[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:09

Ik ben deze week eens op ons Githa gestapt, die heeft de Arizona amber.
Wou direct mijn eigen wintecje de deur uit doen. (ga denk ik toch nog even wachten daarmee en eerst afwachten of het al dan niet past om Denna volgend jaar mee in te rijden.)
Zit terug te meimeren over een BF of zelfs Hidalgo zadel.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:24

pmarena schreef:
Dat komt echt zo vaak voor dat mensen na een boomloos weer naar een boomzadel gaan, dan eerst een poosje helemaal blij denken te zijn....maar heel veel komen daar toch na een poosje weer van terug en kloppen weer aan bij boomloos :P

jup, hier ook zo eentje. blij met mijn teruggang naar boomloos! :)
ook al niet omdat dit zadel nootbruin is, en niet lillik zwart zoals mijn boomzadel. :D

Akke_sSpring

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 01:25

Vandaag een puzzelrit gereden met mijn London, 3 uur door de bossen en geen zadelpijn, heel fijn!!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 07:48

Whoehoe mijn zadel (hidalgo alicante 2) is gisteren binnen gekomen. En ik ben er super blij mee *\o/*

Gisteravond meteen geprobeerd. Ze liep er lekker onder. Ik merk alleen dat ze nog erg vertouwen moet krijgen in het zadel (vorige eigenaar had een te klein zadel opgelegd). In draf drukt ze haar rug nog weg. Maar het heeft nog even tijd nodig. Ze heeft al wel wat stukjes ontspannen gelopen.
Ikzelf moet ineens wel wennen, na een half jaar zadelloos rustige stapritjes op een bbp. Ik had de kniewrongen er op gezet. Of ik heb ze er niet goed op gezet, of ik laat ze eraf, want mijn benen werden nogal naar buiten gezet. Moet zeggen dat het leer nog wat stijf (nieuw) is, dus de vorm zit er ook nog niet in.
Maar al met al toch nog lekker gereden! Ik heb geen rijfoto, omdat ik alleen was, maar wel een foto toen ik er net af was.

Afbeelding

Wie heeft voor mij een foto hoe de kniewrongen moeten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:31

Gefeliciteerd!
Ik vind hem eigenlijk al best netjes liggen :)

Het is ook wel een heel verschil tussen geen zadel en dan echt zo'n standaard zadelvormig-zadel met ronde opbouw van de zitting, zweetbladen, kniestukken en kniewrongen en alles erop-en-eraan... ik vind dat al verschrikkelijk vanuit een Barefoot (Arizona)-gewenning, laat staan als je veel zadelloos reed :=

Met kniewrongen heb je eigenlijk altijd dat je knie naar buiten geduwd wordt, het zijn gewoon wigjes die tussen paard en knie in komen.

Als je er over na gaat denken is het eigenlijk een heel raar en onlogisch iets, zo'n kniewrong.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:47

Ik haal ze er altijd af :P Mijn merrie is van zichzelf al zo breed, met kniewrongen erbij zit ik helemaal in een spagaat.

Zo lekker naar het bos toe, heb er zin in :D

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:49

draaakje schreef:
Ik haal ze er altijd af :P Mijn merrie is van zichzelf al zo breed, met kniewrongen erbij zit ik helemaal in een spagaat.

Zo lekker naar het bos toe, heb er zin in :D

Hahah dat gevoel had ik gisteren ook. Denk dat ik ze er ook maar af laat. Maar ben nog wel benieuwd hoe ze erop moeten. Brede kant boven of onder, en de platte kant tegen de knie of de bolle kant. Ik kan er echt niks van maken
Veel plezier in het bos! Het is er super mooi weer voor.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:57

Heb je iets aan dit plaatje van de Stella die ik (nog :P) heb
Afbeelding

Of deze plaatjes van internet
Afbeelding

Afbeelding

Op welke hoogte en hoe schuin je ze plakt ligt er net aan wat je zelf fijn vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:02

De kunst met kniewrongen is om ze zo ver naar voren te leggen dat je been er niet OP ligt, want dan kom je inderdaad breed te zitten :j Ik plak ze altijd zo dat ik er in principe net niet tegen aan zit, maar dat ik er wel tegenaan 'bots' als ik mijn been optrek.
Op die manier zijn kniewrongen heel nuttig, ze corrigeren je als je iets raars doet in je houding maar ze duwen je been niet opzij.

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:09

even een snelle post. ben op vakantie maar gisteren even naar huis gereden want onze camping is maar half uurtje van huis.
was zo benieuwd naar me zadel..
en wauw wat is het een mooi zadel.

krijg het niet voor elkaar een foto te uploaden via me telefoon

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:26

Ik ben benieuwd Falko!

