[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:00

Ja he, het lijkt wel een mini-zadeltje :D Mijn Stella maat 1 is echt een stuk groter. (die nam zowiezo het hele dekje in beslag)
Serie nummer geeft wel echt aan dat het een maat 1 is :) (van 2008, misschien dat ze toen wat kleiner waren dan nu??)

Ik ben er echt super blij mee! Heel fijn ook dat het al gebruikt is en lekker soepel, dan neem ik een paar kreukeltjes/vouwtjes voor lief :D

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:16

Mooi zadel Draaakje!

Ik heb de torsion toch gekocht! Hij ziet er netjes uit, en het was een leuke prijs. Ze zei ook dat er tegenwoordig meer mensen interesse hadden in een barefoot die staat nu erg bekent.
Als het goed is krijg ik hem morgen of overmorgen binnen! *\o/*

Wou vandaag nog even met de bronco rijden maar helaas het is geen minuut droog geweest! ;(

Martje80

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:47

Van harte bianca. Tipje voor schoonborstelen van dekjes..bij de action verkopen ze een heel handig borsteltje met rubberen haartjes. Bij de schoonmaak/huishoud artikelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:41

Falko, dat is het idd een beetje, Torsion is inmiddels wat in de vergetelheid geraakt lijtk het wel , tov merken als barefoot. Maar ik vind het nog steeds ontzettend fijne zadels van hele mooie kwaliteit.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:15

karev schreef:
Van harte bianca. Tipje voor schoonborstelen van dekjes..bij de action verkopen ze een heel handig borsteltje met rubberen haartjes. Bij de schoonmaak/huishoud artikelen.

Ja zijn die borstels er nog bij de action? al een paar x naar gezocht maar ik kan ze niet vinden :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:14

Het is denk ik vooral zo dat veel mensen toch graag het VPS van Barefoot willen, het verschil tussen Torsion en Barefoot is daardoor toch wel een stuk groter geworden.

En ik weet eigenlijk ook niet of een Barefoot-pommel in de Torsion past, het is wel een fijn idee dat je wat mogelijkheden hebt om de vorm rond de schoft aan te passen.

Maar een mooie dure kalfslederen Torsion is toch wel erg :~ hoor.
Alleen zelf ben ik inmiddels toch ook wel gehecht geraakt aan het VPS... je moet even door het inrijden heen maar dan heb je ook wat :)

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:28

Ik heb laatst dus met die bronco gereden en de eigenaar van het zadel heeft alles eruit gehaald en opgevuld met oude t-shirts etc. Op het begin dacht ik oh help ik ben niet zo stabiel nog op me pony want hij is zelf ook niet echt stabiel. Maar het viel me alles mee.
Hij liep er zo ontspannen onder, en ik had eigenlijk een heel andere pony vond ik.
Zij zegt ook als je kan rijden dan blijf je zitten en merk je het niet eens.
Had wel spierpijn de volgende dag :')

Morgen komt me zadel *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:29

ik heb de pommels wel eens uitgewisseld, dus barefoot in torsion, maar hoe dat zit met moderne bf pommels weet ik dan weer niet

maar torsion heeft ook niet helemaal stil gestaan de afgelopen jaren Bianca, hoewel het niet te vergelijken blijft natuurlijk, vps barefoot en torsion

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:21

Ik ben erg benieuwd naar Torsion!
Heb weinig ervaring met boomloos dus dat scheelt misschien een beetje.
Ik hoop ook dat die goed ligt bij hem! maar dat zullen we snel genoeg weten! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:37

Dat zeg ik, het is niet meer goed met elkaar te vergelijken :)

Spannend Falko, duimen draaien voor je +:)+

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:39

Thanks dat is lief!
Kan haast niet wachten!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:59

Mijn kat heeft de laatste tijd nogal vaak op mn arizona geslapen... er zitten nu kwijlvlekken op en krassen... Wat kan ik het beste gebruiken om dit een beetje weg te krijgen? Voor ik vanalles ga kopen en uitproberen dacht ik toch beter hier even te vragen voor hulp :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:15

Oeh, wachten duurt altijd zo lang he Falko92!

En met de barefoot leder creme Chimello, zou je daar de kwijlvlekken er niet mee uit krijgen? Er is ook gekleurde ledercreme zag ik. Echt krassen zal wel wat lastiger zijn...

