[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:52

Toch krijg ik nog steeds regelmatig van mensen te horen dat ze de prijzen van Barefoot erg mee vinden vallen vergeleken met andere merken, zeker als je dan de kwaliteit vergelijkt...dus dat is dan wel weer heel fijn om te horen :)

Maar ik vind sowieso dat er best behoorlijke prijzen voor paardenspul gevraagd wordt... zou ook best een simpel goedkoop Barefoot zadelpadje erbij willen dat dan misschien minder degelijk is en minder lang mee gaat, de pads zijn zo duur.... maarja dan hoor ik ook weer van klanten dat ze die degelijkheid toch wel het geld waard vinden vergeleken met goedkopere dekjes. Dus tja.... het is ook altijd wat :P

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:05

Even een heel andere vraag tussendoor. Weet iemand wie er naast Callista ook Strada zadels verkoopt (liefst nog tweedehands, ik zoek er drie :D, maakt niet uit hoe oud ze zijn, als ze maar bruikbaar zijn!). Zag in dit topic ook al een paar keer Strada voorbij komen.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:29

Suzanne van Buitenzinnig volgens mij.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:34

Op het moment alleen callista in heel Nederland.
Ze heeft vaak ook een aantal 2e hands zadels, daar kun je altijd om vragen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:05

Het is prijzig inderdaad, dekjes al helemaal.
Is ook niet te vergelijken met een simpel dekje zonder inlages.
Maar... Als je kijkt naar de duurdere zadels van barefoot, dan zit je aan zo'n €1000,-
Maar dan hebben we het over de duurste zadels!
Kijk naar boomzadels, zadels van €2500,- en duurder. Dus ik vind het inderdaad meevallen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:50

pmarena schreef:
Toch krijg ik nog steeds regelmatig van mensen te horen dat ze de prijzen van Barefoot erg mee vinden vallen vergeleken met andere merken, zeker als je dan de kwaliteit vergelijkt...dus dat is dan wel weer heel fijn om te horen :)

Maar ik vind sowieso dat er best behoorlijke prijzen voor paardenspul gevraagd wordt... zou ook best een simpel goedkoop Barefoot zadelpadje erbij willen dat dan misschien minder degelijk is en minder lang mee gaat, de pads zijn zo duur.... maarja dan hoor ik ook weer van klanten dat ze die degelijkheid toch wel het geld waard vinden vergeleken met goedkopere dekjes. Dus tja.... het is ook altijd wat :P

klopt, ik was bv bezig met een Harry dabs zadels, was ik onder de 2000 euro niet klaar.
Nu had ik 600 euro incl alles (Ghost florac) haha. ach ja zo gek kan het lopen :D
Maar inderdaad goed paarden spul is duur, opzich vind ik het niet erg om voor kwaliteit te betalen.
Moet echter wel leuk blijven.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:52

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:15

Ik zag hem vanmiddag langskomen op fb idd, superleuk! En je valt wel op idd..

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:06

Misschien leuk om te melden:
Mijn nieuwe Ghost woont bij de pony's in de stal en ik heb tegen de eigenaresse gezegd dat ze mijn zadel ook vooral mag pakken om mee te rijden, want dat scheelt mij en [***] later weer inrijden. 8-)
Ze heeft zelf na alle Barefoots, Trekkers en andere zadels nu een speciaal aangepaste Freeform ivm de combinatie van serieuze heupproblemen plus een zeer brede, extreem heuponvriendelijke Tinker, 8-) en na 20 minuten intensief rijden op de Ghost had ze zelfs minder pijn dan met de Freeform. Het kon ook aan een nieuwe heupbehandeling liggen, maar zowel zij als haar paard waren erg enthousiast over de Ghost. En dat terwijl ze per ongeluk nog zonder pad reden ook (die had ik zonder het te zeggen weer mee naar huis genomen :o ).
Die pad gaat dus weer terug naar stal, en dan eens zien wat ze daar van vinden (het zadel mag namelijk niet breder worden voor haar). Misschien dat mensen die echt een smal zadel nodig hebben eerder een quevis/quilty pad eronder moeten leggen zodat de knieen niet verder van het paard geduwd worden?
Hoe dan ook, ik ben heel benieuwd naar hoe de Ghost ze op langere termijn bevalt en of hij net zo smal blijft als hij wat inzakt. En ik word van het uitlenen ook alleen maar beter, want ik krijg er straks een lekker ingereden zadel voor terug. :o )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:46

Wat leuk dat ze zo positief is!
Een pad met korte zweetbladen zeg maar kan daar wel tegen helpen inderdaad. Er zijn ook mensen die een pad met lange zweetbladen onder hun korte model gebruiken

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:56

Ghost is zonder meer echt een smal boomloos zadel .
Van alle die ik heb geprobeerd . Heb ik op deze de minste tot geen klachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:58

@Zinzi_jewel: heb jij onder je Ghost een lange of korte pad? En merkte jij qua heup verschil tussen de lange en korte modellen Ghost?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:40

Ik heb mijn Roma lange tijd met een pad voor Quilty/Quevis gereden, en vond dat idd net iets smaller aanvoelen dan wanneer ik er met een dressuurpad onder rij. Ghost is voor mijn heupen een echt verademing.

