Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Raamzicht schreef:Kwetal of buitenzinnig, ik zou graag vast zo'n voorkussentje (heeft het al een naam?) bestellen. Bij wie moet ik hiervoor zijn?
Ik denk dat "front riser" misschien de lading wel dekt?
front riser klinkt wel netjes idd
Kwetal schreef:Raamzicht schreef:Whahahahafront riser klinkt wel netjes idd
Maar bestaat al.... "anti lordosis kussentje" kwam ook nog voorbij.... (dat je niet met een holle rug komt te zitten omdat je paard een tikje overbouwd is)

Wordt echt een soort VIP-zadeltje zo 

Nu lijkt vooral pony zelf de singel echt een ramp te vinden, dus denk dat ik het voorlopig maar even aankijk met de FRA die ik heb .. Heb ook mijn nieuwe Barefoot-pad eronder gelegd en had het idee dat er niks geschuurd had, maar heb ook maar een klein half uurtje in de piste gereden dus of dat veel zegt ... Even afwachten.
) of doordat pony wat in bouw verandert is (en het dus wat schuift, hopelijk voorlopig), of dat ik een paar keer op een dressuurzadel van een stalgenootje heb gereden (haar paard) weet ik niet .. maar het voelt niet meer 100% ok. Al wil ik eigenlijk helemaal niet naar een ander zadel kijken want ik weet dat dat een kleine ramp gaat worden 
pmarena schreef:Sonja: Dat zie je bij allerlei zadels vaak, dat als je een wat dieper zitkommetje hebt met een heuveltje voor je "muts", je daar steeds tegenaan komt en de boel dan openrijdt.
Heb ik me tenminste laten vertellen door klanten die daar last van hebben en blij zijn met een zadel zonder zo'n oplopende voorkant
Als je een wigje tussen zadel en zitting doet dan blijft zadel schuin naar beneden liggen en duw je eigenlijk alleen de zitting omhoog t.o.v. het zadel & paard... in theorie is dat vragen om doorrijd-problemen.
Maar nogmaals: als het in de praktijk werkt dan is er natuurlijk niks mis mee
[***] schreef:Kan het trouwens dat een Barefoot-pad gewoon verslijt? Dat het wol op den duur zo wordt dat je het niet meer goed krijgt (met wassen of borstelen of .. )? En dan dus automatisch wat hardere stukken/randjes? Of kan je daar nog wat tegen doen? (als je de nieuwe & oude pad naast elkaar legt ziet die oude er echt niet uit ...)