Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:33

Heb je hem gister aan de telefoon gehad supertinkie??

Ik belde gisterochtend, maar hij nam niet op.
Dus een sms gestuurd.. Maaaarrr nog niets gehoord :+

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:41

Hij komt zometeen met een leenzadel naar hier, gelukkig. Kan ik eindelijk weer gaan rijden, die Wintec die ik er nu op had liggen schoof echt alle kanten op.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:52

Geef hem is op zijn kop dat hij mij nog moet bellen of smsen :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:41

weet iemand rond welke prijsklasse een springzadel zit in de kleur zwart? Mag per pb.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:50

TaeBo schreef:
Ik heb gister een zadel laten aanmeten door Arno. Het wordt een zadel in de kleur havanna dark brown. De zitting en wrongen worden van kalfsleer en het zweetblad en rokje van buffelleer, daar zit je lekker stevig in. Er worden ook extra stiknaden in het rokje verwerkt om het geheel er chiquer uit te laten zien.

Kan niet wachten tot ie er is!

Ben ook wel benieuwd hoeveel jij in totaal kwijt was (mag per pb)
Zit er namelijk ook sterk over te twijfelen, had arno al gemaild maar als antwoord kreeg ik dat ik beter kon bellen..
Maar eerst komt morgen mr ed langs dus eerst dat maar afwachten..
Word er wel een beetje moe van heb pas een gloednieuw zadel en ligt nu al niet meer lkkr :(

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:47

@ dropje_90: Je hebt een PB.

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:58

ik zou graag het eind resultaat willen zien van je zadel :)
En zou de vraagprijs ook wel willen ontvangen

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:57

dropje_90 schreef:
TaeBo schreef:
Ik heb gister een zadel laten aanmeten door Arno. Het wordt een zadel in de kleur havanna dark brown. De zitting en wrongen worden van kalfsleer en het zweetblad en rokje van buffelleer, daar zit je lekker stevig in. Er worden ook extra stiknaden in het rokje verwerkt om het geheel er chiquer uit te laten zien.

Kan niet wachten tot ie er is!

Zit er namelijk ook sterk over te twijfelen, had arno al gemaild maar als antwoord kreeg ik dat ik beter kon bellen..
Word er wel een beetje moe van heb pas een gloednieuw zadel en ligt nu al niet meer lkkr :(

Ik heb net hetzelfde.
Heb nieuw (eigenlijk tweedehands) zadel van in de zomer. Ligt nu ook al niet goed meer. En op die manier gaat de prijs van mijn zadels alsmaar de hoogte in. Begonnen met Wintec, nu een Kieffer en als ik voor een zadel van Arno ga nog een klasse duurder. Heb dus ook al lang getwijfeld, uiteindelijk vorige week gemaild en kreeg ook de boodschap dat ik moest bellen.
En ik hou helemaal niet van bellen. :P Moet eerst nog eens al mijn vragen opschrijven voor ik de telefoon oppak!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:27

goh, dat is vreemd,
Ik heb wel een mail gehad met prijzen, alleen niet de prijzen voor de opties die je erbij kunt nemen.
Uiteraard stond er wel bij dat ik moest bellen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:30

Dat is natuurlijk ook veel handiger...

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:42

_Lenie_ schreef:
ik zou graag het eind resultaat willen zien van je zadel :)
En zou de vraagprijs ook wel willen ontvangen

Jij hebt ook een PB :)

Jullie zijn wel nieuwsschierig he ;)

Ik zet de prijs niet rechtsstreeks op het topic aangezien het bekende meelezers niks aangaat wat ik voor het zadel betaal...vandaar

Ik heb arno gister ook nog gevraagd om een stiknaad op het zweetblad te maken, en dat kon :D

Dan krijg ik dus dit effect:

Afbeelding

Foto is een beetje klein, maar als je goed kijkt dan zie je een extra stiknaad op het rokje en op het zweetblad lopen.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:44

Deze foto is duidelijker te zien wat ik bedoel, is overigens ook op buffelleer

Afbeelding

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:40

Erg mooi. Ik ga nog even hard doorsparen. Opknappen van mijn veewagen kost ook nog een flink aantal knikkers.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:54

Katyatje schreef:
dropje_90 schreef:

Ik heb net hetzelfde.
Heb nieuw (eigenlijk tweedehands) zadel van in de zomer. Ligt nu ook al niet goed meer. En op die manier gaat de prijs van mijn zadels alsmaar de hoogte in. Begonnen met Wintec, nu een Kieffer en als ik voor een zadel van Arno ga nog een klasse duurder. Heb dus ook al lang getwijfeld, uiteindelijk vorige week gemaild en kreeg ook de boodschap dat ik moest bellen.
En ik hou helemaal niet van bellen. :P Moet eerst nog eens al mijn vragen opschrijven voor ik de telefoon oppak!

