[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:01

@buitenzinnig oh goed om te weten :)

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:15

@sanso: de keuze van een pad met ruggengraatvrijheid of niet is vrij simpel; heeft een boomloos zadel kussen die de ruggengraat vrij houden dan is het niet nodig. Is dat er niet dan moet er een speciale pad met ruggengraatvrijheid onder.

Overigens ben ik sowieso een voorstander van pads met ruggengraatvrijheid; élk paard heeft er baat bij. Padding op de ruggengraat is nergens voor nodig en de pads met ruggengraatvrijheid zijn ook mooi gecontourd en liggen op een paard veel comfortabeler.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:17

Als het goed is komt Lilianne morgen ook bij mij en mijn paard. Baal een klein beetje van het weer (30 graden pffff) maar altijd beter dan regen.. :') Ondertussen nog nieuwsgieriger geworden naar onder andere de Barrydale. Cant wait :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:21

Ik raad bij een Ghost (ondanks de kussens) Altijd een pad aan met inlagen, voor drukpuntvermindering.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:21

J0anieke schreef:
Als het goed is komt Lilianne morgen ook bij mij en mijn paard. Baal een klein beetje van het weer (30 graden pffff) maar altijd beter dan regen.. :') Ondertussen nog nieuwsgieriger geworden naar onder andere de Barrydale. Cant wait :D

Succes en veel plezier! Wij hebben morgen een fotoshoot op het strand, geen straf ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:26

Eeh buitenzinnig, ik wilde gelijk de Italy kussens op je site bestellen maar ik moet perse een 'onderzijde kussen' in Lorica (= +€11,-) uitzoeken. Klopt dit? Want ik wil gewoon de standaard, niks geks :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:29

Ik ben er net mee bezig ze er op te zetten, haha. Maar het is nu opgelost hoor :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:30

Oooh gaaf buitenzinnig! Inderdaad geen straf dan, lekker zeg!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:39

Ik was dus gewoon weer te enthousiast :D
Ga ik het zo nog een keer proberen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:41

Buitenzinnig schreef:
Ik raad bij een Ghost (ondanks de kussens) Altijd een pad aan met inlagen, voor drukpuntvermindering.

Ik zou wel eens een thermoscan willen zien met en zonder die extra pad :)
Iets wat flexibel/zacht is zal nl nooit echt veel aan drukpuntvermindering kunnen bijdragen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:43

Ik geloof dat buitenzinnig meer doelt op het verschil tussen een 'normaal' dekje en een pad met inlages. Een normaal dekje geeft, zover ik gelezen heb, veel minder ruggengraat vrijheid dan een pad met inlages.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:53

J0anieke schreef:
Ik geloof dat buitenzinnig meer doelt op het verschil tussen een 'normaal' dekje en een pad met inlages. Een normaal dekje geeft, zover ik gelezen heb, veel minder ruggengraat vrijheid dan een pad met inlages.

Dat is logisch :) daar zijn de inlages juist voor bedoeld.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:58

DubbelDun schreef:
@sanso: de keuze van een pad met ruggengraatvrijheid of niet is vrij simpel; heeft een boomloos zadel kussen die de ruggengraat vrij houden dan is het niet nodig. Is dat er niet dan moet er een speciale pad met ruggengraatvrijheid onder.

Overigens ben ik sowieso een voorstander van pads met ruggengraatvrijheid; élk paard heeft er baat bij. Padding op de ruggengraat is nergens voor nodig en de pads met ruggengraatvrijheid zijn ook mooi gecontourd en liggen op een paard veel comfortabeler.

Thanks!
Dit is er een met kussens, maar je kunt ze er ook af halen. Ik denk dat het gewoon proberen word wat het beste werkt. Paard met een lastige rug..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:27

Buitenzinnig schreef:
Ik verkoop de Ibero pad ook. Zijn erg gaaf en vind de kwaliteit echt super. Doet zeker niet onder aan Christ.
Je kunt ze een week testen bij mij als je dat wilt!

[ Afbeelding ]
Hier op mijn PRE Villa.

Ik heb de Engel pads in het echt mogen bewonderen en vindt ze echt super. De kwaliteit van de vacht is erg mooi! Qua kwaliteit vergelijkbaar met Christ maar (zeker met de recente prijsverhoging bij Christ) prijstechnisch een stuk aantrekkelijker. In de toekomst zou ik er graag eentje willen hebben, zo'n lamsvacht pad is toch wel de ultieme combi van contact en comfort.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:50

De Ibero pad is zeker mooi. Had Kifra nog gemaild over wat meer info. Maar het feit dat ze geen ruggengraatvrijheid hebben vind ik een bummer. Ik ga dus voor een 2dehandse Christ, kost me 280 euro dus kan niet sukkelen. Nieuw met kaartjes aan ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:48

Ik ga de Ibero pad testen,dus ben erg benieuwd :)) Hij ziet er erg fijn uit in elk geval..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:30

Christ vind ik ook geen super ruggengraatvrijheid hebben. Sowieso niet bij de plek waar je zit, omdat de singel rondom loopt. Een van de redenen waarom ik mijne toch heb weggedaan, al zat hij heerlijk zacht

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:49

Dat klopt hoor Darkadia :j Maar wel één van de betere op de markt. Al zou ik er de volle prijs ook niet voor geven :o Ik overweeg misschien een 2dehands boomloze pad te kopen voor erbij, met inlagen. Zo garandeer ik een goede drukverdeling en ruggengraatvrijheid toch ietsje meer lijkt me.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:22

Ik gebruikte er idd ook nog een boomloze pad onder. Ik wil in de toekomst de barefoot ride on physio in t kobaltblauw. Dan zit ik niet met extra pad meer te klooien.
Heb ook de brockamp support overwogen, maar die vind ik dan toch net wat te weinig ruimte geven onder de ruggengraat.

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:56

@jackytje onder de iberopad zit toch een pad met inlages? Creëert dat niet genoeg ruggegraat vrijheid?
(Dat stond mij juist wel aan van deze pad)
Maar ook hier- net als met boomlooszadels--> nul verstand van 8-)

@pleiada ik ben erg benieuwd naar je reactie straks als je de iberopad getest hebt :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:20

Klopt, de Christ heeft ook inlagen. Bij de Ibero lopen deze echter over de gehele ruggengraat. Bij de Christ is er enigszins een uitsparing voorzien. Maar zoals Darkadia het al zegt, stelt die wel niet enorm veel voor. Daarom mijn idee om er evt op termijn nog een extra pad onder te gebruiken als ik van plan ben om langer te rijden. Ik ben gelukkig een lichtgewichtje :D

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:39

@jackytje ik ben 15 kg afgevallen en durf mij nu ook wel een lichtgewichtje te noemen :D als ik zo'n pad koop wordt dat sowiezo niet voor dagelijks gebruik, maar voor "erbij" :) dan zou ik toch ook mijn boomlooszadel pad kunnen gebruiken?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:50

Wiehoe! Mijn eerste boomlooszadel is net binnen gekomen. Vanavond even kijken of het past en zo ja hoe het bevalt, ben er benieuwd.
Het zadel ziet er in ieder geval super comfi uit :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:49

Leuk, leuk, leuk. Wel even foto's delen uiteraard :D. Wij willen ook delen in je blijdschap.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:37

ik heb mn christ ook verkocht, vond ook niet echt bijzonder.
pak mn barefoot lazy mountain wel zonder beugels