[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:34

Poosje geleden begonnen m'n 4-jarige ruin te beleren. Volg al een paar maanden lessen in werken aan de hand met hem. Na paar keer eerder erop te hebben gezeten en gestapt aan een halstertouw hebben we gisteravond voor de eerste keer echt los gestapt in de paddock en kon m'n vriend eens foto's maken, was erg benieuwd hoe we eruit zagen. Schrok wel beetje van m'n houding, maar daar ging het gisteren niet om. Was allang blij dat we rustig rond konden stappen want het waaide best wel. Syb heeft een Barefoot London met Kifra Squarepad en FreeFit singel van Harry's Horse. Zadel bevalt tot nu toe prima met beleren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:14

Roelke - het is echt een heel mooi zadel en het "foutje" staat nu wel weer leuk bij je singel (zwarte elastieken :D)

Mooi verslag van geryon - ik vind dit model beter dan die "VZ versie - de opstaande lepel is een tikketje tè voor het oog. :o

Mooie combi BobjeBo :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:55

Ik vond het 'foutje' echt niet mis staan <3 , prachtig zadel! Heel benieuwd om hem op je Haf te zien *D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:04

"Foutje" zadel is echt wel leuk!
Zitten deze met de weggewerkte wrongen nu héél anders dan de normale ghostjes, of is het effectief meer voor het oog dat het verschil maakt?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:10

gefeliciteerd Duhelo :)F

Dit voelt wel anders: als de wrongen òp het blad zitten, is de overgang groot tussen vlak blad en opstaande wrong. Bij dit model is de overgang geleidelijk...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:11

Dankjewel :D

Dan ga ik toch eens eentje moeten testen denk ik :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:59

Ik begin steeds verliefder te worden op het Ghost zadel! :D Zweetplekken zijn nog steeds een beetje afwijkend tussen links en rechts, maar het wordt wel steeds minder heb ik het idee. Na de testweek laat ik een osteopaat of fysio langskomen om even haar rug na te kijken. Beugels ook weer terug naar de voorste ophanging gedaan en een half gat korter, m'n houding is nu ook een stuk beter. Begin ook te merken dat mijn balans beter wordt in boomloos en paardje liep ook echt veel beter dan normaal! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:26

Roelke_ schreef:
Ik heb toch besloten het ghost zadel af te nemen wat voor mij besteld is met een foutje.. gister persoonlijk afgeleverd door Suzanne, wat een service hè :D het is een standaard maat, ik hou wel van een beetje ruimte, maar met verkorte zweetbladen voor mijn korte pootjes. Dit is echt heel mooi gedaan. En het Julia leer.. <3 de nieuwe, stevige kussens voelen ook heel fijn. Ik moet zelf nog even wachten met proberen, eerst bevallen, maar binnenkort wel even een foto op mijn haf.

[ [url=m/m788Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

Past mooi bij je hoofdstel en dekje, super!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:28

J0anieke schreef:
Ik begin steeds verliefder te worden op het Ghost zadel! :D Zweetplekken zijn nog steeds een beetje afwijkend tussen links en rechts, maar het wordt wel steeds minder heb ik het idee. Na de testweek laat ik een osteopaat of fysio langskomen om even haar rug na te kijken. Beugels ook weer terug naar de voorste ophanging gedaan en een half gat korter, m'n houding is nu ook een stuk beter. Begin ook te merken dat mijn balans beter wordt in boomloos en paardje liep ook echt veel beter dan normaal! :D

Super!
Het zadel is natuurlijk ook nog niet gevormd naar jou en je paard. Uiteindelijk gaat het steeds beter en lekkerder zitten!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:37

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken! Maar dat klopt dus wel, dat voorvormen. Ik zit nu enorm te twijfelen over de kleuren die ik dan graag zou willen... Ben zo bang dat bruin lelijk gaat staan op haar, maar vind zwart ook weer zo saai... _O- Ben wel van de gekke rijbroeken (klik), dus ik moet het in ieder geval niet te bont maken... :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:43

Je kunt er voor kiezen het zweetblad te laten "toolen" (stempel) met een bloem :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:53

Heb je daar foto's van Buitenzinnig?
Ik moet zeggen, hoe meer ghost-zadels ik zie, hoe meer ik er weg van ben!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:59

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :D denk alleen dat het dan juist te druk gaat worden.. Ik ga gewoon maar even verder googelen naar donker bruine paarden met bruine zadels :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jazeker!

