@Evony, dat is natuurlijk super dat het nu zo goed gaat! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen.
Aifa schreef:Het was niet slecht voor aanschaf van de singel en mn paard loopt niet ruimer, maar merk wel dat ze losser in dr lijf is en gemakkelijker beweegt. Ik kan dr ook zeker fijn rijden met een neopreen singeltje, maar met de Fairfax is het rijden/bewegen net iets meer 'luxe'.
Ik verwacht zeker niet dat paarden die een middendraf voor een 5 lopen, met de Fairfax singel de middendraf voor een 8 draven
Dat ben ik met je eens. Maar ik lees ervaringen alsof het wel zo is dat paarden die eerst een middendraf voor een 5 liepen er met de Fairfax inderdaad een middendraf voor een 8 liepen. Misschien een beetje "wishfull thinking" van mij, dat mijn paard dat met regelmaat (niet altijd) een middendraf voor een 8 loopt, met de Fairfax altijd een 8 of misschien wel een 9 voor de middendraf zou krijgen
Priscilla_90 schreef:misschien komt het verschil nog wel
zodra je meer gaat verzamelen en het paard echt vanuit ze achterbeen moet gaan lopen (ik weet natuurlijk niet hoe je paard nu loopt )
Ik vind het verder echt een superfijne singel en ik blijf hem ook zeker gebruiken. En misschien is het idd zoals jij zegt dat als we verder zijn in de dressuur ik wel meer verschil ga merken. En dat de verzameling haar met de Fairfax makkelijker afgaat. Rijd nu M2 met haar, paard heeft van zichzelf een fijn achterbeen (iets te gehoekt) dat ze functioneel gebruikt.
Bij mij in de omgeving hebben al meerdere mensen gevraagd of de singel echt zo'n verschil maakt (zadelmakers, fysiotherapeut die bij ons op stal komen) en dan moet ik zeggen dat het voor mijn paard niet veel verschil maakt, maar dat ik bijzonder goede ervaringen hoor en lees.