Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maarja ik gebruik het spul ook zelden dus dacht dat het daar aan lag eigenlijk 
pmarena schreef:Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen eigenlijk
Ik betwijfel het scheve heel erg, omdat het op de foto's gewoon lijkt te gaan om de op zich beweegbare delen die in een bepaalde positie zijn gaan staan zoals kan gebeuren als het langere tijd zo gelegen of gehangen heeft, en dit heeft normaal gesproken eigenlijk geen invloed op de ligging. Vorige eigenaar bevestigt dat ook...dus ja wat moet je er dan mee
Niet soepel met de bewegingen mee gaan is ook maar net wat je er van verwacht natuurlijk, het zal niet zoals een katoenen dekje alle kanten op flodderen, maar het kan eigenlijk niet zo hard zijn dat het niet mee beweegt op de plekken waar het dat wel zou moeten doen.
Het euvel is ook dat ik altijd allerlei dingen van mensen hoor die gewoonweg niet kunnen, zoals dat ik een keer of 2-3 iemand heb gehoord die er van overtuigd was dat haar Barefoot bridged....dat kàn gewoon niet, zodra je er op zit dan blijft er echt geen lucht tussen zadel en paard zitten
Hierbij vind ik dat ook zoiets, ik zie niks dat er op wijst dat het zadel echt scheef is, zie alleen wat randjes leer niet asymmetrisch staan en dat maakt geen flaus aus
Maar het zadel ligt niet lekker, en dàt is natuurlijk wel een echt probleem
Kun je niet eens een andere Barefoot proberen voor de grap , om te kijken of die beter werkt?
Want wat de reden ook is, als je met dit zadel niet tevreden bent dan moet er toch een oplossing komen
En het zijn ook niet zomaar randjes, het is de hele voorste helft van het onderste deel, niet alleen dat stukje ervoor.. Dat de oude eigenaar er geen last van had, wil natuurlijk niet zoveel zeggen. Bij haar paard lag het zadel ook niet goed (reden geen idee) en ze sprak over twee scheve paarden. Zou mijn paard linksgebogen zijn, dan zou het zadel al veel beter liggen (want het onderste deel is scheef).
Ik heb er steeds een slecht gevoel bij om te rijden met een zadel dat scheef gaat en de druk daardoor niet meer goed verdeeld over de rug.
Jij bent degene met het verstand! Maar ik kann echt niets anders bedenken/waarnemen waardoor het zadel deze problemen geeft (op twee verschillende paarden onder twee ruiters). En als ik er recht op zit zie ik ook dat het onderste deel naar links zit. En na een tijdje is het onderste deel recht, maar zit ik helemaal naar rechts

En weet Alou nog wat van de herkomst van het zadel, waar het gekocht is?
Maar het is niet dat ik niets zie aan het zadel, maar het niet fijn ligt en ik daardoor het zadel de schuld geef
Heb namelijk ook best veel geprobeerd (ook aan mezelf) voordat ik kritisch naar het zadel ging kijken.. Hoop niet dat je dat denkt!!
) waardoor ik nu een VPS heb.
Als dat rechter is, heb ik een zorg minder en denk dat dan de problemen weg zijn

Het is trouwens niet het paard waar ik het steeds over heb. Op deze ligt het zadel beter, en schuift het iets minder naar rechts, maar dit paard is dan ook linksgebogen
pmarena schreef:Ik ben afgehaakt bij de Fishes van Thorowgood, is er nu een nieuw systeem dan?
En "panelen"...dan hebben we het gewoon over de gebruikelijke foute benaming van kussens neem ik aan?

) dan kan er weinig mee gebeuren als die van steun op paard op steun gaat.

Sorry hoor!
Zal eens kijken of ik mijn zadel kan laten bekijken. En hopelijk kan hij dan wat voor me betekenen

Want ik miste zonder VPS toch wel de zekerheid over ruggegraatvrijheid enz. Al liep hij er precies hetzelfde onder en zat ik lekkerder.
Heb het met een ander paard wel minder erg, maar die is naar dezelfde kant scheef als dat onderste deel dusja