WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:00

knollentuin schreef:
ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat je een wow superstrak aansingeld :n

en toch moet ik bij Luna echt megastrak aansingelen, beest is zo rondgeribd dat ik wel moet, anders kiep ik gelijk naar de zijkant met zadel en al.....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:03

Wat is overigens de reden dat swung met wow is gestopt?

Aimee

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:13

Zijn redenen van persoonlijke aard. Ze stoppen (voorlopig) geheel met de verkoop van nieuwe zadels, dus zowel met Wow als met Schleese.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:21

lonnie schreef:
knollentuin schreef:
ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat je een wow superstrak aansingeld :n

en toch moet ik bij Luna echt megastrak aansingelen, beest is zo rondgeribd dat ik wel moet, anders kiep ik gelijk naar de zijkant met zadel en al.....

Ik singel altijd nog 1 gaatje aan als ik erop zit, door m'n gewicht zakken de kussens iets in en komt de singel los te hangen. Als ik dat niet doe, blijft het zadel in draf iets teveel beweging houden, waarvan ik merk dat m'n paard dat niet prettig vindt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:52

Aimee schreef:
knollentuin schreef:
ja ,valt onder de service bij aankoop van een nieuw zadel ja, maar ze komen van schwung dus rustig 3x meer dn 2 uur langs,laten een sleesche komen ,passen en persen m af en verkopen je vervolgens niks omdat ze r niet achetr staan ,en rekenen je niks... :+ ,nou jij weer

:D
Ik ben er niet op uit om de servicekwaliteit van Schwung te ondermijnen hoor :n Ik vind ze ook top!

Het enige wat ik wilde toevoegen, is dat er nog een Wow-zadelpasser is die ook enorme service verleent.
Jij hebt het over 2 uur, ik heb de zadelpasser altijd zo'n 4 tot 5 uur op bezoek :=
Bij Schwung ben ik trouwens ook eens 4 uur zoet geweest, misschien ligt het aan mijn paard :+

ik geloof heel graag dat er nog meer wow-fitters zijn die goede service verlenen,alleen het is allemaal zo persoonlijk en paardafhankelijk..
en ik vind t jamme r dat er zoveel verschil in ervaring is,echter,is dat niet bij alle merken zo? schwung is hier ook eerder 3-4 u bezig geweest ,ik schreef ook meer dan 2 u geloof ik. en nee het was niet mn bedoeling om er een strijd van te maken needje dat kwam eerder door een bericht ervoor deze reactie ;)
ik blijf het maar melden, zoals een kieffer of prestige niet op elk paard zal passen hoeft een wow ook niet altijd te passen...de hoop is dat alle wow-fitters dit ook eerlijk erkennen naar hun klanten toe en niet koste wat kost iedereen een wow verkopen die erom vraagt.
vraag is nu ,welke fitters echt goed zijn en dit principieel vast houden?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:10

ik denk dat net als bij alle andere zaken zoals dierenartsen, hoefsmeden, zadelpassers en noem maar op er altijd een verschil in ervaring zit tussen de ene eindgebruiker en de andere.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:16

denk ik ook pantarei, want wat jij heel belangrijk vind kan ik misschien wel onbelangrijk vinden. en iedereen is anders kritisch.alhoewel ik wel het idee heb dat de mensen die voor een wow kiezen erg goed nadenken over hoe belangrijk het is een goed comfortabel zadel op je paard te hebben[ of hebben we ondertussen al met een mode grill te maken? := dat zou niet zo mooi zijn namelijk..]

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:30

Even een vraag. Kraakt jullie wow ook als je erop zit en rijdt?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:49

De mijne kraakt niet, maar dat is al een 'oudje'. Je had toch een heel nieuw zadel, is het misschien gewoon het leer dat kraakt? Als je 't niet vertrouwd toch even je fitter bellen?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:00

Zadel is helemaal nieuw.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:03

Dan zou ik de fitter even vragen, neem aan dat je een onderhoudsadvies erbij had gekregen?

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:04

steinstein schreef:
Zadel is helemaal nieuw.

Heb je de schroefjes gecontroleerd? Ook van de voorboom? Misschien zitten die een beetje los ofzo? Mijn zadel heb ik nog nooit horen kraken. Was nog vrij nieuw toen ik hem kocht. Misschien toch even je fitter bellen?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:23

Alle schroefjes zitten vast, kraken doet ie al vanaf het begin.
Maar heb mijn fitter gemaild.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:27

Is het niet het bewegen van de boom?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:27

ik heb een krakende wow en een stille, dacht dat t van de schroefjes kwam ,zal t eens aan de fitter vragen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:15

knollentuin schreef:
denk ik ook pantarei, want wat jij heel belangrijk vind kan ik misschien wel onbelangrijk vinden.