Hahaha jij hebt hetzelfde probleem :p ja wij begonnen ook met een knight rider, toen een euroriding titan 2 en nu een euroriding diamant.. En 2 van de 3 zijn gewoon nieuwe zadels geweest.. Dus hoop eigenlijk dat arno toch nog aardig wat voor mn diamant terug wil geven.. Durf er niet eens aan te denken hoeveel ik eigenlijk al niet kwijt ben door slecht advies (van andere zadelmakers)...
Maargoed eerst mr ed afwachte (had jammer genoeg al een afspraak staan toen ik bij dit topic terecht kwam), komt die er ook niet uit dan moet mn portemonnee er toch maar aan geloven vrees ik.
Maar alsk t geld had was er zeker al een ab zadel besteld! :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:33

Ik heb wat dat betreft weinig vertrouwen in ruitersportzaken die zadels verkopen. Denk dat die dat stukje kennis meestal missen.

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:47

Ik heb ook een zadel gekocht van arno brandt
wat heb ik hier een spijt van...
mijn paard kampt het laatste jaar steeds met problemen/blessures die klein begonnen met verlies van de schwung, doordat ze de appuyementen niet meer lekker doorliep ed en momenteel wou ze niet eens meer voorwaarts lopen onder het zadel. Ik ben haar het laatste halfjaar alleen nog maar aan het stretchen geweest om haar niet te veel te belasten, omdat we de oorzaak niet konden vinden. We hebben haar binnenste buiten gekeerd bij de dierenarts, rustperiode geprobeert, volledig rontgenologisch onderzocht, de fysio erbij gehad, maar het zadel was het laatste waar we naar hebben gekeken omdat deze een jaar geleden net nieuw was aangemeten, en het volgens hem perfect lag.
Nu zijn we uiteindelijk toch bij een andere zadelmaker geweest, omdat arno brandt nergens op reageert en van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen, en blijkt dat dit zadel nooit op mijn paard heeft kunnen passen!!
Het is voor deze zadelmakers een raadsel hoe een paard met deze bouw dit zadel op zijn rug heeft verdragen en het is overduidelijk dat haar rugspieren flink hebben geleden onder het zadel. Dit is sluipend te werk gegaan en ik vind het gewoon doodzonde. Dat ik hier niet eerder aan gedacht had, maarja je denkt op iemand zijn "kundigheid" te kunnen vertrouwen.
Deze knakker komt in ieder geval niet meer bij mijn paard in de buurt. Ik rij nu met een ander zadel, longeer veel en rij zelfs zonder zadel en mijn paardje knapt weer helemaal op, gelukkig.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:02

fauve1989 schreef:
Ik heb ook een zadel gekocht van arno brandt
wat heb ik hier een spijt van...
mijn paard kampt het laatste jaar steeds met problemen/blessures die klein begonnen met verlies van de schwung, doordat ze de appuyementen niet meer lekker doorliep ed en momenteel wou ze niet eens meer voorwaarts lopen onder het zadel. Ik ben haar het laatste halfjaar alleen nog maar aan het stretchen geweest om haar niet te veel te belasten, omdat we de oorzaak niet konden vinden. We hebben haar binnenste buiten gekeerd bij de dierenarts, rustperiode geprobeert, volledig rontgenologisch onderzocht, de fysio erbij gehad, maar het zadel was het laatste waar we naar hebben gekeken omdat deze een jaar geleden net nieuw was aangemeten, en het volgens hem perfect lag.
Nu zijn we uiteindelijk toch bij een andere zadelmaker geweest, omdat arno brandt nergens op reageert en van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen, en blijkt dat dit zadel nooit op mijn paard heeft kunnen passen!!
Het is voor deze zadelmakers een raadsel hoe een paard met deze bouw dit zadel op zijn rug heeft verdragen en het is overduidelijk dat haar rugspieren flink hebben geleden onder het zadel. Dit is sluipend te werk gegaan en ik vind het gewoon doodzonde. Dat ik hier niet eerder aan gedacht had, maarja je denkt op iemand zijn "kundigheid" te kunnen vertrouwen.
Deze knakker komt in ieder geval niet meer bij mijn paard in de buurt. Ik rij nu met een ander zadel, longeer veel en rij zelfs zonder zadel en mijn paardje knapt weer helemaal op, gelukkig.