Leuk Siskeh!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:31

J0anieke schreef:
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken! Maar dat klopt dus wel, dat voorvormen. Ik zit nu enorm te twijfelen over de kleuren die ik dan graag zou willen... Ben zo bang dat bruin lelijk gaat staan op haar, maar vind zwart ook weer zo saai... _O- Ben wel van de gekke rijbroeken (klik), dus ik moet het in ieder geval niet te bont maken... :')

Ah joh je hebt een bruin paard, daar kunnen alle tinten bruin mooi op! :P Zelfs beige/camel kan super staan denk ik..

Duhelo gefeliciteerd! Y)(^)

Hoofdstel een tijdje terug voor een koopje op marktplaats gekocht, precies dezelfde kleur, past idd mooi zo!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:58

Ik twijfel nu tussen deze twee.. :')
Afbeelding
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:16

ik zou voor de zwarte gaan, maar ik vind het niet mooi als er gebruikssporen op het bruine te zien zijn, vandaar :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:20

De bovenste bedoel je dus?
Gefeliciteerd trouwens! :D

Edit: Denk dat het die ook wordt, heb wat mooie foto's op bokt gevonden van bokker lovelance en ik ben verliefd <3

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:52

Ik heb een tijdje terug besloten om mijn bf arizona te verkopen en een ghost terug te kopen. Helaas, toen ik een testzadel aan wou vragen besloot pony ineens kreupel te worden _-:( nu mag ik eindelijk weer rijden, maar alleen nog stappen. Dit gaat helaas nog wel een tijd duren... Wat vinden jullie? Kan je een zadel testen in alleen stap? Het gaat mij voornamelijk of ik er in kan zitten(rugproblemen).

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:54

pien2010 schreef:
Ik heb een tijdje terug besloten om mijn bf arizona te verkopen en een ghost terug te kopen. Helaas, toen ik een testzadel aan wou vragen besloot pony ineens kreupel te worden _-:( nu mag ik eindelijk weer rijden, maar alleen nog stappen. Dit gaat helaas nog wel een tijd duren... Wat vinden jullie? Kan je een zadel testen in alleen stap? Het gaat mij voornamelijk of ik er in kan zitten(rugproblemen).

Ik merk voormijzelf dat de andere gangen ook wel erg belangrijk zijn om te kijken of mijn rug het wel trekt. Alleen stap is niet voldoende vind ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:50

Mooi, Roelke_ <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:35

Hier is de Christ Premium Plus BBP veilig en wel gearriveerd. Zeer blij mee. :D Mag op de foto wel nog stukkie naar voren, maar even opgegooid voor de leuk. Zit als een huis.
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:45

J0anieke schreef:
De bovenste bedoel je dus?
Gefeliciteerd trouwens! :D

Edit: Denk dat het die ook wordt, heb wat mooie foto's op bokt gevonden van bokker lovelance en ik ben verliefd <3

Ja, de bovenste inderdaad.

En dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 04:21

Iemand hier die me even kan verderhelpen over welke soort pads er bestaan en welke onder een Barefoot Stella/Cheyenne passen? Heb je nog andere onderzijden dan wol of sympanova? Of is dat de enige keuze? Ben er niet zo in thuis...

Heb het idee dat pony toch ook jeuk krijgt van de barefootpad, zij het veel minder/subtieler dan bij de mattes(lookalike).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 07:45

Er zijn ook pads met fleece of vilt onderzijde, en JV Dekjes maakt ze volledig naar wens, dus kan ook zelfs met katoen.