Vitaforlife schreef:Joanieke schreef:vind een Myler er niet vriendelijk uitzien maar dat is denk ik ook meer een gebrek vanuit mij![]()
Ik snap wat je bedoelt met "niet vriendelijk uitzien" maar het tegenovergestelde is waar, in ieder geval voor mijn merrie. Dit bit heeft een tongboog en dat maakt voor haar een wereld van verschil. Ze is veel meer ontspannen. Ik heb een licht contact, maar ze is weleens spooky op een buitenrit en de druk die daardoor op het bit ontstaat wordt nu verdeeld over de lagen en niet alleen de tong. Dankzij de bitclips van de Micklem nu ook over de neus en dat vindt ze duidelijk prettig want ze is sneller met haar hoofd terug bij mij. Ook de sleuven van het Mylerbit zorgen voor een stillere ligging in de mond. De onderste sleuven voor de teugels zorgen voor een lichte hefboomwerking en die wordt nu dus ook over de neus verdeeld. Maar bij haar geldt echt less is more, dus veel hefboomwerking is niet nodig.
Ik ben heel blij dat ze nu zo mooi ontspannen schuimt. Met een dubbelgebroken trens zag ik vaak een stukje tong aan de zijkant tussen haar lippen. Ook was ze vaak erg druk aan het kauwen. Nu houdt ze haar mond ontspannen gesloten en kijkt veel zachter uit haar ogen. Kortom het Mylerbit is voor haar een mooie oplossing, zeker in combinatie met de Micklem.
Toch heb ik onlangs een bitfitter gehad die niets moest hebben van Mylerbitten. Die vond ze wel degelijk onvriendelijk, ik durf er dus niet aan te beginnen. Ik begon er zelf over omdat onze merrie regelmatig haar mond een stukje open heeft tijdens het rijden.