Deze namiddag mijn aller, allerlaatste demomodel gaan testen en uitlenen, blijkt de tester een bokker te zijn wiens paard ik gewoon "ken" van op bokt, hoe leuk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:52

Thanks! Dan kan ik haar dat desnoods nog als tip erbij geven. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:57

xyzutu2 Niet alleen jouw stalgenote, maar al heel wat meer mensen met heupproblemen ervaren de Ghost als zeer smal (over heel de wereld, dus het werkt ook bij niet-Nederlandse heupen ;) ) - wat leuk om dat weer bevestigd te krijgen! _/-\o_

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:39

Ook ik heb heupklachten en mijn Ghost is in bestelling. Ik ben erg benieuwd hoeveel verschil het zal maken met mijn Barrydale op langere termijn.

kleine2606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:43

hallo allemaal, ik meld me ook hier. ik ben al een tijdje opzoek naar een ander zadel. ik rij nu met een wintec zadel alleen heb ik heel veel gewrichtsproblemen. met rijden voornamelijk mijn heup, zonder zadel daar in tegen heb ik veel minder snel last. nu dacht ik dat een boomloos zadel misschien een oplossing voor mij zou kunnen zijn. hebben jullie nog ideeën over welk merk zadels en welke modellen ik het beste zou kunnen gaan bekijken en proberen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:47

Misschien is het handig op Teteltee te laten langs komen? Zij heeft een passervice met verschillende zadels. http://boomlooszadelpasservice.nl/

Zelf heb ik een Ghost, en mijn stalgenoot is net overgestapt naar een Ghost ivm heupproblemen. Dit zadel zit toch erg smal wat dan wel wenselijk is.

Oh, lees net terug dat zij zelf (2 berichten voor mij) heeft gereageerd..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:49

Zadels zonder kniewrongen en liefst met korte zijkanten :j

Ik had altijd hetzelfde probleem en een Barefoot Arizona model bevalt mij het beste, met modellen met langere zweetbladen en helemaal als er ook een kniewrong op zit, kan ik een stuk minder lang rijden.... Heup slaat dan een soort van op slot ofzo. :=

Een JustAdjust werkt ook goed. De oude Ghost daar had ik het helaas ook bij, als de wrongetjes echt voor je been blijven liggen en er geen puntje tussen been en paard komt dan is het geen probleem in principe en is de nieuwe Ghost ook zeker een optie :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:34

Dankjewel Bianca _/-\o_

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:58

xyzutu2 schreef:
@Zinzi_jewel: heb jij onder je Ghost een lange of korte pad? En merkte jij qua heup verschil tussen de lange en korte modellen Ghost?

Ik heb gewoon een korte pad .
Dus weet niet of een lange pad verschil maakt voor de heupen . T zal wel iets breder aanvoelen bij de knieën .
Vindt n lange pad geen gezicht ook

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:08

Een langer zweetblad maakt sowieso verschil, meer materiaal onder je onderbeen :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:27

Pien2010: Die pad heb ik nu op het moment die je op 12 november plaatste. Voor mijn paardje met hoge schoft heel fijn. Ik zou wel graag een keer echt een kwaliteit pad willen, maar voor nu is deze prima :)

Moest even bijlezen. Heb de rest maar geskipt want was te veel :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:05

jokari schreef:
Ziet er goed uit, playboy !

Ah nee Kitty, meen je dat ? Wat jammer, er is voor zover ik weet toch geen merk dat zoveel kleurtjes in het assortiment heeft.

Die Christ Butterfly, is die nog te verkrijgen eigenlijk ? Lijkt niet meer te worden geproduceerd ?

Ik hoor net van Christ dat de Butterfly inderdaad niet meer geproduceerd wordt; als mensen nog willen bestellen, dat kan, er zijn nog een paar op voorraad.
De Diamond is de vervanger. Christ gaf aan dat de Butterfly het westernmodel was, met engelse singelstoten wat volgens hun niet goed is. Ook gaven ze aan dat de "weak inserts" in de zitting (Welke Bianca zo fijn vind) niet optimaal waren.