voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:09

mooie dekjes, hoe duur waren ze?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:17

Ze zijn EUR 50,-. Als je nagaat hoe de prijzen van dekjes voor boomloos zijn valt het dus nog mee.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:18

valt inderdaad heel erg mee! heb net nog twee pads van rond de 100 euro gekocht, jammer dat ik deze niet eerder ben tegengekomen!
vind ze erg mooi :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:26

Zijn de dekjes ook geschikt voor een maat 1 zadel?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:44

Ik heb ook een HKM pad, ik vind het een mooi ding alleen de inlages passen er niet goed in. De vakken zijn veel te groot voor de inlages...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:50

HKM-pads zijn wel fijn inderdaad ja :j

Wel goed testen of de inlages voldoende dik zijn op je paard, want een Barefoot pad heeft natuurlijk nog wat extra dikte onder (schaap) en boven (anti-slip) de inlages, waardoor de ruggengraatvrijheid meer is dan alleen de dikte van de inlages die je er in stopt.

De HKM is gewoon dun rondom de inlages, waardoor de ruggengraatvrijheid alleen maar uit de inlages zelf komt. De inlages waar ze mee geleverd worden (zover ik weet een soort memoryfoam) zijn overigens meestal prima voor VPS zadels :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:47

Ik ben voor mijn Freemax Jump op zoek naar een vzh/spring dekje dat er mooi onder past. Moeten dus wel inlages in kunnen.

Nu ligt er een Barefootpad van mijn cherokee onder, maar die is naar onder een heel stuk te lang en bij het zweetblad naar voren juist weer kort :P Ooit iemand een springdekje voor boomloos gezien? Ik niet, en ik vrees dat ik zelf dekjes moet gaan (ver)bouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:57

StableDoor schreef:
Heeft nog niemand de twistbolster van pagina 343 geprobeerd?

Ik heb er twee winkels over gemaild, en wil de sensation dealer in NL ook nog gaan mailen. Tot nu toe denk ik dat het te zacht is om echt effect te hebben en neig ik meer naar de hipsaver. Hoewel een combinatie van beiden misschien ook een idee is.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:08

_Nelleke_ schreef:
Ik lees nog steeds mee :)

@ pmarena: Zijn er eventueel ontwikkelingen in een barefoot klassiek model? Een soort mengeling tussen de sevilla en de nevada? Of zijn er mogelijkheden om de nevada in maat 1 met pommel ipv fork te bestellen?

Een Nevada met pommel is een Trailrider. Volgens mij zijn die er al lang niet meer. Ik heb er een. Eigenlijk heb ik ze verder nooit gezien. Hoeveel zijn er daarvan berkocht? Het was een " tijdelink model" denk ik.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:26

pmarena schreef:
De HKM is gewoon dun rondom de inlages, waardoor de ruggengraatvrijheid alleen maar uit de inlages zelf komt. De inlages waar ze mee geleverd worden (zover ik weet een soort memoryfoam) zijn overigens meestal prima voor VPS zadels :j

Zijn die gewoon geschikt? Want ik kan die bijna helemaal plat drukken dus lijkt mij niet dat ze echt druk verdelen? (Als ik bv vergelijk met inlage uit de half-pad)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:29

Ik gebruik er nog een setje gewone inlagen bij het memoryfoam.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:39

Duhelo schreef:
Ik gebruik er nog een setje gewone inlagen bij het memoryfoam.

Ahja, dat is eventueel wel een oplossing!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:51

@flavlip ik heb eens een thorowgood gehad (wel op een ander paard) maar was daar niet echt kapot van..
als je een testzadel aanvraagt, kun je dan ook een extra brede pommel erbij krijgen? want een medium gaat niet passen vrees ik. Ook een adres wat aan te raden is om een testzadel aan te vragen? (prijzen verschillen ook redelijk zag ik ?)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:49

Ik heb toevallig ook een HKM protectorpad onder de cheyenne van mn pony. Het fijne is dat er tenminste meer dan kleur zwart verkrijgbaar is!! Voor mijn dochter vind ik de pad prima zonder inlages. Want ook de inlages kan ik indrukken tot niks hoor. Het gaat om de drukverdeling en die is er wel!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:34

Past de HKM dan wel onder een maat 1 zadel of wordt het dan erg lang?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:57

Zoek schreef:
Past de HKM dan wel onder een maat 1 zadel of wordt het dan erg lang?