Vandaag mn Barefoot Stella mee naar huis genomen en een doekje er overheen gehaald, net als nieuw :) Meteen even wat duidelijkere foto's gemaakt.

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:24

haha jaa wachten duurt lang. Maar hij is op de post dus morgen komt die als het goed is!
verzenden kosten wel wat duurder dan ik dacht.. maar was ook beetje vergeten dat ik extra spulletjes erbij kreeg..

Waar houden jullie je zadel mee bij? Ik heb lederolie .. zou dit goed zijn?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:29

Hij kwam wel gewoon uit Nederland toch? (geen onverwachtse invoerrechte/ douanekosten enz.)

Ik gebruik de leder creme van barefoot, vind die echt super fijn, niet zo vettig en afsluitend als ledervet of olie. Ook mijn hoofdstel doen ik er mee :)
(moet wel eerlijk zeggen dat ik niet heel vaak invet hoor, paar keer per jaar :P)

falko92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:43

Gewoon uit nederland. Ze zei dat het meer dan 11 kilo was.. Heb een extra pommel gekregen erbij singel en dekje.

Een stalgenoot heeft hem een paar keer gedaan in die 10 jaar zei ze en haar bf ziet er ook nog super uit haha!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:21

Ik heb hem nu een keer behandeld met zadelzeep, daar doe ik al mijn leer mee. Mijn zadel ziet er nu weer een beetje vlekkerig uit (zo'n blauwe waas), maar als het weer beter wordt dan poets ik hem nog een keer goed en dan kan die de zomer wel door.

Spannend hoor, falko! Ik hoop dat het zadel bevalt. Hij zag er wel heel netjes uit van de foto's.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:28

chimello schreef:
Mijn kat heeft de laatste tijd nogal vaak op mn arizona geslapen... er zitten nu kwijlvlekken op en krassen... Wat kan ik het beste gebruiken om dit een beetje weg te krijgen? Voor ik vanalles ga kopen en uitproberen dacht ik toch beter hier even te vragen voor hulp :+

Haha :D Erg herkenbaar :)

Weet iemand of er echt een groot verschil is tussen zadelzeep en gewone zeep? Ik heb laatst mijn tuid+laarzen schoongemaakt met dreft :o en daarna ingevet.

@falko hopelijk bevalt het zadel!

Ik krijg mijn hidalgo zadel of deze week of volgende week *\o/* Mijn grandeurpad was al binnen gekomen bij de verkoopster en die was volgens de hidalgo verkoopster erg mooi geworden.

Mochten er hier mensen zijn die een kijkje willen nemen bij mijn hidalgo als ik hem binnen heb, dan ben je welkom :)

Ik zal hem meteen goed invetten en er zuinig op zijn (ben normaal gesproken niet zo zuinig op mijn spullen :o )

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:41

Welke Hidalgo krijg je ook alweer hinke?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:13

Morgen wordt er geen post bezorgd Y;(

De Barefoot cream is ècht fijn spul, zeker de kleur-cream :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:22

Ja ik durf niet zomaar iets te smeren namelijk :+
Ik heb een oudere arizona dus die is lichter van kleur, zo bruinig. Niet heel donker. Dus zou jammer zijn als hij dan donkerder wordt want ik vind dat lichtere net mooi. Maar dan zal ik die creme maar eens bestellen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:24

Ja, nee, dat zal dan wel donkerder en sappiger er uit gaan zien dan hoor, niet zo droog lichtbruin als die oudere waren :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:39

Hinke schreef:
Ik krijg mijn hidalgo zadel of deze week of volgende week *\o/* Mijn grandeurpad was al binnen gekomen bij de verkoopster en die was volgens de hidalgo verkoopster erg mooi geworden.

Je mag ook wel foto's plaatsen van je setje hoor. ;) *-:)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:13

Hinke ben benieuwd naar je zadel! Je had de Hidalgo Taco besteld toch?

Vind de zwarte kleur cream van barefoot echt heerlijk spul, maar kan me voorstellen dat het met bruin lastiger is ivm de verschillende tinten.

Draakje fijn dat het gelukt is en zo goed zit! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:13

Ja hinke ik wil graag kijken :) dan kan ik niki eindelijk ook eens zien :)