PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: PS of Sweden & Equestrian Stockholm deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 22:55

Iemand interesse in Forrest Green en Emerald in maat Cob?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 18:14

De Matt Harnacke is in het echt donkerder dan ik had verwacht aan de hand van de officiële ES foto's, maar het is wel echt een hele gave metallic kleur! Geen match met de jas van mijn dochter maar voorlopig wel een blijvertje. :D

Afbeelding
Iemand toevallig een idee welke blauwtint ik het beste kan proberen bij deze jas? :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:25

Ik denk dat es steelblue, parisian blue of ps citadel meer in de buurt zitten qua kleur :j (denk dat de kleur op je foto wat donkerder uitvalt, maar zoek van dezen eens foto's op :j (geen productfoto's) je vind ze ook op pagina 1 hier, en zijn er vast hier die er foto’s van hebben. Bij Ps kun je ook nog wel wat meer vinden in deze tint in de nieuwere collecties ook denk ik :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:43

Moet het ES zijn? Anders zou ik PS Clear Blue er ook eens naast leggen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 21:31

Ik zou van deze foto zeggen dat de Steel Blue er dan nog het beste bij past, maar die is wel wat lichter denk ik.

Vandaag goed zijn best gedaan met de Purple Night <3

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 21:36

Bedankt voor het meedenken allemaal. :D Ook een mooie kleur, de purple night!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 23:54

Ik verkoop de PS Signature Vintage Green trouwens, mocht iemand van hier hem willen. Heeft er maar twee keer op gelegen, het is niet mijn kleur. Voor zover ik weet niet meer nieuw in full dressuur te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 08:56

Oef Texas, ik ga even op m’n handen zitten… zo mooi! Maar geen geld.

Bij die jas zou ook de dim blue van PS goed passen denk ik.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 09:01

ik vind hem ook prachtig Texas, kom erg in de verleiding, maar ik heb al veel groen en het is ook niet dat ik net per ongeluk 4 dekjes gekocht heb of zo O:)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 09:17

Haha, per ongeluk veel dekjes kopen ken ik _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 09:17

Ja dat was echt niet de bedoeling maar ja hahaha

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 14:46

Ik weet niet wat er met mij aan de hand is, maar het dekjes willen kopen is er uit bij mij.
Ik kijk naar die enorme verzameling die ik heb en denk, ik vind het wel even goed zo..... het is eigenlijk van de zotte wat ik aan geld heb hangen nu.

En misschien komt het ook omdat ik momenteel ook bijna niet óp een paard zit maar merendeel erachter dat het daarom niet prikkelt misschien.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 07:30

ivy_power89 schreef:
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is, maar het dekjes willen kopen is er uit bij mij.
Ik kijk naar die enorme verzameling die ik heb en denk, ik vind het wel even goed zo..... het is eigenlijk van de zotte wat ik aan geld heb hangen nu.

En misschien komt het ook omdat ik momenteel ook bijna niet óp een paard zit maar merendeel erachter dat het daarom niet prikkelt misschien.

Bij mij is het raar (vind ik zelf :+ ). Ik heb zo veel dekjes dat er heel veel blijft liggen. Sommigen wil ik er echt een keer op maar dat zijn er dan zo veel dat dat ook eeuwig duurt, anderen hebben er al heel lang niet op gelegen dus dan vind ik dat die echt een keer moeten. Ergens had ik dus het liefst gewoon weer maximaal 25 tot 30 dekjes (wat dan nog steeds veel is) in plaats van de 41 die ik nu heb, maar als ik dan kijk welke ik heb, zou ik ook niet echt weten welke er weg moeten, op een paar na. Als ik ze uitsorteer, kom ik wel op 10 die weg zouden kunnen, tot ik de foto's ga bekijken en zie dat ze toch eigenlijk wel heel mooi staan en dan moeten die ook weer blijven. En als ik dan wat moois zie, wil ik het ook weer kopen. Maar het zou echt een heel stuk makkelijker zijn met minder dekjes. Want nu is het echt zo: "die wil ik er een keer weer op, maar die ook, maar die ook, en die moet eigenlijk echt een keer weer, maar ik wil die...". Luxe probleem, ik weet het, maar het is toch vervelend.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:04

Ik ga nu met een lijstje werken en ze moeten er allemaal een keer op hebben gelegen voor ik weer opnieuw begin :+ maar ik heb 3 paarden om te rijden en ik wil niet op 1 dag een dekje 2x gebruiken dus ik kan wel makkelijk variëren. Helaas rijden we momenteel niet zo veel want ik functioneer niet in de kou (en dan ga ik dus dekjes kopen) maar het doel is dalijk wel alle 3 wat meer een zadel op te gooien :+

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 13:03

ivy_power89 schreef:

Dit heb ik ook een beetje nu. En ik word er ook op t moment niet echt blij van tenzij het dekje echt een wow factor heeft zo als een geruite lemieux heritage die ik na 6 jaar zoeken izgs kon kopen. Maar ik heb ook zo veel dekjes, en te veel die ik nog maar 1x erop gehad heb. En ik rijd ook maar 2x per week ivm haar PSSM en nu ook de kou dus t schiet ook niet echt op.

Hier nog mijn fotos van de Royal classic, het is echt een hele donkere kleur blauw. Het is de 2e van links. De foto OHZ is mijn instructrice in 1 van haar eerste galopjes OHZ vorig jaar (waar ze heel erg veel moeite mee heeft).

