[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:50

pien2010 schreef:
Wat vinden jullie van deze pad? Zouden jullie de inlages vertrouwen, of andere inlages er (bij) in?
http://www.kramer.nl/-nbsp-Pad-met-insc ... &ci=257145

Zou zelf niet snel kiezen voor een pad met nepbont aan de onderkant eigenlijk, verder geen ervaring maar wel een nette prijs zo te zien.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:54

even een vraagje, moet je een speciale pad onder de boomloze zadels hebben of kan er ook een gewoon dekje onder?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:55

Ik vind die pad van kramer er best netjes uitzien. Als ik een western zadel hadden, hadden ik het gokje best gewaagd. Vaak kan je het toch terug sturen als het niks blijkt te zijn

Mayflower_

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:56

Die van kramer heb ik gehad, vond het een hele fijne pad voor onder mijn Barefoot.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:58

Mayflower_ schreef:
Die van kramer heb ik gehad, vond het een hele fijne pad voor onder mijn Barefoot.

Had die ook VPS?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:29

Ik heb een "soortgelijke" pad, zwart bovenaan, bont aan de onderkant en heavy dutty inlages. Vind het persoonlijk veel fijner dan de Ghost pad. Mede omdat deze pad langer is (komt meer onder het zadel uit) en minder schuift dan de Ghost pad.

Waarvoor staat VPS?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:34

xSBSx schreef:
even een vraagje, moet je een speciale pad onder de boomloze zadels hebben of kan er ook een gewoon dekje onder?

Ja dat moet maar als je een handig iemand kent met een naaimachine zou je er inlagevakken onder kunnen laten naaien of je kunt er een halfpad onder plaatsen maar dat laatste kan verschuiven

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:50

Heeft iemand ervaring met het afnemen van de ghost zitting om het "zadelframe" naakt op het paard te leggen en beter te bepalen hoe de zadelkussens het beste geplaatst worden voor de rug van het paard?

Ik rijd nu voornamelijk een witte merrie. Maar inmiddels lijkt deze merrie alweer een stuk dikker geworden, vooral rond hals en schouders.
In de zomer was de afdruk na het rijden deze: (je ziet ook dat de pad wat verschoven was tijdens het rijden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe het zadel aan de onderkant eruit ziet qua positie van de kussens.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:13

Ik denk dat dat eigenlijk zowat niet te doen is, tenzij je ala Tom Cruise Mission Impossible zo in een harnas boven je paard kan zweven om alles mooi symmetrisch bovenop elkaar te krijgen terwijl het op je paard ligt.... Y;(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:19

Daarom gebruik ik deze Ghost pad ook minder, ik gebruik om die reden liever de pad met heavy dutty inlages, die blijft op zijn plaats liggen wanneer ik het zadel op de rug leg.
(tevens ook van iemand op bokt gekocht, van jou denk ik zelfs??)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:32

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:40

thnx en VPS uitleg heb ik ook gevonden ;)

Oh en het symetrisch krijgen van de Ghost pad en het ghost zadel is op de merrie zeker onwerkelijk. Als ik de pad op haar gelegd heb stapt ze een pasje opzij en gaat dan zenuwachtig trappelen ter plekke met als gevolg dat de pad dan al begint te verschuiven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:45

een andere pad geen optie? Of het pad weer even goed leggen zodra het zadel er op ligt? Of pad + zadel tegelijkertijd op je paard?

en komt het niet gewoon door het opstappen? Weet niet of je een opstapje gebruikt?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:50

Ik vond het met de ghost pad ook best moeilijk om pad en zadel mooi recht op het paard te krijgen..3 van mijn paarden hebben een vrij platte brede rug en geen schoft..Als ze dan net wat scheef ginen staan of in rust was het een hele toestand om het spul er recht op te krijgen..Ik gebruik nu een grandeurpad en daarmee gaat het wel goed,zal vast zijn omdat het een grotere pad is en misschien zijn de pads van ghost voor de firenze en de roma wat dat betreft ook makkelijker..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:51

Die pads van Kraemer heb ik in handen gehad, fijne dingen en net wat mooiere kwaliteit dan Agradi.
Ze hebben ook een (engels-)zadelvormige variant maar die is volgens mij duurder.

