[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:18

Buitenzinnig schreef:
sas27 schreef:
Maakt mij niet heel veel uit, korte kussens zijn wel belangrijk.
Ik kan er vanmiddag eentje uitproberen met de normale kussens, wie weet past dit al maar ik ben er bang voor...

Wellicht heb ik een amper gebruikte zwarte voor je, kussen lengte moet ik even nakijken. Is een enkele keer gebruikt tijdens een consult

Als je het even na wil kijken graag, ben ook wel benieuwd naar je vraagprijs, mag uiteraard in PB

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:44

branki schreef:
sas27 schreef:
Helaas staat het type er niet bij, het betreft deze
[ [url=m/nD73eP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als iemand er nog een te koop heeft hoor ik het graag!

Ik heb een Trekker True Talent met korte kussens te koop. Die vond ik persoonlijk veel fijner zitten dan de andere Trekkers.
Heeft op mijn arabier met korte rug gelegen. Helaas ligt het zadel bij hem niet goed bij zijn schoft / schouder.

[ [url=m/dTs7k5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer dat dit zadel bij jouw Arabier niet fijn ligt. Ik heb er ook eentje, had hiervoor nog de oude versie (Pro Endurance), maar vind de True Talent ook een heeeeeeerlijk zadel :D .
Het vreemde was ook, dat die Pro Endurance iets schoof en die True Talent totaal niet.
Blij ook dat we van die zweetbladen af zijn, geen wrongen meer (ik rij met normale beugels), vrijheid - blijheid <3 . En zo'n superlicht zadel ook. Overigens hier ook met de korte kussens, omdat mijn paard zo extreem kort en compact is.

Maar een zadel blijft persoonlijk, zowel voor paard als ruiter.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:42

Heeft iemand enig idee of er een mogelijkheid is de Ghost Buttera met een paard te testen? De dealer hier in Spanje heeft hem niet. -O- Ik weet ook niet of de dealer in Nederland er oren naar heeft om een testzadel (tzt) naar Spanje te sturen voor een proefperiode.

Momenteel heb ik toch geen paard om te rijden (oudste met pensioen, jongste nog niet ingereden), dus haast heeft het niet.

Dinges1982 schreef:
Wat zouden jullie adviseren onder een ghost roma?
Ik zoek
- de beste drukverdeling (nog weinig bespiering en zwaardere ruiter) maar wil niet op een torentje zitten
- paard is gevoelig dus onderkant moet zacht zijn maar niet glijden
- het liefst iets waar geen levertijd van 3 maanden op zit -O-

Het zou gaan om korte stapritjes om er weer in te komen.

Ik zou zeggen sowieso de Heavy Duty inlagen. Ik denk dat je het torentje met Ghost helaas sowieso wel gaat krijgen.

Qua onderkant durf ik niet heel hard een uitspraak te doen. Heb ooit eens gehoord dat een schaapje niet zou glijden, maar ik weet niet of dat waar is :D

Buitenzinnig

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:03

Ja hoor, als ik dan nog de buttera heb kan ik die naar Spanje sturen, geen probleem.

Ik zou zelf geen HD inlagen gebruiken icm een Ghost. Ik zou een passervice inplannen om te kijken of de juiste kussens er onder zitten, en welke pad het beste bij jullie past

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:59

[/quote]

Blij ook dat we van die zweetbladen af zijn, geen wrongen meer (ik rij met normale beugels), vrijheid - blijheid <3 . [/quote]

Hahaha, ik reed juist met fenders met wrongen omdat ik die steun voor mijn knieën erg fijn vond.
Door de fenders wel steun maar toch optimale bewegingsvrijheid.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:59

Hallo Bokkers,
Sinds één week heb ik een Barefoot Cheyenne drytex gekocht voor mijn paarden.
Ik weet dat het van kunstleer is , wat is hiervoor het beste in onderhoud? Ik hoor jullie graag.

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:36

Is er een passervice die de Barefoot Merlyn in maat 0 aanbiedt als testzadel of via de passervice?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:08

jansje73 schreef:
Hallo Bokkers,
Sinds één week heb ik een Barefoot Cheyenne drytex gekocht voor mijn paarden.
Ik weet dat het van kunstleer is , wat is hiervoor het beste in onderhoud? Ik hoor jullie graag.

