Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:45

texelse schreef:
hahahaha Evony hier net zo..... en een vorig jaar gekochte deken van dik 300 euro die nu eigenlijk niet meer echt past.... Maar lopen als een tierelier met de fairfax

Haha zelfde verhaal hier. Ze loopt echt ge-wel-dig sinds ik hem heb! Zoveel meer rug gebruik *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:58

Evony schreef:
texelse schreef:
hahahaha Evony hier net zo..... en een vorig jaar gekochte deken van dik 300 euro die nu eigenlijk niet meer echt past.... Maar lopen als een tierelier met de fairfax

Haha zelfde verhaal hier. Ze loopt echt ge-wel-dig sinds ik hem heb! Zoveel meer rug gebruik *\o/*

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen echt een super goede ervaring hebben met de Fairfax. Wat ik mij bij dergelijke ervaringen afvraag is het volgende (zonder iemand te willen beledigen, dus ik hoop niet dat jullie mij verkeerd begrijpen): als het nu zo geweldig is met enkel een andere singel, hoe slecht was het dan voor die tijd? Ik merk nl nauwelijks tot geen verbetering, ik vind het een fijne en mooie singel en gebruik hem ook graag, maar er is in principe bij mijn paard niet veel verandert. Ze loopt lekker ruim, fijn en goed ruggebruik, maar dat was voorheen met mijn neopreen singeltje van 19.95 niet anders.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:01

dan is de aanschaf van die singel zonde van het geld [***].....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:19

texelse schreef:
dan is de aanschaf van die singel zonde van het geld [***].....

Ja, dat ben ik met je eens. Maar goed, ik hou mezelf dan voor de gek, door te denken dat hij wel erg mooi is ;) . En dat geld heb ik nu toch al uitgegeven.

Maar goed, dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag? Was het voorheen bij jouw paard dan zoveel minder, qua ruggebruik, spierontwikkeling, ruimheid in de gangen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:21

dan hou je je niet voor de gek, dat is gewoon zo :D Beestje hier ontwikkelt veel meer spieren en loopt makkelijker door de oefeningen heen.
Als je nooit anders gereden hebt dan in een fiat panda is dat een prima auto, helemaal niets mis mee, maar ga je dan een rondje in een Mercedes......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:26

texelse schreef:
dan hou je je niet voor de gek, dat is gewoon zo :D Beestje hier ontwikkelt veel meer spieren en loopt makkelijker door de oefeningen heen.
Als je nooit anders gereden hebt dan in een fiat panda is dat een prima auto, helemaal niets mis mee, maar ga je dan een rondje in een Mercedes......

Ik hoopte ook op een dergelijke verandering. Ik las hier wel in het topic dat sommige paarden die niet heel veel verschil lieten merken, na geruime tijd toch ook veel meer spierontwikkeling hebben. Mijn paard zit gewoon lekker in haar spieren (wil niet arrogant overkomen) en loopt gelukkig altijd al ruim en lekker door haar lijf. Het enige verschil dat ik merk is dat ze met aansingelen iets minder reageert, maar voorheen was het ook niet heel heftig.

Priscilla_90

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:31

misschien komt het verschil nog wel
zodra je meer gaat verzamelen en het paard echt vanuit ze achterbeen moet gaan lopen (ik weet natuurlijk niet hoe je paard nu loopt )

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:35

[***] schreef:
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen echt een super goede ervaring hebben met de Fairfax. Wat ik mij bij dergelijke ervaringen afvraag is het volgende (zonder iemand te willen beledigen, dus ik hoop niet dat jullie mij verkeerd begrijpen): als het nu zo geweldig is met enkel een andere singel, hoe slecht was het dan voor die tijd? Ik merk nl nauwelijks tot geen verbetering, ik vind het een fijne en mooie singel en gebruik hem ook graag, maar er is in principe bij mijn paard niet veel verandert. Ze loopt lekker ruim, fijn en goed ruggebruik, maar dat was voorheen met mijn neopreen singeltje van 19.95 niet anders.

Het was niet slecht voor aanschaf van de singel en mn paard loopt niet ruimer, maar merk wel dat ze losser in dr lijf is en gemakkelijker beweegt. Ik kan dr ook zeker fijn rijden met een neopreen singeltje, maar met de Fairfax is het rijden/bewegen net iets meer 'luxe'.
Ik verwacht zeker niet dat paarden die een middendraf voor een 5 lopen, met de Fairfax singel de middendraf voor een 8 draven :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:43

[***] schreef:

Ik begrijp je helemaal niet verkeerd! Ik begrijp je zelfs heel goed.
Mijn merrie is ook een beetje een verhaal apart, ze was behoorlijk verreden en ik probeer dat nu al enige tijd weer recht te breien.
Maar iets wat 9 jaar zo stuk is gereden is moeilijk weer fijn te krijgen.
Ze liep toen ik haar kreeg zonder enig ruggebruik, geen gelul kop in de krul maar zonder enige vorm van aanleuning. Zwaaien met haar voorbenen kon ze erg goed maar de ah deed niks. Ze kon geen halsstrekken, en als je een diagonaal op reed ging ze maar alvast automatisch uitstrekken. Een rechte lijn leek meer op een slangevolte, maar dan met hele kleine boogjes.

