Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:43

bij mijn h singel schuiven de singels niet naar elkaar gelukkig, blijft mooi op zijn plek zitten.

hier geen kreukels, alleen een enkele vouw waar de headplate overgaat in het zadel zeg maar.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:44

De zitting van mijn Wow heeft al heel lang een kreuk, al toen ik hem 2e hands kocht, ik heb er verder geen last van en de fitter kon er ook geen nadelen aan ontdekken. Heeft waarschijnlijk te maken met het rekken van het leer.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:22

Na veel zadel gedoe ga ik ook over op de Wow, 6 september komt M.argreet R.oelofs :). Iemand ervaring met haar? Kan niet zoveel ervaringen vinden op internet.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:45

Oeps ik bedoel M.arion R.oelofs :o

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:22

Ken ik niet. Ik vroeg mij af of iemand saddle solutions kent. Ervaringen mogen per pb. Volgens mij bestaan ze niet meer?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:08

Voor iedereen die nog een tweedehands zadel zoekt, de wow beurs op facebook is een aanrader!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:27

Kan iemand mij vertellen waarmee een wow zadel uit elkaar gehaald wordt? Een inbussleutel of iets? En welke maat?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:17

Inbussleutel inderdaad, maar ik weet zo uit 'm hoofd de maat niet...

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:52

Volgens mij een vrij standaard maat, 5?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:35

ik heb hem binnen ben er helemaal blij mee. alleen heeft iemand waarschijnlijk de inbussleutel er niet goed in gehad en zijn de schroeven beginnend lam, dus wil er graag nieuwe in doen voordat ik ze er nooit mee uit krijg. weet iemand of je deze kan bestellen of iets?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:12

Wow fitter kan ze je leveren

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:27

Dat was bij mij inderdaad ook nadat ik mijn zadel te koop had gehad en er veel aan 'gerommeld' was.
Wow fitter heeft er toen keuring nieuwe in gedaan.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:15

Daar kan ik idd ook dr contact mee opnemen wellicht kan ze ze toesturen. Zag dat ze via wow zelf ook te bestellen zijn

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:59

Kan iemand mij vertellen of een 18 inch zitting op elke 17 inch kussens past of heb je daar speciale kussens voor nodig?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:11

In principe past dat een 18 seat op 17 kussens, er moet alleen een extra gaatje voor kruiskopje achteraan om kussen te fixeren. De inbusboutjes passen in bestaande gaten

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:01

Oke dankjewel voor je antwoord.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:54

Heeft iedereen hier bij de H singel de point strap option of een fore girth? Ik heb vroeger een point strap option in combinatie met de H singel gehad. Voor die optie wil ik nu weer gaan.

Maar ik vraag mij af of een H singel ook zal werken bij de 'gewone' singelophanging? Dus zonder point strap of fore girth? Het lijkt mij dat de afstand tussen de singelstoten dan te klein is.

http://wowsaddles.com/girthing.html

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:55

Ik had eerst de point strap en nu de normale. Afhankelijk van de lengt van je tussen stuk is dit wel of niet mogelijk.
Bij mij gaat het net.
Dus het kan wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:48

Vraagje, ik wil graag een Wow zadel aanschaffen voor mijn paard en heb nu een 2e handse gevonden. Scheelt enorm in vergelijking met de nieuwprijs maar gezien de termen anders zijn dan ik gewend ben kom ik er niet helemaal uit.

''wow zadel maat 1
Dwg kussen no tab met stitchline.
Dressuur curved diepe zit
headplate maat 3 en 4
zwart boogje op achterkant.''

Ik had al informatie gezocht op google en begrijp dat ''no tab'' smaller is dan een ''tab''?
Waar staat headplate maat 3 en 4 voor? En welke inch is maat 1? Ik las dat ze alleen met 16'', 17'' en 18'' inch werken?

En in hoeverre is zo'n zadel nog aanpasbaar qua boom en dat ''no-tab'' mocht het op mijn paard niet passen?
Ik heb ook een zadelmaker gemaild die werkt met Wow zadels en laat uiteraard een fitter langskomen, maar het scheelt heel erg in prijs als ik alvast een Wow zadel koop en daarna door haar laat aanpassen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:59

contacteer een fitter. mss heeft hij/zij tweedehands materiaal of anders kan je met een fitkost de juiste specificaties te weten komen, waardoor je doelgerichter kan zoeken.

Zowieso (als het je spanjaard betreft in je profiel) zal je wel tab moeten hebben (want je paard heeft weinig schoft) met stitchline (redelijk rondgeribt). Boommaten (headplates zijn er in verschillende soorten en maten), allicht zal je wel een 3 of 4 kunnen gebruiken. size 1= 17 inch.
Zwart boogje op de achterkant is gewoon de typerende ijzerenboog die ze hebben laten overtrekken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:00

Maat 1 is 17inch
DWG kussen is met een wijd kussenkanaal (ik vind het overigens niet heel breed, die heb je al gauw nodig om de wervels genoeg ruimte te geven), een tab geeft net wat meer ruimte aan de basis van de schoft en de meeste kussens hebben een stitchline. Zonder stitchline geeft wat meer lift aan de voorkant. De kussens moeten passen maar met lucht is wel iets te corrigeren, anders kost het je 600-800 (?) voor een nieuwe set kussens.

De boom is curved en die moet in de basis dus passen, anders moet je al een nieuwe zitting kopen (een 'flat') en dan ben je alweer >1000,- kwijt. HP 3 en 4 zijn redelijk breed, maar dat zijn de kosten niet als je daar bijv. een 1 voor moet hebben.

Als ik jou was zou ik éérst een fitter laten komen en dan wat dingen passen, zodat je beter weet waar je naar op zoek kan. En bijv. wat voor zweetbladen zal voor je paard niet zo veel uitmaken, maar kan voor jou als ruiter echt heel veel verschil maken (en uiteindelijk dus invloed hebben op hoe je er mee weg kunt rijden).

Op de website van Wow kun je ook wel meer informatie over de verschillende opties vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:09

Bedankt! Gaat inderdaad om de PRE in mijn profiel.
Ik heb nu een Hulsebos 17,5''. Weet niet wat ik dan bij een Wow moet, 17'' of 18''.

Ik wacht dan inderdaad even op een reactie terug van de fitter. Heb Zadelhulp gecontacteerd.
Er zijn zoveel verschillende types, durf het niet aan zomaar eentje te kopen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:20

Vind zelf de maten wel groot vallen hoor Sandra! Mijn zadel heeft maat "0" dus 16 inch, maar valt wel een half inch maatje groter.

Denk dat voor jouw lange benen een verlengd zweetblad wel fijn is, de mijne waren voor jou wat aan de korte kant! Voorderest heb ik er ook niet veel verstand van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:50

essie_blue schreef:
Vind zelf de maten wel groot vallen hoor Sandra! Mijn zadel heeft maat "0" dus 16 inch, maar valt wel een half inch maatje groter.

Denk dat voor jouw lange benen een verlengd zweetblad wel fijn is, de mijne waren voor jou wat aan de korte kant! Voorderest heb ik er ook niet veel verstand van :')

Ja jouw 16'' was wat krapjes :')

http://www.bokt.nl/markt/ad/272443/wow- ... eel-extras

Deze heeft verlengde zweetbladen en de tab kussens, heb direct een berichtje gedaan :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:54

Kan je niet vragen aan degene die het zadel verkoopt(als het in de buurt is) of je met handgeld het zadel mag meenemen en dan voorlegt aan je fitter?
Dat heb iki ook wel gedaan bij niet passen zadel terug en jij geld terug.