Bij mijn paard is het precies andersom. :)

Maar balen hoor voor je! Zo heeft iedereen wel iemand waar die noooooit meer wat mee wilt doen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:03

Tja, ieder goed verhaal heeft ook een slechte kant.
Jammer dat het bij jou niet bevalt, maar wat ik zeg het kan ook bij een andere zadelmaker gebeuren.
Zo zijn er ook zat verhalen over hulsebos, van daalen noem het maar op!
Hoop dat je paard opknapt met het andere zadel :)

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:07

Dat is zo, ik zal net pech hebben maar heb het idee dat hij mij wat aangesmeerd heeft aangezien hij ook niet reageert op mijn bericht. En dat was gewoon om te vragen of hij er eens naar wou kijken om het zadel aan zou kunnen passen. Maargoed doordat hij niet reageerde ben ik elders terecht gekomen en dan kom je tot je schrik tot deze conclusie...
misschien dat hij hierom ook bij hulsebos is ontslagen...daar heeft hij gewerkt en schijnt er met ruzie weg te zijn gegaan.
Maargoed dat ter zake,
Ik longeer haar nu veel en ik rij lekker zonder zadel, dan springt ze haar wissels wel en wil ze wonderlijk genoeg weer haar appuyementen door lopen;)dus voor mij wel een opsteker dat ik met rijden echt niets verkeerd doe, want daar ga je echt aan twijfelen als je de hele truccendoos al open hebt getrokken met onderzoeken ed.
Dat paardje is me alles waard, en merk nou weer dat ze toch echt weer plezier heeft voor me te werken.
Ik heb besloten maar een tijdje zo te rijden en te longeren om haar rugspieren weer terug te rijden en dan op zoek te gaan naar een goed zadel op maat, zodat hij niet binnen de kortste keren totaal niet meer past omdat ze weer groeit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:15

Volgens mij is dat vertrek bij HB iets anders gegaan, maar ik ga niet alles wat ik gehoord heb op internet zetten, ieder verhaal zal anders zijn en ik wil niet van iemand onterecht iets negatiefs zeggen. Ik heb zelf met HB ook nooit slechte ervaringen gehad. :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:28

Ik denk dat je altijd pech kunt hebben. Ik heb dat gehad met de Massimo Trail...ook helemaal fout aangemeten met als resultaat dat mijn jonge paardje niet meer voorwaarts wilde lopen en de rug weg drukte.
Nu met de AB loopt ze als een tierelier.......maar als je net die pech hebt is het balen hoor!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:41

PartoutZ schreef:
Heb je hem gister aan de telefoon gehad supertinkie??

Ik belde gisterochtend, maar hij nam niet op.
Dus een sms gestuurd.. Maaaarrr nog niets gehoord :+

Ik heb aan het eind van de dag gebeld, nam eerst ook 2x niet op en toen heeft ie uiteindelijk zelf terug gebeld.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:01

Het is toch alleen maar goed dat er negatieve en positieve verhalen worden neergezet. Op die manier kan iemand juist heel bewust zijn/haar keuze maken om te kiezen voor een zadel. Daarnaast is Arno ook niet heilig en kan iemand je wel of niet liggen qua persoonlijkheid.

Natuurlijk wil je het beste voor je paardje, dat willen wij allemaal!

Voor mezelf heb ik in ieder geval de juiste keuze gemaakt en ik merk alleen maar dat Blue enorm vooruit is gegaan en dat hij zich helemaal niet meer inhoudt, ondanks mijn protesten, om even flink te bokken.

Roxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:05

Ik zit er ook hard aan te denken om Arno eens te bellen, vind jullie zadels echt heel erg mooi..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:24

Je kunt het niet altijd voor iedereen goed doen, ook Arno zal fouten maken waar hij dan hopelijk weer van leert. Dat is met DA's ook, de ene zweert bij de een DA en door een ander wordt ie vervloekt.
Om te speculeren waarom hij bij HB is weggegaan vind ik dan weer minder netjes want je helpt voordat je er erg in hebt zo een verhaal de wereld in.