[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:07

Torsion heeft 1 maat pommel.. dus niet zoals barefoot verwisselbare pommels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:11

pmarena schreef:
*zucht* Ik vraag me af of het zin heeft om de moeite te nemen....maargoed:

Randolls / Trekker is 1 zadel, vandaar de / in de naam :)* , namelijk dat zadeltje waar Anniek het over heeft :)*

Anniek had alleen over Randolls. ;)
Als je vervolgens Randolls / Trekker noemt, dan lijkt het me logisch dat dat verwarrend is aangezien in dit topic ook veel geschreven wordt over Trekker zadels. Al was het alleen maar omdat ze vroeger ook nooit 'Randoll's/Trekker' geheten hebben. Dus dat dat duidelijk moet zijn, of überhaupt dat dat ineens een merknaam is is bijzonder, net als de reactie die daarop volgde, maar dat zal misschien ook aan het tijdstip liggen. Maar duidelijker dan dit gaat het waarschijnlijk inderdaad niet worden. ;)

@ Buitenzinnig: die onbekendheid lijkt mij ook het risico met ongezien een 2ehands torsion kopen; als weinig mensen het merk kennen dan zit een snelle doorverkoop er vaak niet is.
Ik ben wel erg benieuwd naar een testverslagje, mocht je ze gaan proberen! :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:16

Ik heb ze inmiddels 1.5 jaar. Is 1 verkoop uit gekomen. Dan moet je keuze's maken.
Zelf ga ik ze niet testen,omdat ik geen plannen heb ze in het assortiment te houden :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:28

xyzutu2 schreef:
pmarena schreef:
*zucht* Ik vraag me af of het zin heeft om de moeite te nemen....maargoed:

Randolls / Trekker is 1 zadel, vandaar de / in de naam :)* , namelijk dat zadeltje waar Anniek het over heeft :)*

Anniek had alleen over Randolls. ;)
Als je vervolgens Randolls / Trekker noemt, dan lijkt het me logisch dat dat verwarrend is aangezien in dit topic ook veel geschreven wordt over Trekker zadels. Al was het alleen maar omdat ze vroeger ook nooit 'Randoll's/Trekker' geheten hebben.

Laptop sluit niet goed af dus ik ben er nog :)

Dat is het hem nu juist: zo hebben ze wèl geheten :j En ik was daarbij dus daarom noem ik het zadeltje in geheel onschuldige modus bij zijn wat volledigere naam.

Ik zat voor de grap eens in mijn oude berichten te kijken met een zoekopdrachtje en in 2005 heb ik het al over de Randolls / Trekker, hij stond op verschillende website aangeboden als Randolls Canadian Trekker maarja wie gaat nou die hele naam er bij zeggen :P

Dus meestal noemden mensen het 1 van de 2 namen en als je dan wat vollediger wilde zijn om aan te geven dat het geen verschillende zadels maar gewoon dezelfde was, dan noemde je het hem dus Randolls / Trekker. Met 1 of 2 keer een L in de Randol(l)s ook nog want daar was ook wel wat verwarring over :P

Dus bij deze een stukje geschiedenis, wie weet heeft iemand hier in het topic er nog eens wat aan als je 2e hands een Randol(l)s of (Canadian) Trekker tegenkomt die vaak ook nog eens als Barefoot Cheyenne aangeboden wordt omdat mensen zelf niet eens weten wat ze verkopen of er liever een bekendere naam aan hangen :=

Ik geloof dat de Randolls / Trekker een logo had van een soort hoefijzertje op zijn kant met een paardenkopje er in...? Weet jij het nog Don :)

Goed inmiddels zijn alle programma's afgesloten dus nu moet het wel lukken, (hopelijk) welterusten allemaal ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:45

Ik las gewoon de intentie die platenspeler nu nog meermaals uitgebreid heeft uitgelegd en dacht dus ook gewoon aan de Randolls/trekker zadeltjes die ook daadwerkelijk bedoeld werden
Ipv op de kast te gaan zitten was vragen wat er nou exact bedoeld werd idd handig geweest
Scheelt weer een hele discussie om niks
Pmarena is over het algemeen heel straight/eerlijk en zeikt maar zelden iets af
Dus waarom er van uit gaan dat ze iets heel naar bedoeld ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:49