Qua inlages is het altijd kijken hoe ze bevallen en of ze dik genoeg zijn.
Maar met het spul is in principe niks mis :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:58

De Ghost pad heeft voor en achter een lusje - daar kan je een veter doorheen doen en die aan de middelste ring vast knopen, dan verschuift het ook niet meer.

Kussens anders leggen is niet zo'n klus hoor - je moet er even voor gaan zitten. Zo te zien liggen ze prima bij jou

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:05

Ja ik had ze al wat breder gezet voor meer afstand naast de ruggengraat, en meer afstand aan aan de schoft (voorkant meer uiteen).
De tip van de lusjes ga ik zeker gebruiken :)
De ghost pad is een goede voor de rug van deze merrie (overbouwd)

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:44

Heb je het gevoel dat je voorover valt?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:57

heeft iemand van jullie ervaring met krakende barefootjes? :+
Ik heb sinds dinsdag een Barefoot Cheyenne Drytex in huis. Bevalt prima, alleen kraakt het nogal! Het is wel een tweedehandsje, misschien een tijd niet gebruikt ofzo. Gaat dit vanzelf weg of moet ik er iets aan doen?

Verder zijn de beugelriemen ook wat lang voor mij... Ik heb de gesp gewoon onderaan, maar omdat ik ze vrij korte pootjes heb, blijft er nog een hele flap over die ik niet goed weg kan werken met het sokje. Kan ik dit er gewoon af halen, of beter niet? Zijn er andere oplossingen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:32

Ik ben vandaag fanatiek bezig geweest met mijn zadel.
Wel tig keer de kussens er weer af en er weer op, Elke keer niet naar mijn zin.

En uiteindelijk was ik tevreden, tijdens rijden voelde nog wel iets als voorover, maar dat lag aan mijn pony.
De draak vind niks als er iets "veranderd" is.. Dus na stukje rijden zag ze ineens in dat ze prima kon lopen.
En werd ineens heel blij, dat was wat ik wilde bereiken !!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:47

_/-\o_ *\o/* +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:55

Runa schreef:
heeft iemand van jullie ervaring met krakende barefootjes? :+
Ik heb sinds dinsdag een Barefoot Cheyenne Drytex in huis. Bevalt prima, alleen kraakt het nogal! Het is wel een tweedehandsje, misschien een tijd niet gebruikt ofzo. Gaat dit vanzelf weg of moet ik er iets aan doen?

Verder zijn de beugelriemen ook wat lang voor mij... Ik heb de gesp gewoon onderaan, maar omdat ik ze vrij korte pootjes heb, blijft er nog een hele flap over die ik niet goed weg kan werken met het sokje. Kan ik dit er gewoon af halen, of beter niet? Zijn er andere oplossingen?

Soms ook de drytex beugelriemen eraan. Dan kan de oplossing gewone leren beugelriemen zijn. Mijn drytex had ook een apart bijgeluid met de drytex riemen. Vervangen voor leren en problemen waren gelijk over.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:43

xSBSx schreef:
Een pad met inlages heb je nodig.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:46

Mijne kraakt ook. :') ik heb (heel slecht verzorgde) leren beugelriemen eraan. :o wou juist overstappen naar drytrex beugelriemen. Dan hou ik de leren denk ik voor m'n bijrijdertje met korte pootjes.

Ik dacht juist dat het kraken bij de zitting vandaan kwam.. Misschien dat poetsen al wonderen doet. (Ik ben echt vreselijk slecht voor leer, poets zelden :o )

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:56

Ik rijd wel eens met een Barefoot boomloos zadel. Moet zeggen dat ik het heerlijk vindt rijden. En naar mijn idee heeft mijn paard er verder geen last van. Voor buitenritten vind ik het een zeer prettig zadel :)