Afbeelding
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 16:15

Op een gegeven moment is het ook veel van t zelfde en komen er ( vind ik ) te veel dekjes in relatief korte tijd uit.

Hoeveel Tinten in n bepaalde kleur wil je hebben ( ja , willen is wat anders als kunnen kopen natuurlijk )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 17:50

Ja veel tinten blauw zijn er nu sowieso al geweest en van 1 heb ik altijd nog spijt die niet gekocht te hebben en dat is die van matt....
Ik mis de bruine tinten bijv wel.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:02

Getup schreef:
Op een gegeven moment is het ook veel van t zelfde en komen er ( vind ik ) te veel dekjes in relatief korte tijd uit.

Hoeveel Tinten in n bepaalde kleur wil je hebben ( ja , willen is wat anders als kunnen kopen natuurlijk )

Ja eens. Maar ook veel in dezelfde (of bijna) basiskleur maar dan met een andere bies (bv soft rouge en amer rose of evening haze is hetzelfde als golden olive en nog tig meer van die olijfachtige groene. Of de zoveelste paarse die ook allemaal op elkaar lijken als purple gold, Black raven etc). Zou leuk zijn als er bv een lichte turquoise kwam of kleurencombinaties die apart zijn zoals lichtgroen met donkerblauwe bies ofzo. Maar zelfs de biezen vind ik niet meer origineel, zonde hoor...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 18:13

Maartje_M schreef:
Ik ga nu met een lijstje werken en ze moeten er allemaal een keer op hebben gelegen voor ik weer opnieuw begin :+ maar ik heb 3 paarden om te rijden en ik wil niet op 1 dag een dekje 2x gebruiken dus ik kan wel makkelijk variëren. Helaas rijden we momenteel niet zo veel want ik functioneer niet in de kou (en dan ga ik dus dekjes kopen) maar het doel is dalijk wel alle 3 wat meer een zadel op te gooien :+

Dit was wat ik deed. Ik hing ze allemaal op, achter elkaar en begon gewoon bij de voorste. En volgende keer rijden, volgende dekje. Soms baalde ik van een dekje dat op 'moest' en dan wist ik dat die iig weg kon.

Momenteel heb ik nog maar 5 dekjes en ik wil er nog 2 verkopen (de bluebell CC en de Amalfi coast jump) en ik wil het eigenlijk bij 5 dekjes houden. Geen keuzestress meer :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 19:52

Ik heb een paar dekjes die niet op al mijn paarden passen (cob maat) of die wat kleur betreft echt niet kunnen, dus ik kijk wel per dag wat ik pak en waar ik dus zin in heb. Ik stond vandaag ook met een “geen idee welke ik ga kiezen” blik voor de kast en toen heb ik de bovenste maar gepakt. was een prima keuze haha (maar geen voor dit topic)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:39

ivy_power89 schreef:
Ja veel tinten blauw zijn er nu sowieso al geweest en van 1 heb ik altijd nog spijt die niet gekocht te hebben en dat is die van matt....
Ik mis de bruine tinten bijv wel.

Die blauwige van Matt staat nu 1 van op vinted voor 100,-

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:42

Met lijstjes werken welke moet doe ik niet aan. Soms heb ik geen zin in een bepaalde kleur of bepaald dekje terwijl ik hem echt prachtig vind. Ik heb vandaag besloten dat ik gewoon pak waar ik zin in heb en dat het ok is als sommige dekjes maar één keer per jaar uit de kast komen. Als ik er dan die dag blij van word is het voor mij al goed.

En verkeerd merk voor dit topic, ik weet het.. Maar kijk nou hoe mooi, in de sneeuw <3 Wel binnen gereden hoor, durfde het niet aan buiten. Maar ik ben zo blij met de sneeuwfoto's <3 Is die witte troep met bijbehorende ellende toch nog ergens goed voor _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:45

Ik gebruik ook een lijst anders hou ik het echt niet meer bij met 50+ dekjes :=

Dat dekje staat hem wel echt super gaaf! <3 Je moet er 1 op canvas laten drukken zo met die sneeuw!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:50

Zijn die foto’s van vandaag? Hadden jullie sneeuw?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 21:00

Ik heb wel een lijstje waar alle 41 op staan, dat wel. Maar geen lijstje wanneer welke aan de beurt is.

Ja, van vandaag. Wij hadden vorige week zaterdag ijzel die in ieder geval tot maandagochtend is blijven liggen, waarvan ik niet weet of die op tijd uit de bak weg was of niet maandag voordat de sneeuw kwam. Daarom durfde ik het ook niet aan met rijden in de sneeuw, want die onderste laag kom je pas tijdens het rijden tegen. Maandag heeft het gesneeuwd, dinsdag is het aan het einde van de avond weer begonnen met sneeuwen en dat de hele dag door woensdag. Donderdag heeft het weer bijna de hele dag gesneeuwd, was een leuke terugweg van stal 's avonds. Vandaag is een deel weggesmolten op straat, vanavond waarschijnlijk weer ijzel. En raad eens wat we maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag krijgen? Jup, sneeuw en/of ijzel.. En -8.. Ik ben zooo klaar met de winter _O- Maar.. in ieder geval mooie foto's van mijn paard <3