Waar ik na bloed zweet en tranen (helaas te letterlijk) al een eind ben opgeschoten bleef ik toch tegen bepaalde punten oplopen.
Ook had ik een opmaat gemaakt zadel maar bleef ze nukkig met opzadelen. Wat ik maar niet begreep.

Sinds ik de fairfax singel gebruik is ze onder het zadel heel anders geworden, meer ontspannen, veel meer ruggebruik en veel soepeler. Waar ik haar eerst geen dag stil kon zetten omdat ik anders overnieuw kon beginnen kan ze nu gerust 2 weken stilstaan en stap ik op en rij ik weg.

Ook het aansingelen is geen enkel probleem meer voor haar en ze blijft heel relaxt staan terwijl ik dat doe.

Dit is dus ook meteen een reden waarom ik mijn andere paard er niet mee rij. Want die is wel lekker over de rug, en super fijn in het lijf. Tuurlijk zou ik haar graag met een fairfax rijden, maar ik heb helaas geen geld over en ze past niet in die van mijn andere merrie. Zolang ze lekker blijft lopen op een doodgewoon singeltje zal zij het daar maar mee moeten blijven doen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:34

@Evony, dat is natuurlijk super dat het nu zo goed gaat! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen.

Aifa schreef:
Het was niet slecht voor aanschaf van de singel en mn paard loopt niet ruimer, maar merk wel dat ze losser in dr lijf is en gemakkelijker beweegt. Ik kan dr ook zeker fijn rijden met een neopreen singeltje, maar met de Fairfax is het rijden/bewegen net iets meer 'luxe'.
Ik verwacht zeker niet dat paarden die een middendraf voor een 5 lopen, met de Fairfax singel de middendraf voor een 8 draven
Dat ben ik met je eens. Maar ik lees ervaringen alsof het wel zo is dat paarden die eerst een middendraf voor een 5 liepen er met de Fairfax inderdaad een middendraf voor een 8 liepen. Misschien een beetje "wishfull thinking" van mij, dat mijn paard dat met regelmaat (niet altijd) een middendraf voor een 8 loopt, met de Fairfax altijd een 8 of misschien wel een 9 voor de middendraf zou krijgen :D

Priscilla_90 schreef:
misschien komt het verschil nog wel
zodra je meer gaat verzamelen en het paard echt vanuit ze achterbeen moet gaan lopen (ik weet natuurlijk niet hoe je paard nu loopt )
Ik vind het verder echt een superfijne singel en ik blijf hem ook zeker gebruiken. En misschien is het idd zoals jij zegt dat als we verder zijn in de dressuur ik wel meer verschil ga merken. En dat de verzameling haar met de Fairfax makkelijker afgaat. Rijd nu M2 met haar, paard heeft van zichzelf een fijn achterbeen (iets te gehoekt) dat ze functioneel gebruikt.

Bij mij in de omgeving hebben al meerdere mensen gevraagd of de singel echt zo'n verschil maakt (zadelmakers, fysiotherapeut die bij ons op stal komen) en dan moet ik zeggen dat het voor mijn paard niet veel verschil maakt, maar dat ik bijzonder goede ervaringen hoor en lees.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:03

Aangezien ik de singel bij Pas de Deux kon testen heb ik het gewoon geprobeerd, als dat niet mogelijk was had ik de singel nooit gekocht. Mijn paard loopt er ook echt niet anders van, maar ik vind het wel heel opvallend dat hij gewoon minder moeite heeft met het verruimen en dus bijna geen takfouten meer maakt in de uitgestrekte draf. Daar heeft hij best wat moeite mee :)
Daarbij schuift m'n zadel niet meer, mijn zadel past hartstikke goed, helaas schoof het zadel met de oude singel toch iets naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:07

essie_blue schreef:
Aangezien ik de singel bij Pas de Deux kon testen heb ik het gewoon geprobeerd, als dat niet mogelijk was had ik de singel nooit gekocht. Mijn paard loopt er ook echt niet anders van, maar ik vind het wel heel opvallend dat hij gewoon minder moeite heeft met het verruimen en dus bijna geen takfouten meer maakt in de uitgestrekte draf. Daar heeft hij best wat moeite mee :)
Daarbij schuift m'n zadel niet meer, mijn zadel past hartstikke goed, helaas schoof het zadel met de oude singel toch iets naar voren.

Ik heb hem ook getest via Pas de Deux en zoals gezegd vind ik het een erg mooie singel. En daarom heb ik hem gehouden. Met in mijn achterhoofd de gedachte; Baat het niet, dan schaadt het niet.