Op de Barefoot website staat een natte spons, evt een sopje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 07:08

Er zijn ook wel mensen die fan zijn van het gebruik van schoonmaakmiddelen voor kunststof auto interieur voor het onderhoud. Vaak wel bij benzinepompen verkrijgbaar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 07:36

Er is ook een Wintec cleaning spray voor de Wintec zadels, dat zou ook nog kunnen. Ik gebruik gewoon een vochtig doekje.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:00

Dank jullie wel allemaal over de tips om mijn zadel schoon te maken!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:42

Buitenzinnig schreef:
Ja hoor, als ik dan nog de buttera heb kan ik die naar Spanje sturen, geen probleem.

Oh, dat klinkt goed! Dank je wel *\o/* ik neem tzt even contact met je op, zal waarschijnlijk later dit jaar zijn!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:35

Ik heb een Barefoot Wellington gekocht maar hij is helaas te lang. ( iets te impulsief gekocht )
Ik heb hem weer op MP staan, wie heeft er ervaring met boomloze dressuur zadels korter dan de Barefoot en wat raad je me aan. ( cob tinker )
Ik koop niks meer zonder een zadelmaker hoor, maar dan kan ik me van te voren een beetje oriënteren.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:58

Lonan schreef:
Ik heb een Barefoot Wellington gekocht maar hij is helaas te lang. ( iets te impulsief gekocht )
Ik heb hem weer op MP staan, wie heeft er ervaring met boomloze dressuur zadels korter dan de Barefoot en wat raad je me aan. ( cob tinker )
Ik koop niks meer zonder een zadelmaker hoor, maar dan kan ik me van te voren een beetje oriënteren.

karslund en hidalgo erg fijne ervaringen mee hier.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:54

Lonan schreef:

Startrekk en Edix zijn ook korte boomloze dressuurzadels. En idd hidalgo bijv ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 06:45

Wat voor maat is de Wellington....?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:57

Lonan schreef:

Is ie echt te lang? Ze liggen namelijk net anders dan boom zadels. Wellicht hier even een foto plaatsen?

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:14

Prince Orion, heel kort boomloos zadel.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:36

blokfluit schreef:

Inderdaad deze is heel fijn! Minder bekend in Nederland, maar echt een goede optie!
Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:14

Lees eigenlijk praktisch nooit iets over de Heather Moffett, de hidalgo, prince orion.. van flexibele zadels..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:56

Muze schreef:
Lees eigenlijk praktisch nooit iets over de Heather Moffett, de hidalgo, prince orion.. van flexibele zadels..

Dat zijn merken die vooral in het buitenland veel meer bekend/gebruikt zijn. Heather moffett heb ik alle 2 de varianten gehad en een Hidalgo heb ik gehad en nogsteeds in mijn bezit.
Zijn allemaal hele fijne kwaliteit zadels is mijn ervaring.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:17

Geloof ik absoluut!
Zie dat er wel in Nederland een soort “ verdeler” is. Mooie zadels wel.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:24

Mijn singelstoten van mijn Barefoot Barrydale worden slecht. Waar zou ik die kunnen laten vervangen? Bij een gewone zadelmaker? Iemand tips hiermee?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:41

Cera_D schreef:
blokfluit schreef:

Inderdaad deze is heel fijn! Minder bekend in Nederland, maar echt een goede optie!
[ [url=m/DVxlKn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ervaring met dit zadel: er werden 2 paarden mee gereden bij mij op stal, en beiden waren verreweg beter af met een goedkoop barebackpadje dan met dit zadel, liepen echt verschrikkelijk in verzet ermee. Bij beiden lag het zadel op het oog best goed overigens, maar ik vond het stugge dingen met dwingende kussens, ik snap dat die paarden het niet fijn vonden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:29

Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Echt al heel lang :') maar ik heb een vraag.
Binnenkort krijgen wij er een grote Shetlander bij. Ik ben op zoek naar een zadeltje hiervoor. Nu ben ik niet zo gecharmeerd van de standaard 'pannenkoekzadels'. De Barefoot Bellis ken ik, en ik zag dat er nu ook een Arizona-variant van is, heel leuk! Alleen lijkt deze me wel vrij lang. Het dragende stuk is natuurlijk korter, maar ik ben toch bang dat het wat aan de lange kant is. Zijn er mensen die één van deze zadels gebruiken op een Shet of andere kleine pony en zo ja, hoe gaat dat?
De Arizona-versie is een stukje langer dan de gewone Bellis; de zitmaat is wel gelijk, kan ik hieruit afleiden dat het dragende stuk voor beide gelijk is?

Ik weet dat één en ander afhangt van de pony in kwestie dus tot die er is weten we niks zeker, maar hopelijk zijn er mensen met ervaringen :)