Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Twist Bolsters are a diamond shape insert designed to fit under the seat along the center seam of the saddle, and just up to the pommel. They are useful to riders who have horses that are very wide, or who have troublesome hips and like to feel a more extreme twist (feeling of narrowness) in their saddle.
Jetta schreef:@ LauEef: Mijn vorige paard ( hij kreeg een Barefoot toen ie 19 was) had ook zo'n schoft, maar een wat langere rug dan jouw paard. Hij was, toen ik een Barefoot voor hem kocht, ook ingevallen aan weerszijden van de schoft en had een opliggende ruggegraat. Ik heb toen ook een smalle, hoge pommel gebruikt en dubbele inlages in de pad gedaan. Zijn bespiering naast de schoft is goed hersteld. Schoudervrijheid was ook een issue bij hem, hij was smal in het borstgebied, maar had enorme monnikskapspieren, die al snel in de verdrukking kwamen onder zweetbladen van een boomzadel. Jouw zadel ligt echt ver naar voren en kiept daardoor naar achteren. Misschien kan je nog iets aan een betere ligging doen met inlages. Welke gebruik je nu?
Tinka, jouw zadel ligt te ver naar voren.
Tinka schreef:Maar als ik mijn zadel verder naar achteren leg, dan is ie te lang ben ik bang.
Jetta schreef:@ Tinka, ja, ik vind de singel ook erg in de oksel liggen. Het kan nog wel iets naar achteren, het gaat soms maar om een paar centimeters. Even iets anders:Kunnen de fenders wat langer? Je lijkt wel wat in stoelzit te zitten, of vind je dit fijn zitten?
Blijheid schreef:Ik ben nog even aan het zoeken naar mogelijkheden mijn zadel wat smaller te laten zitten.
Heeft iemand al ervaring met de twist bolster van freedomtreeless.com?Citaat:Twist Bolsters are a diamond shape insert designed to fit under the seat along the center seam of the saddle, and just up to the pommel. They are useful to riders who have horses that are very wide, or who have troublesome hips and like to feel a more extreme twist (feeling of narrowness) in their saddle.
[ Afbeelding ]
Idee ziet er goed uit, ik vraag me alleen af hoe stevig dat ding is en of het ook goed samenwerkt met een barefoot. Ik ga ze in elk geval een mail sturen
De hipsaver van Heather Moffet lijkt me ook wel een interessante optie, iemand hier ervaring mee?
Jetta schreef:@LauEef: Ik heb toendertijd van die flex-inlages gekocht, ik weet niet of er nog zoiets is...die hebben een soort steviger, maar ook flexibel stuk, waar het draagvlak van je zadel op ligt. Die deed ik wel enkel in de pad, want ze zijn ook dikker. Ik gebruik ze nu ook, bij mijn jonge, ronde paard, juist om hem wat meer drukverdeling te geven. Als je je zadel bij het opzadelen al wat naar achteren legt, schuift ie dan ook nog verder tijdens het rijden?