Ik heb gisteren nog een keer de hidalgo venice 2 van Rianne mogen proberen, maar die is net als de mallorca 2 echt te klein :(
Hoop snel weer n afspraak met Suzanne te kunnen maken, om te kijken of de special zadels wat voor ons zijn! Ik hoop het echt, want na hidalgo zit ik echt niet lekker meer in mijn london! Mn haf is vrij breed, zit echt zowat in de spagaat :=

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:31

draaakje schreef:
Heb je iets aan dit plaatje van de Stella die ik (nog :P) heb
[ Afbeelding ]

Of deze plaatjes van internet
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op welke hoogte en hoe schuin je ze plakt ligt er net aan wat je zelf fijn vind

Ja ik denk het wel :D had ze dus wel verkeerd en nog eens verkeerd om :+ snap je em nog? Kan het allicht nog een keer proberen en anders laat ik ze er eerst af, tot ze nog wat kilo's kwijt is. Zo gek doet ze nog niet gelukkig, dat ik echt steun nodig heb, maar als ik nog eens een sprongetje wil doen, lijkt het mij wel fijn.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:55

Wellicht dat het wel scheelt als ze goed- om zitten :D

Ik heb ze ook altijd zo ver mogelijk naar voren (en dat met korte pootjes) maar toch gaat het "zweetblad" dan iets breder staan door de wrongen waardoor ik ze er liever af laat :)
Ben dan ook erg blij dat het met klittenband is, en ieder voor zich kan kiezen :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:23

Is er iemand met een hidalgo die een foto kan posten van de beugelophaning? Ik heb een Chezz zadel (kopie hidalgo zegt men). Een van beugelophaningen zakt uit waardoor mijn beugel er nu wel heel makkelijk af kan schieten. Ik ben benieuwd doe die van hidalgo eruit ziet. En of ik daar iets mee kan. Het kan voor mij ook een reden zijn om over te stappen. En wat is de ervaring met opstijgen? Bij mijn Chezz zadel gaat het zweetbad mee omhoog als ik opstap vanaf de grond :( daardoor gaat paard lopen en kom ik achter zadel terecht. In de bak stap ik altijd op met krukje omdat ik dat beter vind voor zijn rug. Wanneer ik een buitenrit maak en er onderweg af wil, voor een stop, heb ik altijd iemand nodig die mijn paard vasthoudt. Zo vervelend!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:36

Afbeelding

Opstappen gaat goed met de Hidalgo. Met een krukje is altijd beter natuurlijk. Ik heb er nooit problemen mee dat het zweetblad omhoog komt met opstappen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:43

Ik heb ook geen problemen met het opstappen met de Hidalgo. Gebruik altijd wel een krukje maar dat is ook mede om de paardenrug te besparen. :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:01

Gister voor eerst met paardje op buitenrit geweest, Op de hidalgo. Heb tussendoor moeten afstappen en er weer op. Gaat prima, ligt als een huis!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:52

Vanmorgen zadel pas consult gehad met paard.
Paard was onwijs vervelend en niet meewerkend, vond het veel leuker om stil te staan in plaats van te draven en rond gestuurd te worden :Z

Was zelf er benieuwd naar de Hidalgo, maar deze begon snel te schuiven tijdens het draven.
Paard is ' scheef' en hierdoor trok het zadel ook snel naar rechts. Normaliter corrigeer ik mijn zadel maar doordat ik zo druk was met mijn paard normaal door de bak te rijden zat ik na een paar rondjes erg naar rechts.

De trekker, niet helemaal mijn zadel. Wel heel goed verstelbaar maar ik vond hem te breed zitten.
Kon door het brede zitten ook niet goed paard aandrijven.

Freeform, kon ik het niet helemaal mee vinden, met het drijven zat precies de rand in mijn kuit. (ook door het breed zitten, sluiten mijn benen niet goed aan) Dit zadel zat wel erg goed op Dido :j

FlexEE, geweldig zadel. Dido heeft gele kopbeugel, mocht ze breder worden kan de kopbeugel eruit.
Zat onwijs fijn, Dido liep erg soepel mee (Als ze eindelijk vooruit ging ipv opzij en naar achteren }:0 )
Ik kon ook goed zitten, goed bij mijn paard en zat eigenlijk ' natuurlijk' in direct de juiste hak-heup houding.
Dus ik heb de FlexEE besteld, kleuren havanna/chocolade *\o/*

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:13

Wauw, die zijn mooi! Van wie heb je n pasconsult gehad? En wat kost dit zadel als ik vragen mag?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:14

Wat leuk pluche_pluus, wist niet dat ze die verkochten! Net op de site gekeken en zie dat het nog vrij nieuw is, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Zeker interessant zadel :)

Edit: Superliesje, volgens mij Per Mi Cavallo

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:24

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:29

Leuk dat de flexee nu ook in Nederland wordt verkocht!Ben benieuwd naar de foto's!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:44

Vind m erg mooi, wie weet ook iets voor ons als hidalgo niks wordt. Weet iemand in welke regio per mi cavallo komt? Kan t niet goed vinden op de website

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:49

Zij reist volgens mij vrijwel heel Nederland door. :) Tenminste dat is wat zij mij destijds vertelde (dit was begin januari).

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:42

Mayflower_ schreef:
http://www.permicavallo.nl/flexee.php Ik denk dat pluche_pluus deze heeft gekozen. :)
Wat fijn dat je een zadel hebt gevonden!

Ja klopt helemaal!
Bij Permicavallo, hele kundige vrouw :j

Foto zal ik van de week even online zetten.

@superlies: ze is voor mij ook vanuit oost-zuid Groningen naar Spanbroek gereden. Kost alleen iets meer aan voorrijkosten.
Ze heeft het zadel net 2 weken mee en tot nu toe hele goede reacties. (En ook al veel verkocht wat ik hoorde)
1 nadeel: doordat het redelijk "nieuw" zadel is ruim 10-12 weken levertijd. Het is geen productie zadel. De gold is €898 en in 2 kleur met Italiaans leder. Zilver is €200 goedkoper gewoon Europees leer en in 1 kleur