Je gaat mij echter niet wijs maken dat er ook maar één paardeneigenaar is die service niet belangrijk vindt.
En juist op dat punt schort er nogal wat aan bij veel zadelpassers, waardoor veel mensen afgescheept worden met een niet passende Wow en/of wijsgemaakt wordt dat het zadel echt passend is, ookal kan een leek zien dat het paard er niet onder wil/kan lopen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:18

Wat hebben jullie voor een paard met hoge schoft en weggevallen bespiering voor kussens ? Ik weet wel dat dat per paard verschillend is hoor ! maar gewoon om me een idee te geven.
Ik dacht namelijk altijd dat dan alleen zonder tab een optie was.
maar nu kreeg ik via pb te horen dat iemand juist nu kussens had met tab ( en zonder stiklijn ) en dat dat voor haar paard DE oplossing was.

Zadel ligt nu gewoon stabiel bij mijn paard, maar dat kan ook amper anders natuurlijk, de kussens omklemmen de schoft helemaal dus zadel kan nergens heen. Dekjes schuiven wel.
Mijn paard loopt ook wat minder ruim als vroeger. Maar komt dat door het zadel ?????
en ik krijg hem al jaren niet meer goed voorwaarts in de rijbak in draf, alleen dacht ik altijd dat dat aan mij lag. Buiten is hij wel voorwaarts. maar als ik nu na ga denken is dat probleem er sinds ik met een wow rijd ( nu een jaar of 4 ).

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:40

Zonder tab en met naar voorgeplaatste kussens. ( Opletten dat je zadel niet achter de T18 dan komt te liggen! )

Zo ligt de schoft vrij en kan de weggevallen bespiering terugkomen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:17

steinstein schreef:
Even een vraag. Kraakt jullie wow ook als je erop zit en rijdt?

Eindelijk! Een medel-lotgenoot! :j

Mijn Wow kraakt ook. Hij is al binnenstebuiten gekeerd en de oorzaak is niet te vinden. Waar hoor je je zadel kraken? Bij mij is het ongeveer ter hoogte van de voorboom. Zeg maar net voor mijn kruis.

Edit: Maris, mijn paard had ook weggevallen schoftbespiering en heeft een hoge schoft. Mijn zadel heeft een tab en een stiklijn. En je zou zijn bespiering nu eens moeten zien. Fysio was vol lof!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:39

Ik durf ook niet te zeggen waar het precies kraakt maar volgens mij ook te hoogte van het kruis.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:31

Aimee schreef:
knollentuin schreef:
denk ik ook pantarei, want wat jij heel belangrijk vind kan ik misschien wel onbelangrijk vinden.

Je gaat mij echter niet wijs maken dat er ook maar één paardeneigenaar is die service niet belangrijk vindt.
En juist op dat punt schort er nogal wat aan bij veel zadelpassers, waardoor veel mensen afgescheept worden met een niet passende Wow en/of wijsgemaakt wordt dat het zadel echt passend is, ookal kan een leek zien dat het paard er niet onder wil/kan lopen.

nee dat ga ik ook niet,heb ik ook nooit gedaan geloof ik?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:36

Was een veralgemenisering ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:18

aha! :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:26

Maris schreef:
Zadel ligt nu gewoon stabiel bij mijn paard, maar dat kan ook amper anders natuurlijk, de kussens omklemmen de schoft helemaal dus zadel kan nergens heen. Dekjes schuiven wel.
Mijn paard loopt ook wat minder ruim als vroeger. Maar komt dat door het zadel ?????
en ik krijg hem al jaren niet meer goed voorwaarts in de rijbak in draf, alleen dacht ik altijd dat dat aan mij lag. Buiten is hij wel voorwaarts. maar als ik nu na ga denken is dat probleem er sinds ik met een wow rijd ( nu een jaar of 4 ).

Oei, als je paard juist minder ruim loopt, dan is denk ik de combinatie boom-kussens niet correct voor jouw paard, waardoor het zadel klemt en het schouderblad te weinig ruimte heeft.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:35

ik heb paard met hoge schoft en had wegvallende bespiering (komt nu terug) en heb (extra) breed kussenkanaal en geen tab of stikllijn, juist niet ivm schoft