[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:58

Ik heb de nieuwsbrief 1 keer gehad (al een tijdje terug).
Mooi dat de zadeltassen er binnenkort weer zijn :D

Ik heb de voorop-het-zadel-zadeltassen besteld van barefoot :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:04

Mayflower: ik heb hem nu echt maar 1 keer verzonden zaterdag dacht ik...wellicht sta je met 2 accounts ingeschreven? :P

Heb nog even een plat mailtje eruit gestuurd, vind het toch lüllig als mensen zitten te wachten op nieuws over de stijgbeugels en ze ontvangen het niet :(:)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:03

Oh die nieuwe bareback pad! Lijkt me heerlijk!!!!

De zoektocht naar een Cherokee is hier van start. Omdat ik hem op korte termijn flink wil gebruiken liefst een tweedehandse ivm inrijden. Helaas reageren er nog niet echt veel verkopers! Ik snap niet dat ik weer boomzadel heb gekocht afgelopen winter wat een ellende weer. Hopelijk kunnen we met een Barefoot weer vooruit!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:59

pmarena schreef:
HA: Soms kan je toch niet beredeneren waarom iets wel / niet / anders werkt, praktijk en theorie.... met een gezond kritische blik uitproberen blijft het beste :j

Daarom vind ik dit forum ook zo fijn.. kan je vragen stellen over je zweetafdruk enzo :? Fijn dat je elkaar hier zo kan helpen.. :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:04

Ff een klein vraagje, nu zal het vast wel ergens er tussen staan, als iemand het weet, mag het ook wel naar de pagina gestuurd worden, dan zoek ik daar wel tussen.

Mijn inlages worden minder, tenminste, zon gevoel heb ik.
Het is een boomloos zadel, zonder VPS. (Barefoot Cheyenne)
Mijn merrie is een friese merrie, waarvan de rug nu een dakgootje begint te krijgen. Als het hard regent, dan blijft daar water in staan (alleen de rug, niet de bips, niet te dik dus!)

Wat voor inlages zou ik moeten bestellen voor haar.
Hoef alleen de naam, of welke het geschikst zouden kunnen zijn.

THANKS!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:45

Ik had de nieuwsbrief ontvangen, keer :) Erg leuk weer :)

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:40

Even een vraagje: ik kreeg vandaag te horen dat ik het zadel te ver naar achteren heb liggen. Van de week ook al. Maar als ik de singel dan losmaak, het zadel oppak en weer neerleg, schuift hij eigenlijk in deze positie. Leg ik m hoger, glijd ie toch een beetje terug zodat hij vast ligt op de rug. Ik heb wat foto's toegevoegd, maar eerlijk gezegd vind ik het zadel niet verkeerd liggen. Toch??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:41

Zadel ligt imo gewoon goed hoor!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:49

Ik vind het zadel juist heel mooi liggen. Helemaal niet te ver naar achteren.
Hé, zijn dat je nieuwe beugels? Bevallen ze?

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:54

Ja, de beugels bevallen goed. Je hebt een breed voetbed waar je goed steun aan hebt. Korfje heb ik gelukkig nog niet nodig gehad :D

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:58

Ik denk dat ze gewoon niet gewend zijn aan een "lang" zadel. Als ik kijk naar andere boomzadels liggen die inderdaad meer naar voren maar dit komt omdat ze korter zijn. Nee, ik zeg het verkeerd, die zadels liggen niet meer naar voren, ze zijn gewoon korter waardoor je achter meer rug overhoudt. Barefoot is een langer zadel. Dat heb ik ook uitgelegd, maar toch.. Ik begon wel een beetje te twijfelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:03

Ik vind hem juist keurig liggen zo +:)+

Nu leggen heel veel (ik zou bijna zeggen: de meeste :o ) mensen hun (boom) zadel ook te ver naar voren hoor, dat zal wellicht ook nog veroorzaken dat ze niet zien dat het zo gewoon goed ligt :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Je gaat je dan afvragen hoe hun eigen zadel zou liggen als die op de juiste plek zou liggen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Je omschrijft het zelf al: hij kruipt vanzelf al op z'n plekje, mooiere aanwijzing kun je bijna niet krijgen, toch ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:09

Hoeft niet hoor :) Een zadel kan ook van de juiste plek getrokken worden door een foute singelplaats.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:10

Fijn al die bevestigingen. Maar je gaat toch twijfelen als mensen tegen je zeggen dat hij te ver naar achteren ligt. En ik maar iedere keer weer afstappen, singel los, naar voren leggen, zadel schuift weer terug maar ja, weer aansingelen en dan weer opstappen met het idee dat er niets aan de ligging verandert is. Maar ja. Dan weet ik nu in ieder geval dat ie goed ligt.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:11

DubbelDun schreef:
Hoeft niet hoor :) Een zadel kan ook van de juiste plek getrokken worden door een foute singelplaats.

Ja maar dat is in mijn geval niet. Hij schuift al naar zijn plek voordat ik m aansingel.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:26

Roosyes schreef:
Oh die nieuwe bareback pad! Lijkt me heerlijk!!!!

De zoektocht naar een Cherokee is hier van start. Omdat ik hem op korte termijn flink wil gebruiken liefst een tweedehandse ivm inrijden. Helaas reageren er nog niet echt veel verkopers! Ik snap niet dat ik weer boomzadel heb gekocht afgelopen winter wat een ellende weer. Hopelijk kunnen we met een Barefoot weer vooruit!

Ik had ook na boomloos weer een boomzadel en toch nu weer terug naar boomloos de Cherokee :D
Jammer dat ik er weinig gebruik van kan maken, maar dat hopen we nog wel weer in te halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:36

Dat komt echt zo vaak voor dat mensen na een boomloos weer naar een boomzadel gaan, dan eerst een poosje helemaal blij denken te zijn....maar heel veel komen daar toch na een poosje weer van terug en kloppen weer aan bij boomloos :P

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:23

Ik heb even gemeten, ik moet een L pommel hebben. Alleen als hij zijn hoofd naar beneden had vond ik het kantje boord. Maar de XXL was echt veel te breed.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:17

Om maar even de vooroordelen over boomloos rijden en drukverdeling de kop in te drukken :P :

De rug van mijn pony is vandaag gecontroleerd door de dierenarts en die was prima in orde. Mijn pony is nu 28 en we rijden al zo'n 9 jaar met een Barefoot Cheyenne, inmiddels wel ons 3e exemplaar hoor ;) :P

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:49

Dat is fijn om te horen!
Vandaag gezwommen met mijn paardje. Wat ben ik toch blij met mijn drytexje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:11

Vandaag rodeo gereden in de bak, omdat zijn vriendin weg ging en was heel blij dat de Hidalgo Milwaukee erop lag even en niet de Barefoot Cheyenne. :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:05

pmarena schreef:
Dat komt echt zo vaak voor dat mensen na een boomloos weer naar een boomzadel gaan, dan eerst een poosje helemaal blij denken te zijn....maar heel veel komen daar toch na een poosje weer van terug en kloppen weer aan bij boomloos :P

Jep... :P Nu houd ik het maar bij beide :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:43

pmarena schreef:

:j klopt! Ik ben der 1 van ;)