Anniek: pommels van torsion zelf zijn er idd maar in 1 maat maar andere merken zouden ook kunnen passen
Maar ik heb mijn torsion (ik heb een IJslander model) nog nooit niet passend gehad (als in problemen met druk of schuiven etc, lag altijd netjes op IJslander van beschaafd formaat , tot tafelmodel haflinger )

Ik ben in ieder geval erg tevreden over de kwaliteit en pasvorm etc
En hij zit ook nog lekker :+

Maar torsions zijn nieuw ook nog best prijzig, het ligt een beetje aan het model , maar Tis absoluut geen goedkope rommel :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:53

pmarena schreef:
xyzutu2 schreef:
Als je vervolgens Randolls / Trekker noemt, dan lijkt het me logisch dat dat verwarrend is aangezien in dit topic ook veel geschreven wordt over Trekker zadels. Al was het alleen maar omdat ze vroeger ook nooit 'Randoll's/Trekker' geheten hebben.

Dat is het hem nu juist: zo hebben ze wèl geheten :j En ik was daarbij dus daarom noem ik het zadeltje in geheel onschuldige modus bij zijn wat volledigere naam.
Ik zat voor de grap eens in mijn oude berichten te kijken met een zoekopdrachtje en in 2005 heb ik het al over de Randolls / Trekker, hij stond op verschillende website aangeboden als Randolls Canadian Trekker maarja wie gaat nou die hele naam er bij zeggen :P

Nu ben ik je manier van schrijven echt helemaal kwijt; de zadels heetten dan toch inderdaad nooit Randoll's/Trekker maar gewoon Randoll's Canadian Trekker?
Het enige wat ik schreef was dat het erg onhandig is om de afkorting 'Randolls / Trekker' te gebruiken als je schrijft dat Randolls/Trekker zadels flut zijn, aangezien juist leken zullen denken dat je dan Trekker zadels bedoelt en niet van oudsher weten dat je RCT zadels bedoelt. Dat ervaren boomloosgebruikers dat wel weten is een tweede, maar een leek die hier alleen met de term Randols komt en vraagt welke merken nog meer goed zijn zal dat toch niet begrijpen?
Of lees ik je nu alweer verkeerd?

@ Buitenzinnig: Ik vond dit zadel trouwens terug in mijn bookmarks;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook boomloos, maar dan Amerikaans en echt heel erg gaaf met die riemen aan de achterkant. <3
Ook maar met 1 maat pommel trouwens, maar die is van high density foam en kan meebewegen. Helaas geen losse kussens maar een onderplaat waar de kussens in verwerkt zitten, een beetje zoals bij de BF Spaanse modellen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-17 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 01:02

Pmarena was echt niet de enige die die zadels zo noemde
Zo werden ze gewoon genoemd in de volksmond
Je doet dan net of ze expres iets negatiefs probeerd te zeggen over een merk
Terwijl ze gewoon iets onschuldigs bedoelde

Vind je manier van reageren een beetje vervelend/ beschuldigend
Terwijl je gewoon het hele gezeik had kunnen voorkomen door even te checken wat ze bedoelde ipv er van uit te gaan dat ze iets probeerd te flikken
Wat heel erg atypisch zou zijn trouwens

Maar na een x aantal berichten waarin telkens hetzelfde herhaald word kun je toch ook wel de uitleg gewoon aannemen ipv te blijven vallen over details die al drie keer uitgelegd zijn ?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:39

Wel vermoeiend zo om het topic te volgen met die discussie over hoe een zadel nu precies heet/ heette.
Punt is gemaakt. Alles duidelijk. De discussie wie welke intentie heeft of hoe geinterpreteerd mag wat mij betreft achter de schermen . Het kleurt mijn beeld van betrokkenen.
Hou de eer beiden aan jezelf zou ik zeggen

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:51

@anniekasaur: Ik heb ook een brede haflinger, en kan je ernstig een Ghost aanraden! Blijft goed liggen en zit absoluut niet breed.
De Ghost zit zelfs smaller dan mijn gewone zadel (thorowgood).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:03

Ja, een discussie die eigenlijk nergens over gaat. Jammer. Ik kan me die trekker zadels ook nog wel herinneren met die hoge pommel!

