PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:02

Oh man wat een ellende… hier was het vandaag prachtig en wordt voor komende week zelfs 10° voorspeld :=

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:04

Mijn nieuwste aankoop :D Blijft nog even in de kast, maar ik blijf hem echt prachtig vinden! Wel gek dat hij bij de ES site goedkoper is dan bij andere webshops.

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:06

Maartje_M schreef:
Oh man wat een ellende… hier was het vandaag prachtig en wordt voor komende week zelfs 10° voorspeld :=

Ik denk dat ik de komende 2 weken bij jou kom logeren, wij krijgen 2 weken vorst met bijbehorende ellende _O-

Mooi, mcjv! Misschien heeft ES hem nog in de wintersale?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:07

Maartje_M schreef:

Ja wij hadden hier vandaag ook 10C en zon, echt bizar zulke grote verschillen :oo

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:19

In ieder geval was de laag platgereden en aangevroren sneeuw verwijderd van de oprijlaan op stal en ben ik niet weer bijna tegen een geparkeerde auto aan gegleden zoals donderdag :+ Ging echt nog net goed. Gleed alle kanten op.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:45

Gezellig Texas! Ik heb nog wel een plekje voor jullie hoor :D

In de wintersale bij es zijn sommige dekjes idd een stuk goedkoper dan elders.
Ik had vandaag ook mijn nieuwe dekjes gehad als ik niet zo stom was de verkeerde postcode in te vullen :o? Dus die zijn terug naar ES… even kijken of we dat fijn kunnen oplossen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 22:02

Oh, wat zonde! Hopelijk komt er een goede oplossing inderdaad! Welke heb je besteld?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 22:06

Alhoewel ik momenteel even niet rij en alle dekjes dus in de kast blijven liggen, merk ik zelf bijv dat ik de donkerdere kleuren sneller in de winter pak en de wat lichtere/vrolijkere kleuren sneller in de zomer. Dus ene seizoen blijven bepaalde kleuren langer liggen dan tijdens het andere seizoen.

Hier gelukkig geen sneeuw meer, maar aankomende week wel heel wisselvallig. Ene dag 2 graden, dag erna 8 en dag dáárna weer max 2 graden voorspelt. Ben blij als het voorjaar wordt := Kom ik misschien ook weer eens op mn paard te zitten :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 22:11

Ik ben allang blij als mijn bak niet meer bevroren is…ligt nu nog sneeuw in en tm vrijdag blijft het hier nog vriezen. In de maand januari heb ik 1 keer gereden, dus helemaal klaar mee nu :') ik wil weer nieuwe dekjes uitproberen (springzadel gekocht)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 22:12

maessie schreef:
ivy_power89 schreef:
Ja veel tinten blauw zijn er nu sowieso al geweest en van 1 heb ik altijd nog spijt die niet gekocht te hebben en dat is die van matt....
Ik mis de bruine tinten bijv wel.

Die blauwige van Matt staat nu 1 van op vinted voor 100,-

Ja nou dát vind ik een beetje te gek....
Dat is meer dan de nieuwprijs,
Ik wil hem graag hebben, maar zo graag dan ook weer niet hahaha

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 23:23

ivy_power89 schreef:
Ja nou dát vind ik een beetje te gek....
Dat is meer dan de nieuwprijs,
Ik wil hem graag hebben, maar zo graag dan ook weer niet hahaha

Ja eens. Het is en blijft een tweedehands dekje. Ik heb 1x de nieuwprijs betaald voor een 2ehands dekje. Dat was de miraams maar die is super zeldzaam en bijna nergens meer te vinden. En die vind ik super mooi! <3 Maar zelfs voor een nieuw dekje weiger ik 90 euro te betalen, ik wacht eigenlijk altijd op kortingsacties voordat ik er 1 aanschaf, zelfs als hij heel erg gaaf is.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 23:34

Nieuw heb ik wel eens 90 betaald, dat doe ik wel alleen bij die dekjes, die ik echt heel speciaal vind. Maar voor een tweedehandse betaal ik dat echt niet.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 23:37

Ik heb hetzelfde als jullie. De verzameldrang is er een beetje uit na… euh.. 40+ dekjes. (Al staat de velvet wel op mijn to-get-lijstje)
Op zolder liggen nog een stuk of 20 ongebruikte en indd, als ik bedenk voor hoeveel geld hier ligt := al weiger ik inderdaad ook de volle prijs te betalen (op een paar na die ik echt heel graag wou)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 07:57

Texas02 schreef:
Oh, wat zonde! Hopelijk komt er een goede oplossing inderdaad! Welke heb je besteld?