Wel fijn dat je zadel niet meer schuift met deze singel.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:56

Gelijk heb je. Zijn ook genoeg paarden die ongemakken niet tonen en dat je dus misschien geen verschil voelt met een nieuwe singel. Maar na alle succesverhalen ben ik blij dat ik nu een singel heb waarvan ik zekerder ben dat het beter aan voelt voor mijn paard, hij doet al zo zijn best voor me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:07

essie_blue schreef:
Maar na alle succesverhalen ben ik blij dat ik nu een singel heb waarvan ik zekerder ben dat het beter aan voelt voor mijn paard, hij doet al zo zijn best voor me

:j :j :j

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:58

Ik heb een tijdje geleden de singel mogen lenen van een vriendin om te testen. Ik had geen wow ervaringen maar was er wel heilig van overtuigd dat mijn paard deze singel fijner vond. Echter door de prijs en wat onverwachte financiele tegenvallers de singel nog niet aangeschaft.
Echter nu via een bokker deze singel voor een goede prijs over kunnen nemen. Als het goed is, is de singel nu onderweg. Kan niet wachten tot die binnen is en er mee gaan rijden :o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:09

ik heb de singel ook even moeten annuleren vanwege DA kosten voor mijn pony! Mag voorlopig toch niet rijden , dus kan er opnieuw voor gaan sparen!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:33

Hoe bevalt de singel jullie ondertussen, na wat langer gebruik? Nog steeds een duidelijk verschil of?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:01

Lees al even mee hier en ik moet zeggen dat de singel mijn aandacht blijft hebben. Ik weet dat er al weleens gevraagd is naar ervaringen over paarden die rondgeribt zijn weinig schoft hebben, maar daar kon ik niet heel duidelijk een antwoord op vinden (of ik heb eroverheen gelezen).
Dus bij deze mijn vraag:
Hoe bevalt de singel bij rondribbige paarden met weinig schoft?
Wat doet de singel met de ligging van het zadel qua schuiven glijden en gebruiken deze paarden hun rug ook beter/anders met deze singel?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:20

Toevallig dat ik eigenlijk dezelfde dingen afvroeg als Rais, aangezien ik met hetzelfde probleem zit!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:41

Ik ben er nog steeds erg over te spreken! Paarden lopen er fijn mee en heb het idee dat het comfortabeler voor ze is. Ik heb hem laatst op het paard van een klant geprobeerd, en merkte dat ook hij er makkelijker van ging lopen.
Een van mijn paarden is redelijk rond geribt, en hij heeft niet extreem veel schoft. Mijn zadel lag al goed, daar heeft de singel bij deze niets aan hoeven bijdragen.Het is daardoor ook niet veranderd. Bij een andere wel, daar schoof het zadel steeds iets over de schouder en dat is nu verholpen.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:21

IK heb de singel ook voor mijn haflinger met extreem weinig schoft en rondgeribt. Mijn zadel lag op zich al goed maar het het idee dat deze nu nog stabieler ligt ondanks dat ik absoluut niet strak aansingel.
Daarnaast heb ik het idee dat hij makkelijker beweegt en zijn stap ruimer is geworden. Het allerbelangrijkste vind ik eigenlijk nog wel dat hij absoluut geen singelnijd meer heeft

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:40

Ik gebruik de singel ook bij eentje die rondgeribt is en weinig schoft heeft. Ik vind het zadel stabieler liggen en ook is haar ruggebruik beter geworden. Ze kan veel beter verruimen als eerst. Singelnijd zal ze altijd houden, maar met een deken op doen moet ze ook altijd happen en chagrijnig doen (merries... :') ). Ook op mijn jonkies die amper bespiering hebben, blijven de zadels veel stiller liggen. Ik ben nog steeds heel blij met deze singel!

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:54

Sinds afgelopen woensdag ben ik ook in het bezit van een fairfax singel. Ook hier geen wauw gevoel, maar wel een paard wat fijner en ruimer beweegt. Voor hem is het dus duidelijk prettig, dus de singel mag blijven. :j
Ik had helaas wel een singel ontvangen die niet netjes gestikt was. Het harde deel was zeg maar scheef op het zachte gestikt waardoor er harde delen uit staken en het leer wat dubbel gevouwen was. Vandaag heb ik hem even omgewisseld voor een goede. Deze "maandag morgen" singel gaat terug naar Engeland.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:53

Ikwil deze singel ook graag proberen. Alleen heb ik vandaag mijn paard opgemeten en kom uit op een smalle. En als ik goed dicht onder mijn zadel wil uitkomen heb ik toch wel echt 80cm nodig en die combi bestaat niet. Met een 75 cm houd ik aan beide kanten onder het zadel zo een 10cm over. Kan ik de 75cm gewoon proberen of is fairfax voor mijn paard niet weggelegd

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:21

Ik zou even kijken of Pas de Deux nog die "probeer" actie van 10 dagen heeft en dan toch die 75 in smal bestellen, de singels vallen wel wat ruim