Anniekasaur, ik zou ook voor barefoot gaan als dat je opties zijn. Torsion is wel mooie kwaliteit qua leer maar volgens mij hebben de zadels maar 1 maat pommel. Dat moet je paard maar net passen en weet niet of de barefoot pommels erin passen? En barefoot heeft natuurlijk een stapje voor met het vps systeem. En inderdaad ghost is ook een mooie optie, zit echt fijn en smal! En qua uiterlijk vind ik de ghost mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk :D

Fortitude ik ben wel benieuwd naar je foto's van de kussens hoor, leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:43

Dat Amerikaanse zadel kende ik al en zo zie je maar dat er over smaak niet te twisten valt... ik vind die riemen dus echt afschuwelijk :)

Overigens zou ik persoonlijk eerder voor een gedegen merk als de Torsion gaan dan voor een duidelijk 'minder' merk als de Randoll's.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:17

Jongens wat een gezeik over hoe een zadel wel of niet heet zeg, moet dat nou zo? Dat had volgens mij op een normale manier in 2 posts opgelost kunnen worden :roll: jammer.

Ik vind die riemen ook niet mooi, de rest van dat zadel wel :j

Ghost is fijn om een tonnetje hoor, bij mij blijft het op mijn ronde Draver super liggen waar al het andere alle kanten op schuift. En dat zonder sympanova onderkant :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:17

Ik had vroeger een randoll zadel, al sich oké maar hij was wel scheef in elkaar gezet, daar ging ik me op den duur aan irriteren. Ingeruild voor een barefoot en daar veel tevredener over.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:32

Ik kruip even onder de meelees steen vandaan. Ik heb een Atlanta. Ik wil een nieuwe pad. En ik heb een naaimachine en een knutselbui := Benieuwd of het wat wordt.

Afbeelding

Dit is 1 kant: twee lagen wollen deken en een toplaag van een mooi stofje. De inlages komen tussen de twee wollen dekens.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:47

Iemand die ervaring heeft met een Hipsaver op bf zadel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:21

Welke hipsaver, van BF zelf of een andere? :)

Tjaakje: ziet er uit alsof het leuk zou kunnen worden :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:12

Tjaakje, post je wel even het eindresultaat? :D

Mijn singelophanging probleem wordt trouwens echt fantastisch opgelost. Ik hou van Ghost <3

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:19

Hipsaver van Barefoot zelf.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:40

Ik ben foto's aan het maken van het hele maakproces. Als hij af is, zal ik ze hier laten zien.

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 00:55

Oehhh dat Barokko zadel op de fjord <3 erg mooi!

Erg benieuwd ook naar het resultaat van de zelfmaakpad @tjaakje

Ik heb overigens toch een afspraak gemaakt met de boomlooszadelpasservice.
Mijn nieuwe Barefoot lijkt nu best oke te liggen maar ik ben geen zadelpasser, en ik wil graag zekerheid hebben. Moet fijn zijn voor ons allebei, paardje en mij :j

Ben mezelf sinds kort meer aan het verdiepen in het bitloos en grondwerk. Een bitlooshoofdstel is inmiddels al besteld :D tot nu toe met touwhalster gereden. En nu ben ik mezelf stiekem ook al aan het inlezen over barebackpads :o
Iemand ervaring met de iberopad van kifrahorse?
Deze trekt érg mijn aandacht :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:29

Ik kom toch weer even lastig doen :D

Discussie met een kennis, voor zover ik weet moet er een speciaal boomloos zadel pad onder elk boomloos zadel, kennis zegt dat het niks uit maakt en dat je ook een regulier dekje kan gebruiken.
Wie heeft er nu gelijk? En wat is precies het doel van zo'n speciaal pad (met inlages volgens mij)?
Ik had al gegoogled maar kwam er niet uit :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:10

kinel schreef:
Hipsaver van Barefoot zelf.

Ik heb een hipsaver van Barefoot op mijn Barefoot Londen in combi met mijn ouderwets gebouwde (oké en iets te dikke) haflinger.

Je paard zal er niet smaller van worden en het verschil is niet gigantisch maar voor mij wel net het verschil tussen oncomfortabel en comfortabel zitten.

Verder vind ik het meevallen hoe dik pakket het is in totaal. Vind mezelf nog steeds erg opgesloten en dicht bij het paard zitten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:28

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:50

Ik verkoop de Ibero pad ook. Zijn erg gaaf en vind de kwaliteit echt super. Doet zeker niet onder aan Christ.
Je kunt ze een week testen bij mij als je dat wilt!

Afbeelding
Hier op mijn PRE Villa.