Ik heb een maat 1 en hij is aan de grote kant maar het gaat nog ;)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:36

Ik heb de Cherokee maat 1, zie mijn foto's. Past er mooi onder naar mijn idee!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:00

Ik heb de cheyenne maat 0. In de lengte is ie prima, in de hoogte is ie wat te hoog voor mijn maat pony (a) Maar goed, beter dan die saaie zwarte

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:33

Ik heb vandaag gereden met een dressuurdekje (full) onder mijn BF London maat 2. Met daaronder alleen de onderkant van mijn physiopad. Dat werkte prima *\o/*
Laatst bijgewerkt door TinePine op 20-01-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:35

Ja, bleef dat een beetje netjes recht boven elkaar liggen? :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:39

Ja maar ik heb alleen een stapritje gereden. mijn paardje is met semi pensioen. Ik had wel de lussen van het dressuurdekje door mijn seatsaver gehaald en strak aangetrokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:34

Ik ben de vorrige eigenaar van het zadel van Gyrion,

Nooit heb ik gemerkt dat het zadel scheef is. Er hebben meerdere mensen op gereden en ik heb 2 pony's een links en een rechts gebogen. Als er met het zadel 40x greden is is het veel...
Ik hoop dat Gyrion snel een oplossing vind voor het probleem.

Ik heb gekeken bij een zadel van een vriendin van mij die heeft ook een barefoot Chyenne en die staat echt zo bijna 2x zo scheef, terwijl ze hem maar max 5x heeft gebruikt. (op 2 verschillende paarden)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:58

Misschien komt die scheefheid door een verkeerde manier van opbergen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:03

Bij mijn zadel steekt het 'flapje' wat nog achter de cantle zit steekt aan de ene kant omhoog, en aan de andere kant buigt het juist naar beneden. Ik heb mijn zadel nieuw gekocht, hij kwam zo uit de (iets te kleine) doos waarin hij is verzonden.
Ik (of mijn pony) heb er overigens helemaal geen last van, het is alleen het achterste flapje, en ik kan het zonder enige kracht recht buigen. Alleen als ik het zadel een tijdje niet gebruik buigt het wel weer terug in die vorm.
Denk toch het komt door het verzenden, of door hoe het is opgeborgen bij de verkoper.

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:08

Alou schreef:
Ik ben de vorrige eigenaar van het zadel van Gyrion,

Nooit heb ik gemerkt dat het zadel scheef is. Er hebben meerdere mensen op gereden en ik heb 2 pony's een links en een rechts gebogen. Als er met het zadel 40x greden is is het veel...
Ik hoop dat Gyrion snel een oplossing vind voor het probleem.

Ik heb gekeken bij een zadel van een vriendin van mij die heeft ook een barefoot Chyenne en die staat echt zo bijna 2x zo scheef, terwijl ze hem maar max 5x heeft gebruikt. (op 2 verschillende paarden)

Ik blame jou ook nergens voor hoor, hopelijk vat je het niet zo op! Ik zoek alleen naar oplossingen :j

cynthiar schreef:
Misschien komt die scheefheid door een verkeerde manier van opbergen?

Hij ligt gewoon op een rechte zadelsteun :P

Blijheid schreef:
Bij mijn zadel steekt het 'flapje' wat nog achter de cantle zit steekt aan de ene kant omhoog, en aan de andere kant buigt het juist naar beneden. Ik heb mijn zadel nieuw gekocht, hij kwam zo uit de (iets te kleine) doos waarin hij is verzonden.
Ik (of mijn pony) heb er overigens helemaal geen last van, het is alleen het achterste flapje, en ik kan het zonder enige kracht recht buigen. Alleen als ik het zadel een tijdje niet gebruik buigt het wel weer terug in die vorm.
Denk toch het komt door het verzenden, of door hoe het is opgeborgen bij de verkoper.

Dat is bij mij ook zo het geval, dat valt inderdaad gewoon te verbuigen! Alleen dat scheve deel kan ik met veel kracht niet recht krijgen, dus ik denk niet dat het door het verzenden komt. Dat kan niet in één keer scheef geworden zijn.