Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wiltshire schreef:Sorry, maar ik heb niet alles gevolgd dus misschien is mijn reactie wel heel erg achterhaald.
Volgens mij zijn er maar twee soorten boomloos zadel: het zgn Ponypadje en een renzadel. In beide gevallen gaat het om een lichtgewicht ruiter waarbij er nauwelijks druk op de wervelkolom van paard/pony wordt uitgeoefend. In andere gevallen lijkt mij een zadel met boom aan te bevelen omdat dan het ruitergewicht beter over de wervelkolom van paard/pony wordt verdeeld waardoor er minder rugblessures ontstaan.
wiltshire schreef:Sorry, maar ik heb niet alles gevolgd dus misschien is mijn reactie wel heel erg achterhaald.
Volgens mij zijn er maar twee soorten boomloos zadel: het zgn Ponypadje en een renzadel. In beide gevallen gaat het om een lichtgewicht ruiter waarbij er nauwelijks druk op de wervelkolom van paard/pony wordt uitgeoefend. In andere gevallen lijkt mij een zadel met boom aan te bevelen omdat dan het ruitergewicht beter over de wervelkolom van paard/pony wordt verdeeld waardoor er minder rugblessures ontstaan.
pmarena schreef:De stevigere zadels zijn heel erg mooi en erg leuk als alternatief voor een echte harde boom, maar ik vind ze zo onpersoonlijk, je bent je paard er onder kwijt omdat er zo veel (en zo stug) materiaal tussen jezelf en je paard zit.... dat gaat helemaal het (voor mij) doel van boomloos voorbij
Authentic schreef:Wat zijn de stevigere zadels? Alle Barefoots met VPS? Sorry als het een domme vraag is
Ik wil voor mijn (aangespannen) merrie graag een zadeltje erbij, waar ik eventueel ook dressuur mee kan starten. Ze heeft alleen een vrij lastige rug (breed, rond en kort) dus een boomzadel durf ik niet helemaal aan.
Blijheid schreef:@Pmarena: Heb jij eigenlijk ook ervaring met het soft saddle van Cashel?
Als je het over flexibel hebt is dat volgensmij ook een van de flexibelste zadels