Golden Brown, moonless night en royal classic.

Ik pak in de winter ook wel andere kleuren dan in de zomer, maar op een zonnige winterdag kan ik zomaar ook een licht dekje pakken.
Ik weet nog niet hoe strikt ik ga zijn met mijn lijstje maar ik vind het ergens wel fijn een idee te hebben of ik ze allemaal gebruik. Anders ga ik verkopen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 08:15

Gaaf! Mooie kleurtjes besteld! :D

Dat ken ik ook wel, dat ik in de winter andere kleuren pak dan in de zomer, en omgekeerd. Al krijg ik nu al wel meer zin om de lentekleuren te pakken, maar het weer werkt nog niet mee.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 08:29

Hier ook wat dubbele gevoelens over de dekjes. Ik heb er superveel. Nooit eerder had ik slechts 1 paard en die ene is helaas nog maar half zadelmak...

Ik heb veel dekjes gekocht omdat ik ze prachtig vond voor een vos of bruine. Helaas overleed mijn vos, verkochten we de bruine paarden en heb ik alleen nog een rare zwarte over. Nu weet ik niet zo goed of ik die dekjes voor een vos (of bruine) zou moeten verkopen om wat te ontspullen. Stel dat ik ooit weer een vos koop... Wat ook echt aannemelijker is dan dat ik een zwarte koop. Ik krijg er nooit meer voor terug wat ze hebben gekost en ik denk ook niet dat ze allemaal nog te koop zijn (oude collecties). Maar nu ligt het nieuw te wezen. In overtal. Pfff.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 09:08

Soms zijn de oude collecties wel echt serieus geld waard. Is net om welke het gaat. Ik zou het er zelf nooit voor betalen, maar sommige oude PS dekjes gaan voor idioot veel weg.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 11:42

De oude Ps dekjes is ook niet meer wat het geweest is, waar ik eerder rustig €75 betaalde voor een tweedehands dekje, vind ik €50,- nu al vaak te veel :') omdat ze voor steeds minder weg gaan

Ik spaar de oude monograms, en heb voor een vermogen op zolder liggen :=

Maar idd de echte unicorns leveren nog wel wat op

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 12:08

Ik heb geen unicorns, wel nog een aantal oudere monograms en die zijn favoriet. Maar ja, wel gekocht voor een vos en een bruine...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 12:44

Huh sneeuw? Ik had gisteren zelfs geen jas aan :')
Afbeelding
Hij had de dark sky op, maar geen foto van :P

Mijn "koopwoede" is ook voorbij. Er komt weinig vernieuwends en ik heb ook al 50+ dekjes voor 1 rijpaard die ziek is. Ik zit er amper op, dus dan gaat het niet snel met dekjes :+
Ik had ook dekjes die gekocht had voor mijn vorige paard, maar dat was zo'n lichte vos met witte manen, helemaal anders dan die rode vos die ik nu heb. De meeste daarvan heb ik dan ook verkocht want dat matcht niet :+ Ik heb wel nog een paar zeldzame liggen, sommigen nog steeds ongebruikt :')

Lorette, ik ben nu wel benieuwd wat een rare zwarte is van kleur :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:07

Ik heb een paard dat ik al 2 jaar aan het inrijden ben, maar die heeft mega spanning issues dus we maken maar weinig progressie helaas. Maar goed we moeten wel oefenen dus ze mag wel steeds dekjes op. Vandaag hadden we deze, want die had ik nog niet op de foto

Afbeelding

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 14:09

Dekje staat leuk!

Ik probeer ook niet meer dekjes te hebben dan ik nu heb, en anders ook weer wat te verkopen. Hier staan dus 2 dekjes te koop en komt tzt alleen de Royal Classic dus nog, verder zit ik voorlopig wel goed! Al staat de Sand ook nog op het lijstje :o
Ik heb denk ik +/- 8/9 dekjes voor 2 paarden (en dan nog 1 wit wedstrijddekje).

Ik probeer er ook rekening mee te houden dat het op zowel vos als bruin mooi staat. Dus hier is wel afgelopen week de mint green binnen gekomen van ES. Beenbescherming en springschoenen zijn niet van ES.

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 14:19

Blauw en groen gaat op alles :D

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 14:56

Ik wil altijd maar meer en meer dekjes.

Heb nu met mezelf de afspraak dat als ik spullen verkoop op Vinted, ik van dat bedrag een nieuwe mag kopen. Dus ik kan bijna een nieuwe kopen :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 17:11

Ik heb mijn dekjes net ff geteld, en heb er 45 := allemaal Ps

Anyway, vandaag de Scarlett

Afbeelding