Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb er jaren geleden eens mee gereden op een draver, die zowaar mee draafde toen de rest in galop zat. Ik had schrik eraf te vallen maar het was nog fijn uit te zitten! Bij Snowville er ook een paar keer mee gereden en ben nu overstag! Ik zou gaan voor een Cheyenne, maat 2. Dus ik hoop dat het past! dorientjuh schreef:Ik heb een Barefoot zadel (zonder vps) over kunnen nemen van een Bokker. Ik kan het nu nog niet uitproberen ivm de vorst, maar ik ben benieuwd!
flavlip schreef:@ Rommeke Dan zou ik toch eens kijken naar de Thorowgood zadels. Op hipica.nl kun je daar los bomen (kopstukken) voor kopen, ook voor wintec en van wat ik zie heeft Thorowgood nog bredere bomen (vooral de S-bomen). Dan heb je voor de wintec de witte boom (XW) geprobeerd, dat is de grootste van wintec en Thorowgood heeft nog een gele (XW/XXW) en een zilvere (XXW). Ik persoonlijk vind het fijn dat er ook meerdere 'tussenmaatjes' zijn. Misschien is de Thorowgood wel breed genoeg en op het moment dat ze afvalt kun je er een nieuw boompje in (laten) zetten en hoef je dus geen nieuw zadel te kopen.

je kunt nu eenmaal niet door een zadel heen kijken om te zien hoe het nu echt op de rug ligt, afdrukken en metingen kunnen veel info geven wat dat betreft 

Geryon schreef:dorientjuh schreef:Ik heb een Barefoot zadel (zonder vps) over kunnen nemen van een Bokker. Ik kan het nu nog niet uitproberen ivm de vorst, maar ik ben benieuwd!
Ik ben ook benieuwd hoe je hem vindt rijden! Vond dat zadel véél lekkerder rijden dan dit zadel met VPS. Maar jammer genoeg lag VPS beter op hem

Maar dat komt vast alleen doordat het dus scheef is.