik ben bij de heather moffett terecht gekomen en die past fijn voor ons beiden, maar er zijn ook nog wel andere kortere zadels die je zou kunnen proberen. O.a. ghost, startrekk en trekker zijn er ook in wat kortere variant, maar heb ik zelf niet op mijne geprobeerd omdat ik de HM kon uitproberen (die stond toevallig in de buurt te koop) en de rest niet, de andere zadels had ik dan op de gok moeten kopen en vond ik te riskant dus die heb ik ook nooit gepast. Succes met de zoektocht, hopelijk vind je wat voor je korte paardje. :) Ik ben iig heel blij met mijn HM en herken de frustratie van het zoeken van een kort genoeg zadel voor zo'n kort dier. :=

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:36

Of je moet heel goed kunnen rijden anders zou ik ook niet beginnen aan grotere inchmaat als kussens.

ik krijg hier ook het probleem zadelleed, zonder zadel pas ik net op het stukje rug dat geschikt is en heb ik nog iets ruimte over. Maar een zadel waar ik mij, lange benen in kwijt kan en wat op zijn rug past. De een zegt 16 inch, de ander 17,5 inch. Maar denk dat groter als 16,5 niet op hem past. Gelukkig heb ik geen kont.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:45

Hengstveulen, ik ga je zoektocht effe volgen...
heb zelf de cherokee en de londen die zijn errug fijn maar Jay is dan ook groot.
Voor Vince nu 1.41 ( 2 jaar) heb ik in de toekomst ook een zadel nodig dus ben erg benieuwd waar je mee aan komt.. is t voor Fjury?

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:26

Ik heb vanavond een Trekker gepast op mijn korte tinker. Ik twijfel of ik de korte kussens moet aanschaffen. Ik zal proberen zo een foto te plaatsen, maar hij lijkt net goed of net iets te lang aan de achterkant. Hoe erg zou het zijn, als een Trekker laat zeggen 2-3 cm te lang is? De zitting heb ik verkleind omdat ik niet zo groot/breed ben. In die zin zouden korte kussens ook geen problemen moeten geven, maar wel weer 150 :$

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:04

Bontekontje, het is idd voor Fjury :j Ik rij hem nu met een Massimo met franse kussens, die past hem net qua lengte en ik zit er heerlijk in, maar ben zelf een voorstander van boomloos :o Mijn Massimo is trouwens 50 cm lang, hoe lang zijn dan de Trekkerzadels?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:07

Ik ga eens even googlen op de HM :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:13

Onder trekker zadels kunnen kussens van verschillende lengtes van 42,5 tot 45,5 cm volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Swift op 01-10-13 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:23

Volgens mij zij de langste kussens voor de trekker 45.5

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:25

Je hebt gelijk, heb m´n post meteen even veranderd ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:49

Mocht iemand de gouden tip hebben:
Afbeelding
met de christ in ponymaat
Afbeelding
op de keuring, een betere foto kan ik maken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:52

Die Christ ligt er prachtig op zo te zien :D

Wat voor tip zoek je ?
(De enige tip die ik kan geven is: trek het meisje een paar behoorlijke schoenen of laarsjes aan ;) )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:59

Wat maakt dat nu uit en wat heeft dat te maken met een passend zadel op korte rug?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:10

lailapri schreef:
Wat maakt dat nu uit en wat heeft dat te maken met een passend zadel op korte rug?

Ik vind je toon vaak erg storend.
Geef dan gewoon duidelijk aan bij de foto wat voor een tip je zoekt.
ER zijn voor jou al veel tips gegeven in dit topic hoor, daar reageer je ook al niet super op. Het blijft geen feest.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:11

daarnaast hoeveel CM ruimte heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:19

Je post is nogal onduidelijk Lailapri. Iedereen hier probeert met je mee te denken maar alleen een paar foto's en 'Wie heeft de gouden tip', daar is slecht hulp bij te geven. Enige wat me opvalt is hetzelfde als wat Shirley zegt, de BBP past mooi en veilige schoenen bij een paard in de buurt zijn altijd verstandig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:20

gouden tip qua veiligheid.

leuk paardje, christ ligt mooi.
je mag de christ wel ruilen tegen mijn libra 15 inch :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:55

Dit ziet er toch top uit, Lailapri? Dat kind rijdt de pony heel relaxt, ze zit recht, stoort de pony niet, de pony let op (oren!) en het velzadel ziet er passend en zachtaardig uit. OK, laarsjes voor het kind, hoewel mijn dochter ook wel eens op haar sokken reed in de Pipi Langkousjaren. Wat wil je weten?

Flippeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:10

Voordat ik een barrydale kocht heb ik hier op bokt de meningen erover gelezen. Het leek mij wel wat en op goed geluk heb ik een tweedehandse gekocht zonder te testen met het idee : als hij niet past of niet lekker zit verkoop ik hem gewoon weer. Dat leek mij minder gedoe dan een testzadel aanvragen waar je vaak nog enige tijd op moet wachten en waar ook kosten aan vast hangen (beetje ongeduldig misschien?). Maar goed, voorheen was ik enkel een lezer op bokt, maar nu heb ik speciaal een account aan gemaakt om iedereen te laten weten hoe fantastisch ik de barrydale vind. En vooral mijn paard gaat er veel beter van ontspannen en ruimer lopen dan met mijn boomzadel. Ik ben dus super blij met mijn barrydale! Ik had nog nooit op een barefoot gezeten en had ook wat schrik van het brede zitten wat je wel eens hoort vertellen, maar dat vind ik gelukkig reuze meevallen. Wel even wennen, maar het is best OK vind ik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:14

Flippeke schreef:
Voordat ik een barrydale kocht heb ik hier op bokt de meningen erover gelezen. Het leek mij wel wat en op goed geluk heb ik een tweedehandse gekocht zonder te testen met het idee : als hij niet past of niet lekker zit verkoop ik hem gewoon weer. Dat leek mij minder gedoe dan een testzadel aanvragen waar je vaak nog enige tijd op moet wachten en waar ook kosten aan vast hangen (beetje ongeduldig misschien?). Maar goed, voorheen was ik enkel een lezer op bokt, maar nu heb ik speciaal een account aan gemaakt om iedereen te laten weten hoe fantastisch ik de barrydale vind. En vooral mijn paard gaat er veel beter van ontspannen en ruimer lopen dan met mijn boomzadel. Ik ben dus super blij met mijn barrydale! Ik had nog nooit op een barefoot gezeten en had ook wat schrik van het brede zitten wat je wel eens hoort vertellen, maar dat vind ik gelukkig reuze meevallen. Wel even wennen, maar het is best OK vind ik.

_O_

Fijn dat het zo goed bevalt :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:15

En welkom op Bokt :D

Wat voor paard heb je onder je Barrydale ?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:18

welkom op bokt en leuk dat de barrydale je zo bevalt :D